turbo op een B18

Lees meer
11-01-2015 09:42 #147209 door Paul Franse
Beantwoord door Paul Franse in topic turbo op een B18
Of is het zo dat de positie van de as iets verschoven is ten opzichte van de originele positie?

Life is what you make it!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2015 09:50 #147210 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic turbo op een B18
Ik denk dat het ook te maken heeft welke versie je neemt. Er zijn sets waar je de oorspronkelijke as gebruikt en wellicht zijn er ook volledige sets waar misschien de as erbij zit en verschoven is.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
11-01-2015 09:57 #147211 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic turbo op een B18
Doordat je de stoterstang dus dichter bij het hart van de as brengt word de kracht op de stoterstang dus wel groter.
Neem je nu ook nog eens dubbele klepveren dan word het nog meer.
Zijn hiervoor dan ook verzwaarde stoterstangen te koop?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2015 10:26 #147217 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic turbo op een B18
Ja hoor, heb ik ook ...kijk maar eens bij Ben op de site...verharde nokvolgers icm dikkere en langere stoterstangen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
14-01-2015 20:00 #147352 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic turbo op een B18
even een update.

ik heb de thermostaat vervangen maar het probleem blijft hetzelfde, motortemp loopt op, wijzer verdwijnt in dashboard en even later komt hij met geweld uit de hoek gevlogen! :lol: :lol:
Is eenmaal de thermostaat open dan is verder geen probleem meer.

Ik heb nu ongeveer 1000km met het blok gereden dus het word tijd om de kop na te trekken en olie te verversen.
Wat nog wel een issue is de blauwe pluim die ik krijg als ik met warme motor start.
Het zou kunnen komen doordat de turbo een klap heeft gehad omdat deze ook zonder olie heeft gelopen (heel aannemelijk
want de rotor heeft best wat speling)

Wat ook zou kunnen is dat 1 van de klepseals lekt.
Bij het monteren van de nieuwe oliekeerringen om de kleppen sprong/knapte 1 veertje van de seal af en was stuk.
Ik heb het veertje vervangen door een O-ringetje, misschien is deze niet bestand tegen de temperatuur en is deze verdwenen.
Dit is iets wat ik wel vaker doe hoor de veerring vervangen voor een O-ring maar dan doe ik dat als de keerring word gebruikt als water keerring.De O-ring word niet aangetast door het water en de stalen veerring wel.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • 11654-dummy
  • 11654-dummy's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Lees meer
15-01-2015 00:05 #147374 door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic turbo op een B18

"Joost Buiting" schreef:
even een update.

ik heb de thermostaat vervangen maar het probleem blijft hetzelfde, motortemp loopt op, wijzer verdwijnt in dashboard en even later komt hij met geweld uit de hoek gevlogen! :lol: :lol:
Is eenmaal de thermostaat open dan is verder geen probleem meer.

Ik heb nu ongeveer 1000km met het blok gereden dus het word tijd om de kop na te trekken en olie te verversen.
Wat nog wel een issue is de blauwe pluim die ik krijg als ik met warme motor start.
Het zou kunnen komen doordat de turbo een klap heeft gehad omdat deze ook zonder olie heeft gelopen (heel aannemelijk
want de rotor heeft best wat speling)

Wat ook zou kunnen is dat 1 van de klepseals lekt.
Bij het monteren van de nieuwe oliekeerringen om de kleppen sprong/knapte 1 veertje van de seal af en was stuk.
Ik heb het veertje vervangen door een O-ringetje, misschien is deze niet bestand tegen de temperatuur en is deze verdwenen.
Dit is iets wat ik wel vaker doe hoor de veerring vervangen voor een O-ring maar dan doe ik dat als de keerring word gebruikt als water keerring.De O-ring word niet aangetast door het water en de stalen veerring wel.



Joost kan het zijn dat die pijp in de kop los is.
Mogelijk dat dat het probleem is.

Cees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2015 00:30 #147375 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic turbo op een B18
Beste C, er ontstaat lucht onder je termosstaat daardoor gaat deze niet op tijd open.(hoe dat komt is soms een raadsel)
De oplossing is een gaatje van 1mm boren in de termosstaat en je probleem is opgelost.
Ik heb hetzelfde gehad en het zo opgelost.
Rijd al een 80000km zonder problemen.

Vroeger zat dat gaatje er standaart in.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
15-01-2015 11:26 #147386 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic turbo op een B18

"Johan Geers" schreef:
Beste C, er ontstaat lucht onder je termosstaat daardoor gaat deze niet op tijd open.(hoe dat komt is soms een raadsel)
De oplossing is een gaatje van 1mm boren in de termosstaat en je probleem is opgelost.
Ik heb hetzelfde gehad en het zo opgelost.
Rijd al een 80000km zonder problemen.

Vroeger zat dat gaatje er standaart in.

succes

Johan Geers


Hoi Johan,

Ik denk dat je beste J bedoeld en niet beste C :lol:

De thermostaat die ik er nu in heb zitten heeft wel een klein gaatje maar daarin zit een "pinnetje" met een kogeltje eraan vast.
Ik kan proberen om deze te verwijderen.
Ik ben het er wel mee eens dat het waarschijnlijk lucht is wat onder de thermostaat zit.
Eigenlijk zou het niet moeten kunnen want de thermostaat ligt lager dan de koelvloeistof.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-01-2015 16:59 #147398 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic turbo op een B18
Ik had er ook last van. Uiteindelijk even zonder thermostaat gemonteerd, toen kwam het niet meer voor, koelwater staat dan mooi hoog, vervolgens thermostaat erin gedaan (staat dan mooi bol van het koelwater, en daarna bijvullen. Werkt altijd.

Klein gaatje erbij zorgt er in NL wel voor dat de motor in de winter wat meer gekoeld wordt door de radiateur.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
15-01-2015 17:13 #147399 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic turbo op een B18

"Boele Braaksma" schreef:
Ik had er ook last van. Uiteindelijk even zonder thermostaat gemonteerd, toen kwam het niet meer voor, koelwater staat dan mooi hoog, vervolgens thermostaat erin gedaan (staat dan mooi bol van het koelwater, en daarna bijvullen. Werkt altijd.

Klein gaatje erbij zorgt er in NL wel voor dat de motor in de winter wat meer gekoeld wordt door de radiateur.


tja zou dat kleine gaatje er nu voor zorgen dat de motor niet op temp komt?
Ik denk dat dat wel mee zal vallen, ik ga het gewoon proberen baat het niet dan schaad het niet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.