- Berichten: 362
turbo op een B18
- Paul Franse
- Platinum lid
Life is what you make it!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
Neem je nu ook nog eens dubbele klepveren dan word het nog meer.
Zijn hiervoor dan ook verzwaarde stoterstangen te koop?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
- Berichten: 1725
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
ik heb de thermostaat vervangen maar het probleem blijft hetzelfde, motortemp loopt op, wijzer verdwijnt in dashboard en even later komt hij met geweld uit de hoek gevlogen! :lol: :lol:
Is eenmaal de thermostaat open dan is verder geen probleem meer.
Ik heb nu ongeveer 1000km met het blok gereden dus het word tijd om de kop na te trekken en olie te verversen.
Wat nog wel een issue is de blauwe pluim die ik krijg als ik met warme motor start.
Het zou kunnen komen doordat de turbo een klap heeft gehad omdat deze ook zonder olie heeft gelopen (heel aannemelijk
want de rotor heeft best wat speling)
Wat ook zou kunnen is dat 1 van de klepseals lekt.
Bij het monteren van de nieuwe oliekeerringen om de kleppen sprong/knapte 1 veertje van de seal af en was stuk.
Ik heb het veertje vervangen door een O-ringetje, misschien is deze niet bestand tegen de temperatuur en is deze verdwenen.
Dit is iets wat ik wel vaker doe hoor de veerring vervangen voor een O-ring maar dan doe ik dat als de keerring word gebruikt als water keerring.De O-ring word niet aangetast door het water en de stalen veerring wel.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11654-dummy
- Elite lid
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
- Berichten: 267
"Joost Buiting" schreef:
even een update.
ik heb de thermostaat vervangen maar het probleem blijft hetzelfde, motortemp loopt op, wijzer verdwijnt in dashboard en even later komt hij met geweld uit de hoek gevlogen! :lol: :lol:
Is eenmaal de thermostaat open dan is verder geen probleem meer.
Ik heb nu ongeveer 1000km met het blok gereden dus het word tijd om de kop na te trekken en olie te verversen.
Wat nog wel een issue is de blauwe pluim die ik krijg als ik met warme motor start.
Het zou kunnen komen doordat de turbo een klap heeft gehad omdat deze ook zonder olie heeft gelopen (heel aannemelijk
want de rotor heeft best wat speling)
Wat ook zou kunnen is dat 1 van de klepseals lekt.
Bij het monteren van de nieuwe oliekeerringen om de kleppen sprong/knapte 1 veertje van de seal af en was stuk.
Ik heb het veertje vervangen door een O-ringetje, misschien is deze niet bestand tegen de temperatuur en is deze verdwenen.
Dit is iets wat ik wel vaker doe hoor de veerring vervangen voor een O-ring maar dan doe ik dat als de keerring word gebruikt als water keerring.De O-ring word niet aangetast door het water en de stalen veerring wel.
Joost kan het zijn dat die pijp in de kop los is.
Mogelijk dat dat het probleem is.
Cees
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3454
De oplossing is een gaatje van 1mm boren in de termosstaat en je probleem is opgelost.
Ik heb hetzelfde gehad en het zo opgelost.
Rijd al een 80000km zonder problemen.
Vroeger zat dat gaatje er standaart in.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
"Johan Geers" schreef:
Beste C, er ontstaat lucht onder je termosstaat daardoor gaat deze niet op tijd open.(hoe dat komt is soms een raadsel)
De oplossing is een gaatje van 1mm boren in de termosstaat en je probleem is opgelost.
Ik heb hetzelfde gehad en het zo opgelost.
Rijd al een 80000km zonder problemen.
Vroeger zat dat gaatje er standaart in.
succes
Johan Geers
Hoi Johan,
Ik denk dat je beste J bedoeld en niet beste C :lol:
De thermostaat die ik er nu in heb zitten heeft wel een klein gaatje maar daarin zit een "pinnetje" met een kogeltje eraan vast.
Ik kan proberen om deze te verwijderen.
Ik ben het er wel mee eens dat het waarschijnlijk lucht is wat onder de thermostaat zit.
Eigenlijk zou het niet moeten kunnen want de thermostaat ligt lager dan de koelvloeistof.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Platinum lid
- Berichten: 2144
Klein gaatje erbij zorgt er in NL wel voor dat de motor in de winter wat meer gekoeld wordt door de radiateur.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Joost Buiting (GAST)
- Platinum lid
- Berichten: 746
"Boele Braaksma" schreef:
Ik had er ook last van. Uiteindelijk even zonder thermostaat gemonteerd, toen kwam het niet meer voor, koelwater staat dan mooi hoog, vervolgens thermostaat erin gedaan (staat dan mooi bol van het koelwater, en daarna bijvullen. Werkt altijd.
Klein gaatje erbij zorgt er in NL wel voor dat de motor in de winter wat meer gekoeld wordt door de radiateur.
tja zou dat kleine gaatje er nu voor zorgen dat de motor niet op temp komt?
Ik denk dat dat wel mee zal vallen, ik ga het gewoon proberen baat het niet dan schaad het niet.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.