- Berichten: 379
Alles vernieuwd - RV is 75% minder dan LV
- Reinoud ter Braake
- Afwezig
- Platinum-lid
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Egbert Groot
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 22
remleiding naar RV is vervuild of toch het verdeelblokje ....
Ik begin dan maar met zelf buigen van een nieuwe remleiding.....
Na de keuring zet ik m te koop
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3376
dus niet te gauw opgeven want eenmaal goed is er bijna geen betrouwbaardere auto in die leeftijdsklasse als een Volvo.
En het zal wel iets met het leidingwerk zijn want als de garage hetzelfde doet als jij zit je in princiepe niet verkeerd.
Maar sluit enkel rechtsvoor of de remleiding van rechtsvor eens aan op je hoofdremcilinder en brobeer op die manier de zaak eens goed door te spoelen.
Is dit goed open kan het alleen het verdeelblokje (Tstuk met remschakelaar) nog maar zijn.
En kanalen in het verdeelblokje kun je makkelijk met een dun boortje of zo doorsteken.
success
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Het enige wat ik kan bedenken is dat het kopervet op de blokken komt en dat weer eraf slijt.
Er zat veel te veel kopervet op en feitelijk is dat in de trommels uit den boze, warmt op en komt dan gewoon op je blokken, hooguit een klein beetje daar waar de cylinders de blokken raken.
Mijn advies maak helemaal goed schoon en spoel na met remmenreiniger en ook de oppervlakken van de blokken t.p.v. remvoering.
Tja, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet langer de 6 volt en trommelremmen kon verdragen, als de trommels eindelijk goed staan leidt een beetje te veel remdruk al tot blokkeren, dat je een dubbel systeem en 12 volt wil dat snap ik heel goed...
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Egbert Groot
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 22
Verder vonden ze een gasverdamper die iets LPG lekt naar de buitenkant, dus zal deze ook moeten
gaan vervangen. Aandraaien van alle bouten zodat de pakkingen beter aansluiten had geen effect.
Dank voor de geestelijke ondersteuning allemaal ... morgen eens verder!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Welkom in de wondere klassieke Volvo wereld, hoe ouder hoe leuker...
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Egbert Groot
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 22
1e keer remmen gaat goed ... ( gelijke remkracht )
daarna blijft ie hangen
Moet er in t deksel van t remreservoir ontluchting zitten?
( ja... zie idd gaatje zitten en die is open )
Na t remmen komt de remcilinder rechts niet goed terug .... dat is zeker.
Of remcilinder gaat stroef of de druk kan niet terug.
Als ik 1 seconde stilsta dan is t "gereset"
Wie heeft t verlossende antwoord?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3376
Dit kan vuil/een stukje rubber zijn wat fungeert als een soort tergugslagklep, dat is niet eerste keer dat zoiets gebeurt.
Ik weet niet of je een compressor heb, maar anders vanaf de onluchtingsnippel druk er opzetten en de zaak goed doorblazen.
Deksel van hoofdremcilinder er af en een doekje of zo op je hoofd remcilder leggen i.v.m. rondspuitende remolie en ook om te kijken of je vuil in het doekje terug vind.
Heb je geen compressor dan remcilder/leiding en verdeelstuk er af en alles naar twee reichtingen goed schoonmaken.
success
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Dick Spieard (GAST)
- Offline
- Elite-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Egbert Groot
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 22
en komt binnen 0,5 sec ook weer terug.
Met trommel erop blijft t daarna "plakken"
Heb de stelmoer onderin stuk losser gezet en nu kom ik ergens .... remt rechteruit en komt ook beter terug.
Plakt ook minder.
Best onlogisch verder ....
PS. hoofdremcilinder ... anders zouden alle remmen blijven aanlopen?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.