- Berichten: 379
Alles vernieuwd - RV is 75% minder dan LV
- Reinoud ter Braake
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
11-08-2015 19:32 #153349
door Reinoud ter Braake
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic Alles vernieuwd - RV is 75% minder dan LV
Wij ook !!

Stel niet uit, maar doe het vandaag
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Egbert Groot
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 22
12-08-2015 11:48 #153366
door Egbert Groot
Beantwoord door Egbert Groot in topic Alles vernieuwd - RV is 75% minder dan LV
Garage lukte t ook niet met de standaard werkwijze. Alles was goed afgesteld. Vermoeden bestaat dat de
remleiding naar RV is vervuild of toch het verdeelblokje ....
Ik begin dan maar met zelf buigen van een nieuwe remleiding.....
Na de keuring zet ik m te koop
remleiding naar RV is vervuild of toch het verdeelblokje ....
Ik begin dan maar met zelf buigen van een nieuwe remleiding.....
Na de keuring zet ik m te koop

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3556
12-08-2015 12:32 #153367
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Alles vernieuwd - RV is 75% minder dan LV
He Egbert, die momenten heb ik soms ook wel eens maar als hij het weer goed doet ben ik alles weer vergeten en denk ik niet meer aan verkopen en ik kan hier echt een serieuze prijs voor mijn auto krijgen daar deze de enige is op de Filippijnen.
dus niet te gauw opgeven want eenmaal goed is er bijna geen betrouwbaardere auto in die leeftijdsklasse als een Volvo.
En het zal wel iets met het leidingwerk zijn want als de garage hetzelfde doet als jij zit je in princiepe niet verkeerd.
Maar sluit enkel rechtsvoor of de remleiding van rechtsvor eens aan op je hoofdremcilinder en brobeer op die manier de zaak eens goed door te spoelen.
Is dit goed open kan het alleen het verdeelblokje (Tstuk met remschakelaar) nog maar zijn.
En kanalen in het verdeelblokje kun je makkelijk met een dun boortje of zo doorsteken.
success
Johan Geers
dus niet te gauw opgeven want eenmaal goed is er bijna geen betrouwbaardere auto in die leeftijdsklasse als een Volvo.
En het zal wel iets met het leidingwerk zijn want als de garage hetzelfde doet als jij zit je in princiepe niet verkeerd.
Maar sluit enkel rechtsvoor of de remleiding van rechtsvor eens aan op je hoofdremcilinder en brobeer op die manier de zaak eens goed door te spoelen.
Is dit goed open kan het alleen het verdeelblokje (Tstuk met remschakelaar) nog maar zijn.
En kanalen in het verdeelblokje kun je makkelijk met een dun boortje of zo doorsteken.
success
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12-08-2015 14:32 #153369
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Alles vernieuwd - RV is 75% minder dan LV
Ja, als beide remleidingen vervangen niks oplevert, blijf ik het raar vinden dat het zo wisselt.
Het enige wat ik kan bedenken is dat het kopervet op de blokken komt en dat weer eraf slijt.
Er zat veel te veel kopervet op en feitelijk is dat in de trommels uit den boze, warmt op en komt dan gewoon op je blokken, hooguit een klein beetje daar waar de cylinders de blokken raken.
Mijn advies maak helemaal goed schoon en spoel na met remmenreiniger en ook de oppervlakken van de blokken t.p.v. remvoering.
Tja, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet langer de 6 volt en trommelremmen kon verdragen, als de trommels eindelijk goed staan leidt een beetje te veel remdruk al tot blokkeren, dat je een dubbel systeem en 12 volt wil dat snap ik heel goed...
Het enige wat ik kan bedenken is dat het kopervet op de blokken komt en dat weer eraf slijt.
Er zat veel te veel kopervet op en feitelijk is dat in de trommels uit den boze, warmt op en komt dan gewoon op je blokken, hooguit een klein beetje daar waar de cylinders de blokken raken.
Mijn advies maak helemaal goed schoon en spoel na met remmenreiniger en ook de oppervlakken van de blokken t.p.v. remvoering.
Tja, ik moet eerlijk zeggen dat ik niet langer de 6 volt en trommelremmen kon verdragen, als de trommels eindelijk goed staan leidt een beetje te veel remdruk al tot blokkeren, dat je een dubbel systeem en 12 volt wil dat snap ik heel goed...
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Egbert Groot
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 22
12-08-2015 18:04 #153378
door Egbert Groot
Beantwoord door Egbert Groot in topic Alles vernieuwd - RV is 75% minder dan LV
Het lijkt erop dat de remcilinder RV niet goed terugkomt .... ik ga alles uitspoelen inderdaad.
Verder vonden ze een gasverdamper die iets LPG lekt naar de buitenkant, dus zal deze ook moeten
gaan vervangen. Aandraaien van alle bouten zodat de pakkingen beter aansluiten had geen effect.
Dank voor de geestelijke ondersteuning allemaal ... morgen eens verder!
Verder vonden ze een gasverdamper die iets LPG lekt naar de buitenkant, dus zal deze ook moeten
gaan vervangen. Aandraaien van alle bouten zodat de pakkingen beter aansluiten had geen effect.
Dank voor de geestelijke ondersteuning allemaal ... morgen eens verder!
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
12-08-2015 21:49 #153384
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Alles vernieuwd - RV is 75% minder dan LV
Twee stappen vooruit, ééntje achteruit.
Welkom in de wondere klassieke Volvo wereld, hoe ouder hoe leuker...
Welkom in de wondere klassieke Volvo wereld, hoe ouder hoe leuker...
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Egbert Groot
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 22
14-08-2015 20:16 #153423
door Egbert Groot
Beantwoord door Egbert Groot in topic Alles vernieuwd - RV is 75% minder dan LV
Ok .... remleiding was t niet ..... remslang niet ... remcilinder niet .....
1e keer remmen gaat goed ... ( gelijke remkracht )
daarna blijft ie hangen
Moet er in t deksel van t remreservoir ontluchting zitten?
( ja... zie idd gaatje zitten en die is open )
Na t remmen komt de remcilinder rechts niet goed terug .... dat is zeker.
Of remcilinder gaat stroef of de druk kan niet terug.
Als ik 1 seconde stilsta dan is t "gereset"
Wie heeft t verlossende antwoord?
1e keer remmen gaat goed ... ( gelijke remkracht )
daarna blijft ie hangen
Moet er in t deksel van t remreservoir ontluchting zitten?
( ja... zie idd gaatje zitten en die is open )
Na t remmen komt de remcilinder rechts niet goed terug .... dat is zeker.
Of remcilinder gaat stroef of de druk kan niet terug.
Als ik 1 seconde stilsta dan is t "gereset"
Wie heeft t verlossende antwoord?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 3556
15-08-2015 02:05 #153430
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Alles vernieuwd - RV is 75% minder dan LV
Beste Egbert, dan is de remlijding/verdeelblok/remcilinder naar de cylinder wel goed op en terug niet.
Dit kan vuil/een stukje rubber zijn wat fungeert als een soort tergugslagklep, dat is niet eerste keer dat zoiets gebeurt.
Ik weet niet of je een compressor heb, maar anders vanaf de onluchtingsnippel druk er opzetten en de zaak goed doorblazen.
Deksel van hoofdremcilinder er af en een doekje of zo op je hoofd remcilder leggen i.v.m. rondspuitende remolie en ook om te kijken of je vuil in het doekje terug vind.
Heb je geen compressor dan remcilder/leiding en verdeelstuk er af en alles naar twee reichtingen goed schoonmaken.
success
Johan Geers
Dit kan vuil/een stukje rubber zijn wat fungeert als een soort tergugslagklep, dat is niet eerste keer dat zoiets gebeurt.
Ik weet niet of je een compressor heb, maar anders vanaf de onluchtingsnippel druk er opzetten en de zaak goed doorblazen.
Deksel van hoofdremcilinder er af en een doekje of zo op je hoofd remcilder leggen i.v.m. rondspuitende remolie en ook om te kijken of je vuil in het doekje terug vind.
Heb je geen compressor dan remcilder/leiding en verdeelstuk er af en alles naar twee reichtingen goed schoonmaken.
success
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
15-08-2015 10:04 #153431
door Dick Spieard (GAST)
Beantwoord door Dick Spieard (GAST) in topic Alles vernieuwd - RV is 75% minder dan LV
Door al dat ontluchten kan de hoofdremcilinder nu defect zijn, is volgens mij ook het enigste wat je nog niet hebt vervangen.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Egbert Groot
- Junior lid
-
Minder
Meer
- Berichten: 22
15-08-2015 12:44 #153433
door Egbert Groot
Beantwoord door Egbert Groot in topic Alles vernieuwd - RV is 75% minder dan LV
Trommel eraf en gekeken naar hoe de remcilinder terugkomt. Gewoon prima. Iedere kant gaat gelijkmatig uit
en komt binnen 0,5 sec ook weer terug.
Met trommel erop blijft t daarna "plakken"
Heb de stelmoer onderin stuk losser gezet en nu kom ik ergens .... remt rechteruit en komt ook beter terug.
Plakt ook minder.
Best onlogisch verder ....
PS. hoofdremcilinder ... anders zouden alle remmen blijven aanlopen?
en komt binnen 0,5 sec ook weer terug.
Met trommel erop blijft t daarna "plakken"
Heb de stelmoer onderin stuk losser gezet en nu kom ik ergens .... remt rechteruit en komt ook beter terug.
Plakt ook minder.
Best onlogisch verder ....
PS. hoofdremcilinder ... anders zouden alle remmen blijven aanlopen?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.