- Berichten: 22
Alles vernieuwd - RV is 75% minder dan LV
- Egbert Groot
- Offline
- Junior Lid
Auto op krikken en als er wordt geremd voelen beide voorwielen even zwaar als je pedaalkracht varieert.
Rijdend schiet de auto naar LINKS .... uitlijning is in orde, tis echt op remmenbank te zien.
Rempedaal voelt zeer solide aan. Totaal niet sponzig.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Dick Spieard (GAST)
- Offline
- Elite-lid
Als hij daarna nog naar links trekt zit het toch in de afstelling of remslangen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Han Misdom
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1144
Als je per ongelijk de voorste en achterste remschoen verwisseld hebt is het ook feest.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Egbert Groot
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 22
aan de bovenkant het "missende" deel?
Ik heb er niet op gelet bewust .. maar zou t zoals hieroven moeten zitten?
En ja goed idee .. ik zal de trommels eens wisselen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- jo jo (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 317
Mij 62 heeft namelijk het zelfde probleem , bij de eerste keer remmen is t altijd een verrassing of je links of rechts gaat , daarna heb ik er de hele rit gelukkig geen last meer van.. Trap dus tegenwoordig voor t weg rijden ff flink op de rem.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Egbert Groot
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 22
Morgen maak ik de trommels open en zal foto's plaatsen, tevens wil ik toch even een korte remleiding maken
die horizontaal loopt vanaf remverdelerblok naar de slang.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Overigens je kunt een luchtbel er ook uit krijgen door het systeem op druk te remmen en dan een paaltje op het rempedaal die je onder het dashboard klemt en een nachtje laten staan....onder druk gaat lucht omhoog.
Ik denk dat je de volgorde van de blokken moet controleren, ik maakte altijd het begin van de remblokken, daar waar ze aangrijpen tegen de trommel,iets schuin met een vijl.
Wat al is opgemerkt, controleer of je ze goed hebt gemonteerd en of er aan beide kanten dezelfde remcilinders op zitten.
Bij twijfel beide vervangen.
Ben benieuwd naar de plaatjes
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Leo Staats
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 133
Maar ik vermoed dat de remschoenen niet op de juiste plekken zitten!
Groeten
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Reinoud ter Braake
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 379
Je zult niet de eerste zijn waar dit misgaat
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3368
Wat er dan gebeurt is dat het ene stel schoenen in dit geval de kant waar hij naar toetrekt eerder tegen de trommel zit als het andere stel.
Om daar achter te komen zou je het veren pakket van links rechts zetten en rechts links.
Als dan het trekken de andere kant op gaat weet je waar het aan ligt.
Ik ga er vanuit dat de schoenen goed gesteld staan een beetje slepend.
Veren kunnen een verschillende spanning krijgen als de remmen een keer extreme warm hebben gestaan.
success
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.