- Berichten: 22
Alles vernieuwd - RV is 75% minder dan LV
- Egbert Groot
- Offline
- Junior Lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Reinoud ter Braake
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 379
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Reinoud ter Braake
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 379
De foto is niet duidelijk hierin maar de schoen met het kleinste oppervlak aan frictiemateriaal dient aan de voorzijde te zitten.
Stel niet uit, maar doe het vandaag
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Egbert Groot
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 22
Ok, zal met brakecleaner zorgen dat alleen op relevante delen smering zit .. helemaal gelijk!
Ik heb de veren vergeleken, teruggezet met de open kant lus naar boven. Zo worden de schoenen
beter gepositioneerd, remcups naar binnen geduwd en t reservoir laten overstromen, trommels
en schoenen geschuurd en trommels gewisseld en weer opnieuw alles strak afstellen onderin met
trommel gemonteerd.
Straks testrit
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Dick Spieard (GAST)
- Offline
- Elite-lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Egbert Groot
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 22
Even laten afkoelen en dan terugstellen.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Lars Rengersen
- Offline
- Platinum-lid
Deze zijn in allerlei soorten en maten te koop (oa voor gebruik met en zonder bekrachtiging).
Bij gebruik van verschillende diameter links en rechts krijg je verschillende lengteverplaatsingen.
Als ik me niet vergis staat de binnendiameter vaak ingeslagen op het huis van de remcilinder.
Succes!
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Egbert Groot
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 22
De remcilinders zijn identiek en nieuw. Ik had net bij die proefrit waarbij t te warm werd wel het idee
dat als je het spul beetje warm rijdt dat t verschil beduidend minder wordt!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Anders zou je het volgende eens moeten doen, de remschoenen met schoolborden krijt inkrijten.
De schoenen terug stellen en de trommels er terug op.
Iemand voorzichtig de remmen laten bedienen terwijl jij met de trommel draait.
Doe dit zowel links als rechts.
Demonteer de trommels en bekijk waar het krijt weg is van de schoenen dit moet aan bijde zijde gelijk zijn.
Is dit niet dan weet je waar het aan ligt en zul je de zaak zo moeten monteren dat het aan bijde zijde gelijk is.
Is het patroon gelijk dan is er duidelijk iets mis met of veren of te veel wrijving van het verplaatsen van de schoenen.
Met er op en eraf halen zonder dat je iets ziet kom je niet ver, dus dit is de enige manier om er achter te komen wat er mis gaat.
success
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Egbert Groot
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 22
Diameter trommels identiek.
Ik ben benieuwd .....
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.