dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem

Lees meer
05-03-2015 16:07 #149238 door Rob Moltzer
Beantwoord door Rob Moltzer in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem
Moeilijk te vergelijken omdat de oude rembekrachtiger van de 1800es nooit goed gewerkt heeft, was altijd al lek.
Maar ben erg tevreden, fijn rem gevoel niet teveel en niet te weinig naar mijn mening. Originele remcilinder zit er dus nog op vd volvo. Aansluitingen zijn hetzelfde alleen moet je hem een kwartslag draaien. dat kwam dan weer goed uit omdat ik hem toch op de orginele plek wou hebben waar de remcilinder zit.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2015 17:12 #149239 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem
Leuk gedaan!

Ik ben wel geinteresseerd in de Audi A4 rembekrachtiger, maar wil graag mijn eigen HRC behouden. Dan oogt het nog enigszins origineel ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-03-2015 13:27 #149255 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem

"Rob Moltzer" schreef:
Moeilijk te vergelijken omdat de oude rembekrachtiger van de 1800es nooit goed gewerkt heeft, was altijd al lek.
Maar ben erg tevreden, fijn rem gevoel niet teveel en niet te weinig naar mijn mening. Originele remcilinder zit er dus nog op vd volvo. Aansluitingen zijn hetzelfde alleen moet je hem een kwartslag draaien. dat kwam dan weer goed uit omdat ik hem toch op de orginele plek wou hebben waar de remcilinder zit.


Duidelijk verhaal Rob, bedankt voor je reactie.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
07-03-2015 15:24 #149288 door Twan Vinders
Beantwoord door Twan Vinders in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem
Perfect systeem met die bekrachtiger uit de Audi, zèlfde type is op heel veel VAG (VW en Audi) auto's gebruikt.
Is een Lucas hoofdremcilinder met cups van 1 duim (25,4 mmm) en er zijn bovendien nog revisiesetjes voor te krijgen (kosten rond de20 euri).
Je kunt 'm enkel gebruiken (koppelen zoals om de tekening) òf gewoon vóór-achter scheiden.
Let wèl op dat als je 'm op de sloop koopt dat de aansluitnippels van de leidingen erbij zitten want dat is een afwijkende maat van wat wij gewend zijn !! suc6

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-03-2015 19:11 #149324 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem
@Twan: het zijn zelfs twee verschillende maten en ze staan ook nog onder een lichte hoek. It's a German? Nee het komt uit Engeland (Lucas). Zal inmiddels ook wel China zijn.
@Boele: de originele HRC kan behouden blijven, vereist wel een beetje "door-engeneering".

Zo, gisteren zijn de schatjes binnengekomen. Eentje van een A8 (zonder HRC) en eentje van een A4. Trommeltje exact hetzelfde. Diameter 22,5 cm. Past keurig.
Het probleem van het schuinstaand reservoir is al verleden tijd: ik heb het ding gedémonteerd en keek toen naar twee rubber ringen die in de HRC zitten. Ik maak dus twee buisjes, met een "paddestoel" er aan, op mijn mooie Myford. De buisjes komen samen en dat gaat dan via een banjo/RVS-leiding naar een apart reservoir dat ik net in Engeland besteld heb.

Je kan de HRC van de Audi wegnemen en een adapter maken voor de Volvo-cylinder. Niet al te moeilijk. Mijn probleem is altijd dat alles lang duurt omdat er in de week zo goed als geen tijd is. Maar we geven nimmer op!

Nogmaals: mochten er nog geïnteresseerden zijn, ik heb vandaag de tekeningen gemaakt voor de flenzen en die gaan dinsdag naar het uitvoerend bedrijf. Dus, mocht je een setje willen, laat het even weten.

Teun

Bijlage as-4.jpeg niet gevonden



Bijlage as-3.jpeg niet gevonden



Bijlage as-5.jpeg niet gevonden


"a restoration is a triumph of vision over economics"
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-04-2016 20:24 #159695 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem
Even nieuw leven blazen in dit topic dat vorig jaar een stille dood gestorven is.
Aangezien ik de oplossing met de Audi bekrachtiger toejuich heb ik er een aangeschaft. Nu ik er over sprak met een kennis die automonteur is, kwam deze met de waarschuwing dat ik moet opletten omdat ik een Amazon heb met trommelremmen rondom en deze trommelremmen een zgn restdruk in het remsysteem nodig hebben omdat de cups anders kunnen gaan lekken.
Deze restdruk zou behouden blijven door een klepje in de HRC en dat zou ontbreken bij de "moderne" bekrachtigers (omdat de auto's nu allemaal schijfremmen hebben.)
Vraag: is deze problematiek bekend en/of hebben jullie allemaal te maken met alleen schijfremmen?
Kan er iemand uberhaubt iets zinnigs zeggen wat er van dit verhaal wel of niet klopt en of deze bekrachtiger te gebruiken is met rondom trommels?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-04-2016 03:04 #159707 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem
Klopt op trommelremmen rondommag je geen rembekrachtiger zetten, je zult eerst naar schijfremmen voor andere remcilnders achter en een remdrukverdeler.
Zie foto's onderdelen boek.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-04-2016 03:08 #159708 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem
Sorry wat de rembekrachtiger betreft, wat je wel zou kunnen doen zoals ik het heb gedaan De rembekrachtiger een Filippijns verhaaltje
dan houd je de oude hoofdremcilinder.

success

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-04-2016 10:44 #159711 door 11019-dummy
Beantwoord door 11019-dummy in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem

"Johan Geers" schreef:
Klopt op trommelremmen rondommag je geen rembekrachtiger zetten.

Dat is niet helemaal waar, ik rij al jaren met een bekrachtiger icm trommelremmen, zonder probleem en met prima remresultaat. Ben ook al enkele malen zo naar APK geweest en ook daar leidde het niet tot enige opmerking.
Het is wel zo dat trommelremmen zichzelf al bekrachtigen dus in theorie niet nodig maar daar gaat mijn vraag niet over.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-12-2019 15:32 #186171 door carlos pouilliez
Beantwoord door carlos pouilliez in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem
Dit is eigenlijk zo een mooie oplossing dat dit draadje relevant blijft en vermoedelijk nog wel een aantal maal opnieuw zal opgepikt worden.
ondertussen alles verzameld.

vroeg me toch een kleinigheidje af.

De voorste en achterste aansluitingen zijn niet gelijk op de HRC (eentje m12x1 met 6mm leiding en de andere m10x1 met 5mm leiding)
vermoedelijk is dus ook de diameter van de zuiger niet gelijk (Je verliest de diameter van de verbinding tssn beide zuigers)
zou het niet beter zijn om de achterste te gebruiken en de voorste retour naar het reservoir te leiden?
dit zou dan meer overeenkomen met het verplaatste olie volume van de originele HRC denk ik.

iemand die ier iets over kan bijdragen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.