dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
25-07-2013 14:53 #130139 door Joost Buiting (GAST)
dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem is gemaakt door Joost Buiting (GAST)
Wat zou er gebeuren als je een dubbelwerkende hoofdcilinder gaat gebruiken bij een enkel remsysteem?
Je verbind de 2 uitgangen van de hoofremcilinder met elkaar, dus parallel en dan met 1 leiding naar de
wielremcilinders.
Is de remdruk dan gelijk aan een enkele cilinder of is de druk dan verdubbeld?



Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-07-2013 15:08 #130141 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem
Leuk bedacht, maar de druk is dan exact hetzelfde. De druk voor en achter de zuiger in de cylinder die de twee helften scheidt is per definitie gelijk (als alles heel is), deze zuiger schuift tot dit het geval is. Als het zo was zoals je het bedacht hebt zou men geen ingewikkelde rembekrachtigers verzonnen en geplaatst hebben.
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
25-07-2013 15:34 #130143 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem

"Rudi Dortangs" schreef:
Leuk bedacht, maar de druk is dan exact hetzelfde. De druk voor en achter de zuiger in de cylinder die de twee helften scheidt is per definitie gelijk (als alles heel is), deze zuiger schuift tot dit het geval is. Als het zo was zoals je het bedacht hebt zou men geen ingewikkelde rembekrachtigers verzonnen en geplaatst hebben.
groeten, Rudi


Ik vraag dit eigenlijk omdat ik nog een dubbelwerkende hoofdremcilinder heb liggen compleet met bekrachtiger.
Momenteel is mijn losse rembekrachtiger lek/stuk (de 3e al) en de laatste was een nieuwe die ik in de UK gekocht had.
Ik zit te denken om deze dubbelwerkende hoofremcilinder vast in te bouwen en naderhand de boel om te bouwen naar dubbel remsysteem als ik alle spullen heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-07-2013 17:18 #130147 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem
Wat je eventueel ook kan doen met de dubbelwerkende hoofdremcylinder bij een enkel remsysteem, is de remcircuits voor en achter scheiden.

Dat geeft natuurlijk veel minder extra veiligheid dan bij een dubbel remsysteem - ik zou niet graag een noodstop maken met alleen mijn achterremmen - maar iets is beter dan niets.

Bij mijn combi heeft een vorige eigenaar het zo aangebracht.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
25-07-2013 19:06 #130151 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem

"Rob Vijgenboom" schreef:
Wat je eventueel ook kan doen met de dubbelwerkende hoofdremcylinder bij een enkel remsysteem, is de remcircuits voor en achter scheiden.

Dat geeft natuurlijk veel minder extra veiligheid dan bij een dubbel remsysteem - ik zou niet graag een noodstop maken met alleen mijn achterremmen - maar iets is beter dan niets.

Bij mijn combi heeft een vorige eigenaar het zo aangebracht.


hier had ik aan gedacht maar net iets lastiger te maken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2013 01:48 #130162 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem
Beste Joost, ik heb op mijn vorige amazone heb ik jaren gereden met een rembekrachtiger van een 142 (voet aangepast) met voor en achter gescheiden.
Remt als een tierelier een 142 heeft een groot membraam en daardoor krijgt men mee bekrachteging ideaal.
Op huidige amazone heb ik een enkel syteem onbekrachtigd nu dat is hard trappen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
26-07-2013 09:37 #130163 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem
Die rembekrachtigers uit de 140-240-740 serie zijn nogal groot en dan zit er weer van alles in de weg bijvoorbeeld de gasverdamper.
Dat de kwaliteit van sommige aftermarket bekrachtigers nogal dubieus is is bekend.
In principe zijn natuurlijk veel bekrachtigers ook niet volvo pas te maken voor de amazon.
Dat moet voor jou toch geen probleem zijn :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
26-07-2013 13:35 #130170 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem

"rene Brandt" schreef:
Die rembekrachtigers uit de 140-240-740 serie zijn nogal groot en dan zit er weer van alles in de weg bijvoorbeeld de gasverdamper.
Dat de kwaliteit van sommige aftermarket bekrachtigers nogal dubieus is is bekend.
In principe zijn natuurlijk veel bekrachtigers ook niet volvo pas te maken voor de amazon.
Dat moet voor jou toch geen probleem zijn :mrgreen:

Ik heb een bekrachtiger liggen met een dubbel membraam van een Audi A4 deze heeft een kleine diameter en kan gewoon in het verlengde komen te zitten van de originele bevestiging, hiervoor moet ik nog wel een lantaarnstuk maken om de bekrachtiger aan de carrosserie te maken maar dat stelt niet veel voor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
28-07-2013 16:07 #130289 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem
Hij zit erin en het remt fantastisch! :D :D
Dit is tenminste betrouwbaar spul en geen after-market rommel!
Mijn oude originele rembekrachtiger zoog mijn rem potje leeg, een after-marked rembekrachtiger gemonteerd en
deze bleef hangen en ik kreeg hem niet goed ontlucht of iets dergelijks want mijn pedaal bleef heel laag, na demontage en zonder bekrachtiger was het pedaal hard en hoog.
Vandaar het besluit om het anders te doen

Ik heb een lantaarnstuk gemaakt en een as om de bediening te verlengen.



hier de verlengde as gemonteerd.



en hier het geheel en de bevestiging is precies hetzelfde als origineel
er hoeft niets veranderd te worden dus het kan zo weer naar originele staat terug gebracht worden



En hier gemonteerd in de auto






De diameter is ongeveer 22,5cm en het gaat perfect.



Nog even ontluchten met behulp van luchtdruk, direct natuurlijk alles lekker doorgespoeld.
Op deze manier stelt het niets meer voor en remvloeistof vervangen doe je in 15minuten.
De druk die ik erop zet is net iets meer dan 1/2bar.



en voor degene die het na willen maken hier nog even het type nr.















Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2013 16:43 #130290 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem
De grap met LUCAS (King of darkness) moet natuurlijk: remt dat ook in het donker?
Maar serieus:
heb je ook een steun aan de pot zoals bij de Volvo-versie van het gescheiden systeem of hangt het geheel alleen maar met twee bouten aan het schutbord? (bij Volvo 3 bouten en dus nog een steunbeugel)
groeten, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.