dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
28-07-2013 17:10 #130292 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem

"Rudi Dortangs" schreef:
De grap met LUCAS (King of darkness) moet natuurlijk: remt dat ook in het donker?
Maar serieus:
heb je ook een steun aan de pot zoals bij de Volvo-versie van het gescheiden systeem of hangt het geheel alleen maar met twee bouten aan het schutbord? (bij Volvo 3 bouten en dus nog een steunbeugel)
groeten, Rudi


Momenteel nog geen ondersteuningsbeugel, of het echt nodig is vraag ik mij af al zou het geen kwaad kunnen natuurlijk
want zijwaarts kan ik het geheel een klein beetje bewegen.
Enne in het donker mag ik toch niet buiten spelen! :roll: :roll:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2013 19:20 #130299 door Ronald Zwerus
Beantwoord door Ronald Zwerus in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem
Ziet er weer perfect uit . Ik zie dat je de waterpas ook al bij de Aldi gehaald hebt. Ik heb er ook een gehaald en gelijk voor zien van 2 pootjes die verstelbaar zijn om zo met ongeveer 15 cm afstand op de velgrand te meten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
28-07-2013 20:27 #130301 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem

"Ronald Zwerus" schreef:
Ziet er weer perfect uit . Ik zie dat je de waterpas ook al bij de Aldi gehaald hebt. Ik heb er ook een gehaald en gelijk voor zien van 2 pootjes die verstelbaar zijn om zo met ongeveer 15 cm afstand op de velgrand te meten.


Scherp opgemerkt!
Zou je even een plaatje kunnen plaatsen van je constructie?(natuurlijk in het camber topic)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Reinoud ter Braake's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
28-07-2013 22:06 #130307 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem
Hele mooie oplossing, mag ik vragen wat de grootste diameter is van de vacuum bekrachtiger?
Ben er zelf nog niet uit voor een vergelijkbare oplossing of een losse remversterker voor de P1800, en ik kan nu nog kiezen ;)

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
28-07-2013 22:47 #130311 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem

"Reinoud ter Braake" schreef:
Hele mooie oplossing, mag ik vragen wat de grootste diameter is van de vacuum bekrachtiger?
Ben er zelf nog niet uit voor een vergelijkbare oplossing of een losse remversterker voor de P1800, en ik kan nu nog kiezen ;)


zoals ik al schreef 22,5cm.
Deze diameter is kleiner dan normaal want in deze bekrachtiger zitten 2 membranen (als ik het goed heb)
Toch is dit een bekrachtiger van een audi A4 wat geen kleine auto is en op de Amazon remt hij als een gestoorde en overigens wel goed te doseren.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-07-2013 22:56 #130312 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem
Dat is weer helemaal top.
Dit zou zo als plug and play set zo te koop moeten zijn.
super.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Reinoud ter Braake's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
29-07-2013 16:01 #130331 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem
Verkeerde bril op gehad ;) , gisteravond even gemeten 22 cm zal eens kijken, dank voor de update.

Stel niet uit, maar doe het vandaag

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-10-2013 22:03 #133130 door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem
Waarom bij een dubbele hoofdremcilinder niet gelijk het systeem scheiden in voor en achter,is toch veel veiliger?
Bij lekage altijd een systeem werkend voor of achter, bij enkel systeem niets.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
19-10-2013 19:13 #133142 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem

"Alfriedel Boelen" schreef:
Waarom bij een dubbele hoofdremcilinder niet gelijk het systeem scheiden in voor en achter,is toch veel veiliger?
Bij lekage altijd een systeem werkend voor of achter, bij enkel systeem niets.


Klopt, dit zou ik eigenlijk nog even aan moeten passen. :oops: :oops:

Het remt trouwens nog steeds super! :lol: :lol:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-08-2014 16:20 #142561 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem
Kan iemand dit draadje repareren? Ik wil graag nog eens zien hoe Joost dit gemaakt heeft. Vertrouw mijn rembekrachtiger niet helemaal.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.