dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
03-03-2015 23:01 #149177 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem
succes en leuk dat het gekopieerd word!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-03-2015 23:36 #149180 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem

"Teun van Popta" schreef:
Nee, maten hoeft niet. Ik was alleen benieuwd of het tapse gedeelte "prefab" was.
Ik ga dus twee flensen op de waterstraaltafel laten maken, buis is geen probleem en de conus ook niet. Kwartiertje lassen en alles is klaar. Ik vraag me alleen nog af of het zo te maken is dat het remvloeistofreservoir horizontaal komt te staan, maar misschien komt alles dan te hoog te zitten en dat geeft steeds zo'n raar geluid als je de motorkap dicht doet. :D
Remservo gescoord voor € 40,00 vanmiddag. Prima-deLuxe dus. Ik blijf het een supertip vinden.

Teun


Teun, zet je ook de hoofdremcilinder over, of behoud je die wel origineel icm een verloop?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-03-2015 00:02 #149181 door Lars Tieleman
Beantwoord door Lars Tieleman in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem
Super idee! Ik ga dit weekend even kijken bij de sloperij of hij nog zo'n rembekrachtiger liggen heeft. :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-03-2015 19:51 #149204 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem
Ik ga de hoofdremcylinder van Audi houden, omdat ik geloof in zo min mogelijk verbindingen en dus geen adapter naar de Volvo-cylinder wil maken. Mijn dwangneurose vindt alleen het schuin staande reservoir niet mooi, dus, hoe dan ook, dat wil ik corrigeren.
Een kleine slag om de arm hierbij: de garage ligt nu werkelijk vol met alles wat nog moet gebeuren als mijn lieverdje van de spuiter terug is, dus een en ander moet nog wel secuur bekeken worden. Alles is te maken tenslotte.

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
04-03-2015 20:01 #149206 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem

"Teun van Popta" schreef:
Ik ga de hoofdremcylinder van Audi houden, omdat ik geloof in zo min mogelijk verbindingen en dus geen adapter naar de Volvo-cylinder wil maken. Mijn dwangneurose vindt alleen het schuin staande reservoir niet mooi, dus, hoe dan ook, dat wil ik corrigeren.
Een kleine slag om de arm hierbij: de garage ligt nu werkelijk vol met alles wat nog moet gebeuren als mijn lieverdje van de spuiter terug is, dus een en ander moet nog wel secuur bekeken worden. Alles is te maken tenslotte.


Tja, bij mij vind ik het niet misstaan hoor dat het potje scheef staat overigens is dit bij audi ook zo.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Reinoud ter Braake's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
04-03-2015 20:41 #149212 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem
< Mijn dwangneurose vindt alleen het schuin staande reservoir niet mooi, dus, hoe dan ook, dat wil ik corrigeren.>
Dan moet je het schutboard behoorlijk verbouwen, ben nieuwsgierig wat het wordt.
Ik heb nog maar 1 cm over tussen rempotje en motorkap bij een 1800 ;)


Stel niet uit, maar doe het vandaag
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2015 09:04 #149228 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem
Hi Reinoud,

Mijn"trommeltje" komt verder van het schutbord af te staan dan wat ik op jouw foto zie, maar ik moet het ding überhaupt nog binnen krijgen en eens goed naar de constructie gaan kijken.

Ik kreeg een verzoek om, als ik de flenzen ga laten snijden, er "wat meer" te maken. Ik denk dat het niet duur is, ben extreem voor elkaar helpen op dit forum, maar ik heb ook weinig trek om met 17 van die dingen te blijven zitten.
Zouden de mensen met animo mij een berichtje willen sturen dat ik ongeveer weet om hoeveel stuks (flens schutbord + flens trommelkant) het gaat? Veel halen is minder betalen tenslotte. De hele "lantaren" zoals Joost het noemde, kan natuurlijk ook gemaakt worden, maar ik heb nog geen idee wat dat moet kosten. Verdienen hoef ik niet aan dat soort dingen dus we houden het gezellig.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Reinoud ter Braake
  • Reinoud ter Braake's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
05-03-2015 10:09 #149230 door Reinoud ter Braake
Beantwoord door Reinoud ter Braake in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem
Nee dit is een foto van zoals het bij een audi A4 zit, dan ligt het geheel een beetje achterover.
Ik heb er een pijp tussen van 76mm 4mm wanddiikte en 200 mm lang, flenzen zijn allemaal authentiek "handwerk". ;)
Onderstaand is mijn situatie.




Stel niet uit, maar doe het vandaag
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2015 13:11 #149235 door Rob Moltzer
Beantwoord door Rob Moltzer in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem
Hallo ik heb een paar jaar geleden mijn rembekrachtiger in de 1800ES vervangen door een van een peugeot 106.

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-03-2015 16:01 #149237 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic dubbelwerkende hoofremcilinder voor enkel systeem
Hallo Rob,

Het mooie bij deze bekrachtige is het reservoir dat recht staat. Je hebt hem al een paar jaar in de de wagen en neem dus aan dat hij goed remt. Toch vraag ik me af hoe deze remt in vergelijk met de orginele Girling of Lockheed bekrachtiger. Een Peugoet 106 weegt een kleine 750 kg en mag dan wel een ongeremde aanhanger van 300 kg trekken, maar alles samen is het toch nog minder dan het leeg gewicht van onze wagens. De Audi A4 weegt al snel een 1500 kg wat een veilige marge geeft. Ik ben heel benieuwd naar jouw ervaring.

Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.