Wispelturige remmen

  • Joost Buiting (GAST)
  • Joost Buiting (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
29-08-2013 19:11 #131495 door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic Wispelturige remmen

"Jeroen Visser" schreef:
Even een update:

Net de trommels verwijderd om eens te zien wat er zich zoal afspeeld achter de trommels (rob dank voor de trekker, hij heeft zijn dienst bewezen)

Ik heb mijn vriendin de remmen laten beroeren en ik zie dat de de remcilinder links meer aktie vertoond dan zijn broertje aan de rechterkant (vanuit de auto gezien) Zou dit het remgedrag kunnen verklaren?

Zo ja wat is nu wijsheid, twee nieuwe cilinders en dan naar 22mm gaan? Preventief ook de flexslang achter vervangen?

Hoor graag.

Iedereen dank overigens voor het meedenken, top!

Groet Jeroen

Ps hoe ga ik straks de boel weer vastzetten, de grote moer op de steekas zat erg vast. Ik heb geen idee hoe ik deze weer zo vast kan zetten.



Als de remcilinders los zijn en dit kan je testen door te kijken of je ze kan verdraaien en ze lekken niet dan zijn ze goed.
Testen door de trommel te verwijderen lijkt mij niet helemaal een juist beeld te geven van de toestand van de remcilinders.
De druk die je in het systeem opbouwt gaat natuurlijk eerst naar de cilinder die de minste weerstand heeft dit verschil hoeft niet groot te zijn om een verschil te zien.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
29-08-2013 21:07 #131496 door Rob Kooi (GAST)
Beantwoord door Rob Kooi (GAST) in topic Wispelturige remmen
Ik zou in het geval van 2 verschillende remcilinders die ook nog verschillen in leeftijd in ieder geval deze vervangen voor 2 nieuwe van gelijk fabricaat. Dit om verschillen in weerstand weg te nemen. Er dienen dan cilinders te worden gemonteerd van 22mm aangezien je een rembekrachtiger hebt. Wanneer je de zaak weer hebt gemonteerd stel ik zelf altijd de schoenen op tot aanliggen en klop dan op de trommel. Hierdoor zetten de schoenen zich goed tegen de trommel aan en je zult ook zien dat de vastgedraaide trommel weer los komt. Dit herhaal je enkele keren en stelt dan de schoenen goed af met je stelnok. Handrem afstellen en goed ontluchten. Succes en bellen mag altijd. Gr Rob 8-)

Ama Favorit '67, Kawa Z650 '77

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
31-08-2013 13:34 #131527 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Wispelturige remmen
Het lijkt erop dat het gelukt is :D

Hrc voorzien van nieuwe rubbers (was nog maar een paar jaar oud dus daarom niet geheel vervangen), achterremmen netjes schoongemaakt gesteld en de boel goed ontlucht.

Resultaat een in één keer remmende auto, erg blij mee.

Nu hopen dat het zo blijft.

Iedereen super bedankt voor het meedenken.

Groet Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.