Wispelturige remmen

Lees meer
12-01-2013 10:33 #122307 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Wispelturige remmen

"Jeroen Visser" schreef:
Ik heb gister even in mijn administratie gekeken (ik probeer een uitgaven lijstje mwah zeg maar lijst bij te houden)

Doe ik ook. Toch iedere keer weer slikken als je het totaal ziet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-01-2013 14:03 #122318 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Wispelturige remmen
Vanmorgen even de vacuumleiding van de rembekrachtiger losgekoppeld en een stuk gereden. En geen plakkende remmen, tenminste niet voelbaar. Bij terugkomst even gevoeld en de trommels voelden behoorlijk warm (niet heet maar scheelt niet veel) en een schijfrem voor was hetig. De boel even opgekrikt om te voelen of ze vrij konden draaien en dit is het geval. Ik heb alles ook gechecked door iemand te laten remmen terwijl ik aan de wielen draaide, remt wanneer het moet en alle wielen lopen vrij. Dit heb ik uitgebreid getest en snap dan ook niet zo goed hoe het kan dat de remmen zo warm aanvoelden.

Het pedaal voelt iig wel hard aan.

Ik heb natuurlijk wel in de straat wat moeten remmen, misschien worden ze erg snel warm??

Tevens vind ik het verschil tov wel rembekrachtiging niet echt groot, het scheelt wel maar nou niet om over naar huis te schrijven.

Misschien is er toch wat met de bekrachtiger aan de hand, maandagochtend ding????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
13-01-2013 15:52 #122346 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Wispelturige remmen
Nog even een kleine update :

Vandaag de achterremmen een klein tandje lossen gezet, ik had het idee dat ze wat warm liepen. Nu waarschijnlijk iets te los dus gaan weer een nokje strakker. Dit is overigens idd goed te testen door de handrem een tweetal (in mijn geval) aan te trekken en vervolgens te remmen. Voelt dan prima aan.

Voorremmen werden wel weer heet, maar ik denk dat dit komt doordat de achteremmen te lossig staan de hele boel geremd wordt door alleen de voorremmen, hier willen ze wel lekker heet van worden lijkt me ;)

Vacuum vd rembekrachtiger nog steeds los, ook vandaag geen plakkende remmen. Dit verhaal is dus duidelijk. Nu hopen dat ik hem nog kan omruilen (het is al wel anderhalf jaar geleden dat hij geplaatst is, maar goed zo'n ding hoort wel even mee te gaan en hij heeft volgens mij nooit lekker gewerkt)

Keep you posted.

Groet Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-01-2013 01:11 #122364 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Wispelturige remmen
Beste Jeroen, lukt het niet om een andere rembekractiger te krijgen onder garantie dan zou je er eens aan kunnen denken om een rembekrachtiger van een 140 serie te plaatsen.
Had ik bij mijn vorige amazone gedaan een conversieflens maken zodat hij op direct op de plaats van de oude hoofdremcilinder past en dan een kanaal voor de voorremmen en een kanaal voor de achterremmen.
Remt als een tierelier, je hoeft nog maar naar het rempendaal te kijken of hij remt al.
Ik heb nu een amazone zonder rembekrachtiger maar ik woon op de Filippijnen en daar kun je niet hard rijden dus is de noodzaak voor een remberkrachtiger niet zo aanwezig.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
02-02-2013 16:18 #123011 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Wispelturige remmen
Even een bescheiden update.

Qua rembekrachtiger schijnt de bodemklep(?) van de hoofdremcilinder de klep van de bekrachtiger in de weg te zitten. Deze dient dus verwijderd te worden.

Maar ik zit nog wel met het afstellen van de trommelremmen achter te stoeien. Zoals ik ze nu gesteld heb remt de auto nog steeds beter als ik heel kort het pedaal los laat om vervolgens weer te remmen. Dit duidt dus op te los gestelde trommelremmen. Maar als ik de trommelremmen nog een tandje strakker zet lopen ze aan, ook niet de bedoeling lijkt me.

Is er nog een andere stel mogelijkheid? Welke iets fijner aan te passen is, het stelnokje van de trommels gaat per slag en is niet traploos instelbaar.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-02-2013 23:00 #123028 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Wispelturige remmen

"Jeroen Visser" schreef:
Even een bescheiden update.

Qua rembekrachtiger schijnt de bodemklep(?) van de hoofdremcilinder de klep van de bekrachtiger in de weg te zitten. Deze dient dus verwijderd te worden.

Maar ik zit nog wel met het afstellen van de trommelremmen achter te stoeien. Zoals ik ze nu gesteld heb remt de auto nog steeds beter als ik heel kort het pedaal los laat om vervolgens weer te remmen. Dit duidt dus op te los gestelde trommelremmen. Maar als ik de trommelremmen nog een tandje strakker zet lopen ze aan, ook niet de bedoeling lijkt me.

Is er nog een andere stel mogelijkheid? Welke iets fijner aan te passen is, het stelnokje van de trommels gaat per slag en is niet traploos instelbaar.


Lekken je wielremcilinders? Dan moet je ook twee keer trappen. Heeft de combi. Twee nieuwe remcilinders gekocht. Kleine 50€ bij het Vod.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-02-2013 01:23 #123031 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Wispelturige remmen
Beste Jeroen, je handrem goed afstellen tussen de drie en vijf tanden.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
03-02-2013 09:44 #123034 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Wispelturige remmen
Heren wederom dank.

Ik had idd een lekkende cilinder, deze is vervangen evenals de schoenen. Handrem stellen kan ik nog proberen.

Of zou dit ook met de "bodemklep" van de hoofdremcilinder te maken kunnen hebben??

Iig eerst maar eens de handrem stellen, ik geloof dat ik hem nu vijf nokjes aan moet trekken eer hij remt.

Groet Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
23-08-2013 07:38 #131274 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Wispelturige remmen
Om niet nog een topic over mijn remmen te starten even deze uit het stof trekken ;)

Ik zou graag nog vernemen of iemand een idee heeft over de bodemklep theorie, tijdje terug met iemand over gehad en hij denkt dat de bodemklep in de hoofdremcilinder en de bekrachtiger mekaar tegen kunnen werken. Wat weer een hoop zou kunnen verklaren.

Iemand een idee? En welke dien ik te verwijderen (bekrachtiger of remcilinder)??

Groet Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
24-08-2013 15:31 #131301 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Wispelturige remmen
Vandaag de hele voor remmelerij vervangen, leuke klus! En hij remt als een trein helemaal blij mee.

Maar na ontlucht te hebben met het ezibleed ding blijft de rem na een keertje pompen harder dan bij de eerste aanzet. Rem zakt niet naar de bodem als ik blijf drukken. Kan dit toch nog lucht zijn?

Groet Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.