Wispelturige remmen

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-01-2013 13:51 #122265 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Wispelturige remmen
Rudi je had het bij het goede eind.

Remmen net gesteld en het pedaal voelt weer goed aan. Na de eerste keer stellen werden de trommels heet, iets te strak dus maar na een tweede poging lijkt het allemaal goed te gaan.

Zo af en toe blijft de rem wel plakken (niet erg vaak en ook niet lang) bij toeval gebeurde dit toen ik achteruit reed en ik de remlichten kon zien. Gekke was dat ik het idee had dat de remlichten ook even bleven branden terwijl ik het pedaal al los gelaten had.

Nou ja voor nu weer tevreden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • 11654-dummy
  • 11654-dummy's Profielfoto
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
  • Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Lees meer
11-01-2013 14:35 #122267 door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic Wispelturige remmen
jeroen,

Zijn alle remslangen goed? Hierdoor blijven remmen ook wel eens hangen. Ze zwellen van binnen uit op en daardoor kan de rem vloeistof niet terug.

cees

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2013 15:00 #122268 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Wispelturige remmen
Blijft als de rem blijft plakken ook het rempedaal onder? Dan kan het zijn dat het rubber om de zuiger in de hoofdremcylinder opgezwollen is en de zuiger daardoor niet goed terug komt (ken ik een geval van). Het plakken van de remmen kan ook plaatsvinden door een defecte rembekrachtiger die blijft hangen (de imitatie Lockheed die ook op de markt is heeft dit probleem wel eens, dus een vaker voorkomend geval). Als bij het plakken van de remmen het remlicht brandt moet het probleem al in het eerste deel van het remsysteem liggen, dus nog voor de remslangen en dan kan het alleen aan de paar metalen leidingen tot het verdeelblokje met de remlichtschakelaar (zelden), de rembekrachtiger (voorkomend), de hoofdremcylinder (iets minder voorkomend) of het rempedaalmechanisme (zelden) liggen.
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2013 15:07 #122269 door Rene Brandt
Beantwoord door Rene Brandt in topic Wispelturige remmen
Je bent me net voor :D
heb je toevallig een rembekrachtiger van powertune??
zoja kijk dan maar eens naar eerdere berichten over deze bekrachtiger.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-01-2013 16:39 #122271 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Wispelturige remmen
Heren wederom dank. Het rempedaal blijft niet onderaan hangen als er geplakt wordt.

De rembekrachtiger is twee jaar geleden door Dries geplaatst en volgens mij heeft hij geen imitatie lockheed aan me verkocht. Enig idee hoe ik kan zien of het een "echte" is?

Verder is enige tijd geleden ook de hoofdremcilinder vervangen, lijkt me dat deze in die korte tijd geen gezwollen rubbers kan hebben.

Mocht het de bekrachtiger zijn waar kan ik dan naar kijken?

Groet Jeroen


-edit: na wat rond geneusd te hebben op het web zie ik dat er een terugslagklep bestaat voor in de vacuum aansluiting, deze heb ik niet. Zou het hier iets mee te maken kunnen hebben????

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-01-2013 17:37 #122273 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Wispelturige remmen
EDIT: ik zie dat mijn volgende reactie al achterhaald is!
Je kunt eens iets proberen: de handrem een of twee klikjes aantrekken en dan rijden en remmen. Als-ie dan beter remt, moet je dus inderdaad de remschoenen stellen, ze zitten dan te ver van de trommel, waardoor je ze er eerst naartoe moet trappen..

Euh, de terugslagklep zit in de aansluiting van de rembekrachtiger toch? En als je geen klep hebt, ben je meteen de bekrachtiging kwijt als je de motor uitzet..

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
11-01-2013 19:40 #122278 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Wispelturige remmen

"Tom Steverink" schreef:
EDIT: ik zie dat mijn volgende reactie al achterhaald is!
Je kunt eens iets proberen: de handrem een of twee klikjes aantrekken en dan rijden en remmen. Als-ie dan beter remt, moet je dus inderdaad de remschoenen stellen, ze zitten dan te ver van de trommel, waardoor je ze er eerst naartoe moet trappen..

Euh, de terugslagklep zit in de aansluiting van de rembekrachtiger toch? En als je geen klep hebt, ben je meteen de bekrachtiging kwijt als je de motor uitzet..


Ik heb geen idee, meestal sta ik stil als ik de motor uitzet :D :D

Ik heb nog wat meer "research" gedaan en las dat ook de diameter van de aansluiting op het spruitstuk van belang is. Heeft iemand de diameter van de te gebruiken nippel voor me. Helaas vertelt het verhaal dit niet. Ik weet wel dat de diameter waar ik nu gebruik van maak vele malen groter is dan bv de diamater welke voor de "klepdekselventilatie" gebruikt wordt.

Ik ben benieuwd.

Groet Jeroen

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2013 01:24 #122296 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Wispelturige remmen
De diameter voor de remonderdrukslang moet zo ver mogelijk open zijn, alleen de carterventilatie moet geknepen zijn. Ik wil trouwens niet uitsluiten dat Dries ook eens imitatie verkocht heeft (weet het echter niet zeker). Het grootste verschil is de prijs, het verschil van buiten zien is blijkbaar moeilijk cq onmogelijk. Wat je kunt proberen is de onderdrukslang van de rembekrachtiger losmaken (aansluiting op spruitstuk afdichten anders valse lucht) en dan rijden. Je moet er wel aan denken dat je wat harder op je rempedaal moet trappen bij het remmen. Als het plakken dan niet meer optreedt ligt het aan de rembekrachtiger.
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-01-2013 07:31 #122301 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Wispelturige remmen
Beste Jeroen, vergeet niet om je handrem goed af te stellen tussen de de drie en vijf klikken.
Test; met de handrem aangetrokken mag je in principe bijna geen drukverlies hebben m.a.w. je pendaalslag moet met aangetrokken rem bijna bovenin blijven.
Is dit niet het geval dan kan er ook nog iets met je voorremmen zijn.
Met de rembekrachtiger ertussen uit moet je ten alle tijden een harde pendaal druk hebben dus dat zou je ook nog eens kunnen proberen.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Jeroen Visser (GAST)'s Profielfoto
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
12-01-2013 10:02 #122305 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic Wispelturige remmen
Wederom dank, handrem is goed afgesteld iig. Ik heb gister even in mijn administratie gekeken (ik probeer een uitgaven lijstje mwah zeg maar lijst bij te houden) en zag dat ik bij de rembekrachtiger lockheed heb geschreven. Maar goed dit zegt natuurlijk niet alles. Hij is aangesloten met een grote diameter, dus dat zit goed.

Ik probeer vandaag even te rijden zonder bekrachtiger, ben benieuwd

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.