- Berichten: 831
Wispelturige remmen
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Remmen net gesteld en het pedaal voelt weer goed aan. Na de eerste keer stellen werden de trommels heet, iets te strak dus maar na een tweede poging lijkt het allemaal goed te gaan.
Zo af en toe blijft de rem wel plakken (niet erg vaak en ook niet lang) bij toeval gebeurde dit toen ik achteruit reed en ik de remlichten kon zien. Gekke was dat ik het idee had dat de remlichten ook even bleven branden terwijl ik het pedaal al los gelaten had.
Nou ja voor nu weer tevreden.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
- Berichten: 267
Zijn alle remslangen goed? Hierdoor blijven remmen ook wel eens hangen. Ze zwellen van binnen uit op en daardoor kan de rem vloeistof niet terug.
cees
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2130
succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1146

heb je toevallig een rembekrachtiger van powertune??
zoja kijk dan maar eens naar eerdere berichten over deze bekrachtiger.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
De rembekrachtiger is twee jaar geleden door Dries geplaatst en volgens mij heeft hij geen imitatie lockheed aan me verkocht. Enig idee hoe ik kan zien of het een "echte" is?
Verder is enige tijd geleden ook de hoofdremcilinder vervangen, lijkt me dat deze in die korte tijd geen gezwollen rubbers kan hebben.
Mocht het de bekrachtiger zijn waar kan ik dan naar kijken?
Groet Jeroen
-edit: na wat rond geneusd te hebben op het web zie ik dat er een terugslagklep bestaat voor in de vacuum aansluiting, deze heb ik niet. Zou het hier iets mee te maken kunnen hebben????
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Je kunt eens iets proberen: de handrem een of twee klikjes aantrekken en dan rijden en remmen. Als-ie dan beter remt, moet je dus inderdaad de remschoenen stellen, ze zitten dan te ver van de trommel, waardoor je ze er eerst naartoe moet trappen..
Euh, de terugslagklep zit in de aansluiting van de rembekrachtiger toch? En als je geen klep hebt, ben je meteen de bekrachtiging kwijt als je de motor uitzet..
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
"Tom Steverink" schreef:
EDIT: ik zie dat mijn volgende reactie al achterhaald is!
Je kunt eens iets proberen: de handrem een of twee klikjes aantrekken en dan rijden en remmen. Als-ie dan beter remt, moet je dus inderdaad de remschoenen stellen, ze zitten dan te ver van de trommel, waardoor je ze er eerst naartoe moet trappen..
Euh, de terugslagklep zit in de aansluiting van de rembekrachtiger toch? En als je geen klep hebt, ben je meteen de bekrachtiging kwijt als je de motor uitzet..
Ik heb geen idee, meestal sta ik stil als ik de motor uitzet


Ik heb nog wat meer "research" gedaan en las dat ook de diameter van de aansluiting op het spruitstuk van belang is. Heeft iemand de diameter van de te gebruiken nippel voor me. Helaas vertelt het verhaal dit niet. Ik weet wel dat de diameter waar ik nu gebruik van maak vele malen groter is dan bv de diamater welke voor de "klepdekselventilatie" gebruikt wordt.
Ik ben benieuwd.
Groet Jeroen
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2130
succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
- Berichten: 3560
Test; met de handrem aangetrokken mag je in principe bijna geen drukverlies hebben m.a.w. je pendaalslag moet met aangetrokken rem bijna bovenin blijven.
Is dit niet het geval dan kan er ook nog iets met je voorremmen zijn.
Met de rembekrachtiger ertussen uit moet je ten alle tijden een harde pendaal druk hebben dus dat zou je ook nog eens kunnen proberen.
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
- Berichten: 831
Ik probeer vandaag even te rijden zonder bekrachtiger, ben benieuwd
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.