remmen ontlucht, maar nog een soppig pedaal
- Michiel Eertink (GAST)
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
28-11-2012 21:46 #120825
door Michiel Eertink (GAST)
'66 121 88-91-bx
Beantwoord door Michiel Eertink (GAST) in topic remmen ontlucht, maar nog een soppig pedaal
dat is voor mij de laatste optie, de klauwen. alles is na gekeken, hoofdremcilinder vervangen, alle seals, nieuwe leidingen waar nodig, voering vervangen, gesteld, alle blokjes na gekeken, contact in het blokje verwijderd bij het ontluchten. het enige wat ik nu nog kan bedenken is dat er in 1 van de klauwen ergens een lek zit.....
'66 121 88-91-bx
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Kees-Jan Wentzel
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
29-11-2012 00:44 #120831
door Kees-Jan Wentzel
Beantwoord door Kees-Jan Wentzel in topic remmen ontlucht, maar nog een soppig pedaal
Heb je de slangen ook nog gecontroleerd..? Ze kunnen van buiten nog prachtig zijn,maar van binnen potdicht.Alleen Als je remklauw vast zit zou je dit probleem kunnen hebben(wat je nu hebt met ontluchten ),of Als er ergens in de remleidingen een soort begrenzer zit( een soort verdikking die tussen 2 remleidingen zit geschroefd). Ik acht de kans dat het in je remklauwen zit zeer Klein.
- Kevin de Leuw
- Platinum lid
-
Minder
Meer
29-11-2012 20:03 #120844
door Kevin de Leuw
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic remmen ontlucht, maar nog een soppig pedaal
Je zal niet de eerste en laatste zijn, remklauwen li en re niet omgedraaid?
Als ze verkeerd zitten krijg je het nooit ontlucht.
Als ze verkeerd zitten krijg je het nooit ontlucht.
Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl
- Michiel Eertink (GAST)
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
29-11-2012 21:36 #120853
'66 121 88-91-bx
Beantwoord door Michiel Eertink (GAST) in topic remmen ontlucht, maar nog een soppig pedaal
klauwen zitten goed, slangen zijn volgens mij in orde, geen lekkages zichtbaar of i.d. mijn idee is dat er iets is met de remcilinders in de klauwen. hij remt wel, alleen pas goed na 2/3 keer trappen. na 10 sec. kan ik het pedaal weer tot de bodem trappen.
'66 121 88-91-bx
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-11-2012 16:37 #120868
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic remmen ontlucht, maar nog een soppig pedaal
Michiel,
Wat ik in deze hele discussie nog niet voorbij zie komen is het volgende.
Als je de handrem goed vast aantrekt, heb je dan wel een hard pedaal bij de eerste keer trappen.
Als dat zo is dan heeft het te maken met de afstelling van de remschoenen achter.
Wat ik in deze hele discussie nog niet voorbij zie komen is het volgende.
Als je de handrem goed vast aantrekt, heb je dan wel een hard pedaal bij de eerste keer trappen.
Als dat zo is dan heeft het te maken met de afstelling van de remschoenen achter.
- Michiel Eertink (GAST)
-
- Junior lid
-
Minder
Meer
30-11-2012 19:57 #120878
'66 121 88-91-bx
als de handrem aangetrokken is, moet ik nog meerdere malen pompen om druk op te bouwen in de leiding...
'66 121 88-91-bx
- Marcel Jonges (GAST)
-
- Verbannen
-
Minder
Meer
30-11-2012 20:20 #120879
door Marcel Jonges (GAST)
Rijdt nooit harder dan uw bescherm engel kan vliegen!
Beantwoord door Marcel Jonges (GAST) in topic remmen ontlucht, maar nog een soppig pedaal
Dat is correct. Bij de remtrommels achter zit de stelnok onderin. Deze zit gefixeerd. Remmen doe je door de bovenkant uit elkaar te persen m.b.v. de remcilinder óf mbv de handrem. Indien de handrem gebruikt wordt, worden de schoenen boven in de remtrommel tegen de trommel aan geduwd waardoor je remcilinder inderdaad eerst zonder weerstand moet uitzetten totdat deze tegen de schoenen aan komt.
Er zit een veer in de remcilinder welke de zuigers naar buiten duwt. Dit gaat echter langzaam. Mocht je lang wachten, b.v. overnacht, zou alles misschien zonder pompen reeds strak staan.
Er zit een veer in de remcilinder welke de zuigers naar buiten duwt. Dit gaat echter langzaam. Mocht je lang wachten, b.v. overnacht, zou alles misschien zonder pompen reeds strak staan.
Rijdt nooit harder dan uw bescherm engel kan vliegen!
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-12-2012 00:40 #120888
door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic remmen ontlucht, maar nog een soppig pedaal
Beste Michiel, met de handrem er op en eenmaal druk opgebouwd moet deze blijven zo niet dan heb je ergens nog lucht of er is een lek. Zakt het niveau in het voorraad potje als je pompt? Zo ja heb je een lek zo niet lucht.
Dan ontluchten met de handrem er op, heb je nagenoeg geen verplaatsing van cilinders in je remsysteem en probeer het eens met het oliepotje zoals ik eerder heb uitgelegd.
En rem bekrachtiger los van het spruitstuk.
succes
Johan Geers
Dan ontluchten met de handrem er op, heb je nagenoeg geen verplaatsing van cilinders in je remsysteem en probeer het eens met het oliepotje zoals ik eerder heb uitgelegd.
En rem bekrachtiger los van het spruitstuk.
succes
Johan Geers
- Alfriedel Boelen
- Platinum lid
-
Minder
Meer
01-12-2012 20:09 #120901
door Alfriedel Boelen
Beantwoord door Alfriedel Boelen in topic remmen ontlucht, maar nog een soppig pedaal
Als het pedaal bij meerdere keren snel intrappen druk heeft en je het daarna langzaam naar beneden kunt trappen zonder dat er ergens olie uitlekt met de handrem aangetrokken, om de speling tussen de remschoenen en de trommel op te heffen, lekt de rubber cup in je hoofdremcilinder de olie stroomt weer terug in het reservoir.
Bij snel intrappen zet hij iets uit door de tegendruk en dicht dan af. Het is ook nog een mogelijkheid.
Bij snel intrappen zet hij iets uit door de tegendruk en dicht dan af. Het is ook nog een mogelijkheid.
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
02-12-2012 10:23 #120904
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic remmen ontlucht, maar nog een soppig pedaal
Er wordt in de reacties gezegd, dat er stelnokken bij de achterremmen zitten.
Dit is onjuist,een amazon met een gescheiden systeem heeft origineel geen stelnokken.De achterremmen van dit type zijn zelfstellend.Dat werkt vaak niet goed .Het stellen gebeurt bij het gebruik van de handrem.
Ook is het mogelijk,dat er verkeerde remcilinders achter zijn gebruikt van een model van het enkele remsysteem.In dat geval zijn de remmen niet goed te stellen.
Heb je toch wel in de gaten dat op elke remklauw 3 !!! ontluchtingsnippels zitten. Wanneer je er aan beide kanten eentje vergeet of niet ziet ,zul je boel niet ontlucht krijgen.Dan blijf je aan de gang.
In dit geval,dat op een afstand lastig te beoordelen is,gok ik op een hoofdremcilinder die niet in orde is.Dat komt best vaak voor bij dit type.Ga niet met revisiesetjes aan de gang maar koop een nieuwe.De prijs valt best mee.
Woon je in de buurt van Tilburg= zo ja,dan wil ik er wel eens naar komen kijken.Ik heb vrij veel vrije tijd en men beweert ,dat ik er verstand van heb. 06 24231515 of 013 5288749.
Dit is onjuist,een amazon met een gescheiden systeem heeft origineel geen stelnokken.De achterremmen van dit type zijn zelfstellend.Dat werkt vaak niet goed .Het stellen gebeurt bij het gebruik van de handrem.
Ook is het mogelijk,dat er verkeerde remcilinders achter zijn gebruikt van een model van het enkele remsysteem.In dat geval zijn de remmen niet goed te stellen.
Heb je toch wel in de gaten dat op elke remklauw 3 !!! ontluchtingsnippels zitten. Wanneer je er aan beide kanten eentje vergeet of niet ziet ,zul je boel niet ontlucht krijgen.Dan blijf je aan de gang.
In dit geval,dat op een afstand lastig te beoordelen is,gok ik op een hoofdremcilinder die niet in orde is.Dat komt best vaak voor bij dit type.Ga niet met revisiesetjes aan de gang maar koop een nieuwe.De prijs valt best mee.
Woon je in de buurt van Tilburg= zo ja,dan wil ik er wel eens naar komen kijken.Ik heb vrij veel vrije tijd en men beweert ,dat ik er verstand van heb. 06 24231515 of 013 5288749.