Ontsteking volgorde

• Roy Bakker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
01-05-2025 12:39 #1477002 door Roy Bakker
Beantwoord door Roy Bakker in topic Ontsteking volgorde
Heb een video maar kan ik helaas niet uploaden hier. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-05-2025 17:13 #1477003 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Ontsteking volgorde
Hoi Roy, dan denk ik dat je er nu twee goed hebt zitten. 
Ik wil je je adviseren om de manier van Han te volgen. is nog geen kwartiertje werk en dan weet je het zeker. De verdeler zit ook verdraaid erin, maar dat moet niet uitmaken, alleen met afstellen kan je vastlopen. 
Zijn de contactpunten goed, niet per ongeluk massasluiting gemaakt, heb je de goede kap gemonteerd?   Je schrijft niet waarom je dit hebt vervangen, anders oude setje even proberen? 

Succes, Hans

• Fred Kok
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-05-2025 21:57 - 02-05-2025 00:21 #1477007 door Fred Kok
Beantwoord door Fred Kok in topic Ontsteking volgorde
 Beste Roy,
 In het kader van kennis delen wil ik hierbij graag mijn steentje bijdragen., Gaat misschien klinken als een oude schoolmeester,
 maar de basis is het belangrijkste.
A/ probeer in oud "amazon' handleiding te bemachtigen" in de jaren "90 uitgegeven door onze club meo als titel "VOLVO AMAZON"
het complete handboek. (ISBN 908042511-?)

B/ Net als Han schreef,draai de krukas Tot de klepstoters van de eerst cyl speling hebben en de poelie op "0" of ca 10 Gr er voor staat.
Maak het klem boutje onder los en trek rigoreus de verdeler eruit. Als het goed is zie met een zaklampje in het toegangkelijke aluminium huis onder in de verbinding waarin de verdeler as vallt een sleuf , deze sleuf zit uit het midden en het deel met de kleinste stukjes moeten dan ca  30 gr schuin topv de horizontal  lijn zitten Dan zie dit beeld.

Als dat niet zo is vermoedelijk ligt daar bij jou het probleem , dan met een punttang  deze as eruit trekken en verdraaien in de goed stand. Let op dat met eruit trekken de as al verdraaid tgv de vertanding waarmede deze door de nokken as wordt aangedreven.
 Als dat oke is, en de verdeler weer er in het huis geschoven kan worden zal de rotor schuin links naar de 1 e cyl wijzen , bovendien zit in het verdeler huis een kerf, welk over een komt met cyl 1
 De verdeler draait LINKS om!!

En dan ziet er ongeveer zo uit, N.B. Op deze verdeler zit geen vacuum vervroeger.

Succes Fred

Hierbij nog een aanvulling:
Rotorstand

In 1976 n 1e amazon (advies van Pa) lid geworden nr 1058. Nadien eind '77 amazon total los en volgde Amazon combi en achtereenvolgens 145 (1974)/geen lid meer I
En opnieuw lid PV544 (1963 nog in bezit)verder gehad Combi, V70/ V960 /C70 cabrio/nu nog 145(1973) /amazon120 (1966) V70
Laatst bewerkt 02-05-2025 00:21 door Fred Kok. Reden: Miste nog tekst + aanvulling

• Niek de Boer
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
04-05-2025 14:15 #1477036 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Ontsteking volgorde
Hoi Roy,
Hoe is het afgelopen ?

vriendelijk groet, Niek de Boer.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD