Verdelerkap snel kapot
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
04-02-2015 21:15 #148113
door Hendrik Teerink
Amazon Combi '68 / 144 '72 / 244 '80 / 745 '85
Verdelerkap snel kapot is gemaakt door Hendrik Teerink
De auto startte de laatste tijd wat slecht, vandaag maar eens gekeken en warempel, het contactje in de verdelerkap, waar de bobine op aangesloten zit, was helemaal weggebrand.
Hoe kan dat? Hij zit er nog geen jaar op.
Hoe kan dat? Hij zit er nog geen jaar op.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Paul Schaap
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-02-2015 21:38 #148115
door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Verdelerkap snel kapot
Waarschijnlijk het veertje van het middencontact defect; vonk moet overspringen, contact brandt weg / smelt.
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
04-02-2015 21:46 #148116
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Verdelerkap snel kapot
Heb ik ook gehad
- Paul Schaap
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-02-2015 20:57 #148153
door Paul Schaap
Beantwoord door Paul Schaap in topic Verdelerkap snel kapot
Tsja, dat lijkt dan geen toeval meer, want ik had het dus recent ook..........
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
05-02-2015 21:40 #148155
door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic Verdelerkap snel kapot
ik hoorde ook dat een afgebroken stiftje (is van koolstof) bij het monteren van de verdelerkap, de oorzaak kan zijn.
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-02-2015 21:40 #148156
door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Verdelerkap snel kapot
Ik heb het vorige week gehad, precies het zelfde....kan iegenlijk geen toeval meer zijn. Motor wou niet meer starten en vond toen ook de koolstift helemaal weg gebrand. Ik dacht eerst dat het misschien aan de rotor had gelegen, deze ging zwaar over de as en kreeg het idee dat hij misschien te hoog had gezeten en zo in aanraking met de kap was gekomen waardoor de stif sneller sleet. Ik zit nu te denken aan de nieuwe bobine, zou die misschien zo krachtig zijn dat hij de stift op eet?
- Arno Pfennings
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-02-2015 21:48 #148157
door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Verdelerkap snel kapot
Check ook eens of de laadspanning niet te hoog is bij hoge toeren (kapotte laadregelaar)
- Han Misdom
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
05-02-2015 21:48 #148160
door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic Verdelerkap snel kapot
Dan lijkt het erop dat er een inferieure kwaliteit verdelerkappen op de markt is gebracht.
Of de rotor past niet bij de verdelerkap.
De centrale stift MOET contact maken met de rotor. Daarom zit er ook een veertje achter. Als de stift geen goed contact maakt dan kan hij wegbranden.
Ik geloof nooit dat een "krachtige" bobine dit fenomeen veroorzaakt. Zelf een krachtige bobine levert slechts een paar mili-Ampere. Als zo'n koolstift alleen door stroom moet wegbranden dan praten we al gauw over enkele tientallen Amperes.
Of de rotor past niet bij de verdelerkap.
De centrale stift MOET contact maken met de rotor. Daarom zit er ook een veertje achter. Als de stift geen goed contact maakt dan kan hij wegbranden.
Ik geloof nooit dat een "krachtige" bobine dit fenomeen veroorzaakt. Zelf een krachtige bobine levert slechts een paar mili-Ampere. Als zo'n koolstift alleen door stroom moet wegbranden dan praten we al gauw over enkele tientallen Amperes.
05-02-2015 21:56 #148161
door Ed van der Zee
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Verdelerkap snel kapot
Ik ken die Beru uit Germany helemaal niet.... Heb je die via het KVO ?.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- Hendrik Teerink
-
- Elite lid
-
Minder
Meer
05-02-2015 23:37 #148165
door Hendrik Teerink
Beantwoord door Hendrik Teerink in topic Verdelerkap snel kapot
Ik weet niet meer hoe ik er aan kom...
In ieder geval geen b merk:
Het merk Beru werd in 1912 opgericht door Julius Behr en Albert Ruprecht. Beru komt oorspronkelijk uit Duitsland en is begonnen met het maken van bougies. Afgelopen jaar vierde Beru zijn honderdste verjaardag en een eeuw innovatie op het gebied van start- en opwarmingsonderdelen.
Hoewel Beru begon met de productie van bougies, volgden de gloeibougies in 1929. Deze twee bekendste Beru onderdelen zijn over de laatste honderd jaar behoorlijk ontwikkeld en gemoderniseerd. U moet daarbij denken aan snelgloeiende gloeibougies die de voorverwarmingstijd van een dieselmotor aanzienlijk inkortten tot twintig seconden. Dat gebeurde in 1975. Drie jaar later, in 1978, werd de voorverwamingstijd van Beru gloeibougies nog eens verkort naar vijf tot zeven seconden. Vanaf het einde van de jaren 1980 begon Beru met het maken van andere ontstekingsonderdelen zoals bobines bijvoorbeeld.
Vandaag de dag is Beru een multinational die actief is in verschillende landen. Het hoofdkantoor staat echter nog altijd in Duitsland evenals de grootste fabriek. Daarnaast zijn er productielocaties in onder andere Ierland en Thailand.
In ieder geval geen b merk:
Het merk Beru werd in 1912 opgericht door Julius Behr en Albert Ruprecht. Beru komt oorspronkelijk uit Duitsland en is begonnen met het maken van bougies. Afgelopen jaar vierde Beru zijn honderdste verjaardag en een eeuw innovatie op het gebied van start- en opwarmingsonderdelen.
Hoewel Beru begon met de productie van bougies, volgden de gloeibougies in 1929. Deze twee bekendste Beru onderdelen zijn over de laatste honderd jaar behoorlijk ontwikkeld en gemoderniseerd. U moet daarbij denken aan snelgloeiende gloeibougies die de voorverwarmingstijd van een dieselmotor aanzienlijk inkortten tot twintig seconden. Dat gebeurde in 1975. Drie jaar later, in 1978, werd de voorverwamingstijd van Beru gloeibougies nog eens verkort naar vijf tot zeven seconden. Vanaf het einde van de jaren 1980 begon Beru met het maken van andere ontstekingsonderdelen zoals bobines bijvoorbeeld.
Vandaag de dag is Beru een multinational die actief is in verschillende landen. Het hoofdkantoor staat echter nog altijd in Duitsland evenals de grootste fabriek. Daarnaast zijn er productielocaties in onder andere Ierland en Thailand.