Ontsteking volgorde

• Roy Bakker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2025 09:24 #1477463 door Roy Bakker
Beantwoord door Roy Bakker in topic Ontsteking volgorde
Nou na een heel onderzoek gelijk maar alles aangepakt. 
*nieuwe bosch ontsteking met contactpunten,
*nieuwe dynamo, oude laadde maar 1/3 van de spanning,
*waterpomp nieuw oude deed niets meer waardoor mega temperatuur stijgingen kreeg,
*2 nieuwe voorbanden,
*2 nieuwe rubbers ophangen voor,
*nieuwe luchtfilter openluchtfilter chroom,
*nieuwe radiateur alluminium,
*nieuwe krukaslager, oude was eruit geknald door teveel druk opbouw, bak lekte olie daardoor. *Nieuwe oliefilter en olie uiteraard, 
ik had uitval verlichting, sluiting in reservewielbak, kabel maakte massa op carrosserie,
rondom alle lampen vervangen, en gedeelte kabels, *nieuwe claxon 2-tone chroom,

Al met al motorisch weer helemaal als nieuw, knort lekker en eindelijk weer kilometers maken.

Nu eerst de spaarpot weer spekken en dan maar eens aan de carrosserie beginnen. Maar eerst de zomer genieten. 
rijden.morgen nog even laten taxeren in Asssenvia de vereniging, zodoende kan ik de auto beter verzekeren en krijg ik niet de dagwaarde na een ongeval. Erg benieuwd naar uitkomst hiervan. 

Allen enorm bedankt voor de steun/hulp/tips and trick's. Wordt enorm gewaardeerd. 

De rit van noord helaas niet in de 145 kunnen sturen maar wij mochten gelukkig meerijden met een ander voertuig, dit was een jaguarv8 niet onze style maar ach we konden wel genieten van de mooie route en het geselkige afsluitende diner. 

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Roy Bakker
  • Nieuw lid
  • Nieuw lid
Meer
05-06-2025 19:32 #1477468 door Roy Bakker
Beantwoord door Roy Bakker in topic Ontsteking volgorde
Nou na een heel onderzoek gelijk maar alles aangepakt. *nieuwe bosch ontsteking met contactpunten,*nieuwe dynamo, oude laadde maar 1/3 van de spanning,*waterpomp nieuw oude deed niets meer waardoor mega temperatuur stijgingen kreeg,*2 nieuwe voorbanden,*2 nieuwe rubbers ophangen voor,*nieuwe luchtfilter openluchtfilter chroom,*nieuwe radiateur alluminium,*nieuwe krukaslager, oude was eruit geknald door teveel druk opbouw, bak lekte olie daardoor. *Nieuwe oliefilter en olie uiteraard, ik had uitval verlichting, sluiting in reservewielbak, kabel maakte massa op carrosserie,rondom alle lampen vervangen, en gedeelte kabels, *nieuwe claxon 2-tone chroom, Al met al motorisch weer helemaal als nieuw, knort lekker en eindelijk weer kilometers maken. Nu eerst de spaarpot weer spekken en dan maar eens aan de carrosserie beginnen. Maar eerst de zomer genieten. rijden.morgen nog even laten taxeren in Asssenvia de vereniging, zodoende kan ik de auto beter verzekeren en krijg ik niet de dagwaarde na een ongeval. Erg benieuwd naar uitkomst hiervan.  Allen enorm bedankt voor de steun/hulp/tips and trick's. Wordt enorm gewaardeerd.  De rit van noord helaas niet in de 145 kunnen sturen maar wij mochten gelukkig meerijden met een ander voertuig, dit was een jaguarv8 niet onze style maar ach we konden wel genieten van de mooie route en het geselkige afsluitende diner
Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD