123 ontsteking
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
30-01-2010 21:41 #93782
door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic 123 ontsteking
<p>ook ik heb goede ervaringen met de 123 ontsteking, echter heb ik nog wel altijd de orginele ontsteking bij,</p><p>want als er met de 123 ontsteking iets aan de hand is kan je ook echt niets meer!</p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Minder
Meer
31-01-2010 00:18 #93781
door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic 123 ontsteking
<p>oke ik heb de bobine vervangen voor een die een gelijkmatige ohm heeft. hierdoor hoop ik dat mijn 123 ontsteking mij niet meer 123 in de steek laat. anders heb ik recht op garatie.</p><p>in elk geval kan ik nu weer zonder problemen weer de weg op met mijn 123 amazon.</p><p>cees</p>
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
31-01-2010 02:03 #93780
door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic 123 ontsteking
Verbetering t.o.v. contactpuntjes en mechanische vervroeging zal er ongetwijfeld zijn, maar dan wel erg duur betaald. Om dezelfde reden zal ik ook geen gereviseerde ontsteking kopen, er zijn er nog genoeg goeie in omloop te vinden. Ik ben ook niet bereid mijn pantserkabel te gaan slopen zolang de bobine zijn werk doet, prima beveiliging tegen diefstal. De 123 is ontworpen voor diverse old timers, niet enkel volvo's. Men had dus zeker voor die prijs maar moeten zorgen dat die dingen ook kunnen werken met oude bobines, of op zijn minst een beveiliging inbouwen. Ik heb gekozen voor de middenweg, de hot spark ontsteking biedt niet alle voordelen van de 123 maar is al een hele verbetering op de originele voor een veel zachtere prijs. Tot nu toe zeer tevreden van, alleen hoop ik na het lezen van deze topic dat mijn oude bobine ook de hot spark niet gaat opblazen.
- Joost Buiting (GAST)
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
31-01-2010 12:30 #93779
door Joost Buiting (GAST)
Beantwoord door Joost Buiting (GAST) in topic 123 ontsteking
<p>Tot nu toe rij ik nog met de orginele bobine en dat heeft nog geen problemen opgelevert.</p><p>Wat is het risico om met de orginele bobine te rijden?</p>
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
31-01-2010 19:08 #93778
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic 123 ontsteking
<p>zolang deze maar een weerstandswaarde heeft van boven de 1 Ohm is er in combinatie met de 123-ignition niets aan de hand. </p><p>op die manier hou je je simpelweg aan de gebruiksaanwijzing van de 123, ongeacht de reden waarom die waarde boven de 1 Ohm moet liggen.</p><p> </p><p>wel kan het natuurlijk zo zijn dat je bobine na al die jaren niet helemaal fris meer is t.g.v. bijvoorbeeld oververhitting doordat het contact aan is blijven staan (met gesloten contactpuntjes). </p>
Groet, Hans