123 ontsteking
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Minder
Meer
21-11-2009 17:12 #49362
door 11654-dummy
123 ontsteking is gemaakt door 11654-dummy
<p>wat vandaag me overkomt.
ik heb bijna 2 jaar een 123 ontsteking. perfect tot vandaag. maar nu kom ik op de plaats van bestemming. wil je auto nog even verplaatsen, motor was nog warm, maar die slaat aan en gelijk weer uit.
ik dacht stroom storing omdat die aansloeg en gelijk weer uit. of de bobine. ik had overal stroom ook op de bobine en op de ontsteking. maar geen vonk. rotorkap er af rotor er uit. ontsteking aan maar het lampje in de ontsteking brand niet.</p><p>andere 123 ontsteking gehaald enne hij doet het weer.</p><p>ik had de 123 ontsteking aangeschaft omdat dat bedrijfszekerder zou zijn. de leverancier geeft aan dat dit de eerste keer was dat die dit meegemaakt heeft. enne dat dat nou weer bij mij moet gebeuren.</p><p>al met al de hele zaterdag weg en dat alleen om mijn winterbanden te wisselen.</p><p> </p>
ik heb bijna 2 jaar een 123 ontsteking. perfect tot vandaag. maar nu kom ik op de plaats van bestemming. wil je auto nog even verplaatsen, motor was nog warm, maar die slaat aan en gelijk weer uit.
ik dacht stroom storing omdat die aansloeg en gelijk weer uit. of de bobine. ik had overal stroom ook op de bobine en op de ontsteking. maar geen vonk. rotorkap er af rotor er uit. ontsteking aan maar het lampje in de ontsteking brand niet.</p><p>andere 123 ontsteking gehaald enne hij doet het weer.</p><p>ik had de 123 ontsteking aangeschaft omdat dat bedrijfszekerder zou zijn. de leverancier geeft aan dat dit de eerste keer was dat die dit meegemaakt heeft. enne dat dat nou weer bij mij moet gebeuren.</p><p>al met al de hele zaterdag weg en dat alleen om mijn winterbanden te wisselen.</p><p> </p>
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Sven Hakbijl (GAST)
- Verbannen
-
Minder
Meer
22-11-2009 14:20 #93811
door Sven Hakbijl (GAST)
Beantwoord door Sven Hakbijl (GAST) in topic 123 ontsteking
Misschien is het een idee om de ontsteking naar de fabrikant te sturen, als deze ook nog nooit van deze storing heeft gehoord, is hij misschien wel nieuwsgierig naar de oorzaak ervan. Al was het alleen maar om zijn produkt te verbeteren. Sommige fabrikanten geven een bepaald bedrrag terug onder coulance wanneer zo iets gebeurd en je hebt een nieuwe gekocht.
Zelf heb ik ook nog nooit problemen gehad met mijn 123-ontsteking, maar ik zou wel nieuwsgierig zijn naar de oorzaak van een dergelijke storing. En ik denk meer mensen op dit forum.
Hou ons op de hoogte?
Groet, Sven
Zelf heb ik ook nog nooit problemen gehad met mijn 123-ontsteking, maar ik zou wel nieuwsgierig zijn naar de oorzaak van een dergelijke storing. En ik denk meer mensen op dit forum.
Hou ons op de hoogte?
Groet, Sven
- Fred Wijtvliet (GAST)
- Nieuw lid
-
Minder
Meer
23-11-2009 07:39 #93810
door Fred Wijtvliet (GAST)
Beantwoord door Fred Wijtvliet (GAST) in topic 123 ontsteking
<p>Ik heb een jaar geleden ongeveer ook problemen met mijn 123 ontsteking gehad. De auto liep niet lekker, startte slecht enz. Echt problemen die met afstelling te maken leken te hebben. Alles afgesteld, maar zo nu en dan toch beroerd lopen. Toch maar eens een oude ontsteking erin gezet en de motor liep gelijk veel beter. De ontsteking teruggebracht naar de leverancier en heb een nieuwe gekregen. Daarna geen problemen meer. Ik weet ook niet wat de oorzaak is geweest en de leverancier had dergelijke klachten ook nog niet eerder gehad.</p><p>Groet, Fred</p>
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-11-2009 09:54 #93809
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic 123 ontsteking
<p>De meeste leveranciers hebben bij problemen nog nooit eerder klachten gehad.We moeten hun opmerking dus maar met een korreltje zout nemen.Ik heb in ieder geval eens iemand langs de kant van de weg geholpen,die door een handelaar een paar weken tevoren een 123 ontsteking was verkocht.Oorzaak de ontsteking.Vorige week werd ik nog bij een amazon gehaald die er plots mee op was gehouden.Een 123 ontsteking.Nu lag het niet aan de 123,zelf maar aan een slecht contact van de zekering die naar de 123 toeliep.Maar toch.als die 123 er niet was geweest had ook die zekering er niet gezeten.Hoe minder rommel op je auto hoe beter.Ik ben helemaal geen voorstander van deze moderne snufjes.Als ze stuk zijn werkt het ook helemaal niet meer.Aan een originele stroomverdeler kun je nog wat repareren onderweg.Bij goed onderhoud is er helemaal niets mis met een gewone stroomverdeler.Voor mensen die zich toch zon 123 laten aansmeren de raad:leg je originele verdeler in je kofferbak voor reserve.Je moet je bij deze zaken afvragen waarom zou iemand mij zo graag zon ding verkopen voor enige honderden euros.Precies winstbejag.</p><p>Jaren geleden heb ik me op een technische avond eens over laten halen een soort electronische kastje aan te schaffen..Je bleef dan wel contactpunten houden ,maar die zouden niet meer inbranden.Dat was ook zo.Maar na een jaar of 5 hield de auto er plots mee op.Oorzaak dat moderne kastje.Gelukkig had ik de boel zo aangesloten,dat ik na omzetten van de stekkertjes weer het oude systeem had.</p><p>Advies laat je niet overhalen dit soort spullen te kopen.</p>
- Willy De Baere
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-11-2009 10:49 #93808
door Willy De Baere
Beantwoord door Willy De Baere in topic 123 ontsteking
<p>zie ook bij "Elektronische ontsteking Velleman, vraag en waarschuwing"</p><p>
Ik heb inmiddels schema klaar om dmv knop ev. al rijdend van de ene
(elektronische Velleman) ontsteking over te schakelen naar de (inderdaad
heel betrouwbare) originele ontsteking (dus met tegelijkertijd inschakelen
vd condensator). </p><p>
Ik twijfel er echter aan dit plan uit te voeren want ik zit niet steeds zelf
achter het stuur vd AM, en vooraleer een andere bestuurder (oa. mijn vrouw)
de schakelaar omgedraaid heeft kan er al lang een zwaar ongeval gebeurd
zijn. Mijn ervaring bij Velleman is wel dat het probleem zich meestal
aankondigt: eerst eens even uitvallen, maar dan toch weer kunnen starten.
Maar zelfs dat kan al te laat zijn. Dus toch maar geen el.ontst. meer!</p>
Ik heb inmiddels schema klaar om dmv knop ev. al rijdend van de ene
(elektronische Velleman) ontsteking over te schakelen naar de (inderdaad
heel betrouwbare) originele ontsteking (dus met tegelijkertijd inschakelen
vd condensator). </p><p>
Ik twijfel er echter aan dit plan uit te voeren want ik zit niet steeds zelf
achter het stuur vd AM, en vooraleer een andere bestuurder (oa. mijn vrouw)
de schakelaar omgedraaid heeft kan er al lang een zwaar ongeval gebeurd
zijn. Mijn ervaring bij Velleman is wel dat het probleem zich meestal
aankondigt: eerst eens even uitvallen, maar dan toch weer kunnen starten.
Maar zelfs dat kan al te laat zijn. Dus toch maar geen el.ontst. meer!</p>
- P. Niem
-
- Elite lid
-
- Geen eigen naam vanwege zoekmachine indexering
Minder
Meer
23-11-2009 16:59 #93807
door P. Niem
1800E
vimeo.com/volvoac
Beantwoord door P. Niem in topic 123 ontsteking
Of plaats een Pertronix ontsteking in je verdeler en gooi je contactpuntjes en condensator in de kofferbak. Na 5 jaar rijden met een Pertronix ontsteking in een P1800 en 1 jaar in een B-kadett nog geen problemen gehad.
En goedkoop. 80 dollar via ebay.com
En goedkoop. 80 dollar via ebay.com
1800E
vimeo.com/volvoac
23-11-2009 20:46 #93806
door Dries Bakkenes
Beantwoord door Dries Bakkenes in topic 123 ontsteking
<p>Als een van de leveranciers van de 123 iginition in Nederland wil ik hier toch even op reageren. Los van de ongezouten opmerkingen van Niek de Boer (ik trek het mij niet aan want ik ken hem........) wil ik hier op het forum toch melden dat wij echt bitterweinig klachten hebben met de 123 ignitions. In de 5 jaar dat ik ze nu verkoop heb ik 1 keer een exemplaar gehad die storingen veroorzaakte. de storing was dat hij het de ene keer wel goed deed en de andere keer niet. De producent van 123 was hier heel gemakkelijk in en heeft voor garantie gewoon een hele nieuwe geleverd. Ze willen dan wel graag de kapotte retour voor onderzoek. Verder is het een aantal keren voorgekomen dat door de doe-het-zelvers de aansluiting van de draden fout is gedaan, dus rood aan de min en zwart aan de plus. Hiermee blaas je de printplaat op. 123 repareert dit voor 50 euro en plaatst er dan een hele nieuwe printplaat in, van die kosten valt mijn inziens ook niets te zeggen lijkt mij. Ik wilde dit toch even zeggen. Ik ben het ermee eens dat het een aanzienlijk bedrag is wat er voor een 123 moet worden neergeteld, maar je moet het eigenlijk vergelijken met de kosten voor een gereviseerde authentieke stroomverdelen, en dan is het verschil niet groot meer. De meeste klanten bij mij kiezen ook voor 123 als ze een versleten stroomverdeler hebben overigens.</p><p>Groet, Dries Bakkenes</p><p> </p>
- Niek de Boer
- Platinum lid
-
Minder
Meer
23-11-2009 23:56 #93805
door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic 123 ontsteking
De reactie van Dries staat kennelijk in het geheel niet los van mijn -al dan niet -ongezouten opmerkingen.Immers , hij kan niet nalaten er een - tussen haakjes geplaatst - verkapt waardeoordeel aan te geven.
- 05703-dummy
-
- Platinum lid
-
Minder
Meer
24-11-2009 14:22 #93804
door 05703-dummy
Groet, Hans
Beantwoord door 05703-dummy in topic 123 ontsteking
<p>laten we hier nou geen wellis nietis spelletje van gaan maken.</p><p>als een 123 goed functioneert zijn het perfecte apparaten. en natuurlijk zal er wel eens uitval zijn, zoals met ieder modern electronisch apparaat helaas. ik rij zelf ook met een 123, naar volle tevredenheid overigens. wel heb ik m'n originele ontsteking nog altijd bij me, voor het geval dat...</p><p>en inderdaad, aan een gewone ontsteking is nog wat te klooien bij een storing, met een 123 is het gewoon over als-t-ie 't niet meer doet.</p><p>als we dit in het achterhoofd houden is een 123 in mijn ogen een perfecte vervanger, zeker als je de originele ontsteking gewoon ergens in de auto reserve houdt.</p><p> </p>
Groet, Hans
- 11654-dummy
-
- Elite lid
-
- Amazon 1968, Puch 1957, Solex 62, yamaha fs1 77
Minder
Meer
24-11-2009 17:45 #93803
door 11654-dummy
Beantwoord door 11654-dummy in topic 123 ontsteking
<p>Ben overeengekomen met de leverancier (garage TonCar) dat de 123 ontsteking wordt opgestuurd naar de producent. Ik ben heel benieuwd hoe die gaat reageren. Toncar heeft me wel tijdelijk 123 een ander excemplaar beschikbaar gesteld (kosteloos)</p><p>Ik zit nu wel een stuk ongeruster in de amazon. Het idee dat die uitvalt staat me niet aan. Ik moest vandaag naar dusseldorf maar ben maar met de honda gegaan. Een vliegtuig missen omdat de amazon er 123 mee kan stopen staat me geheel niet aan. Het vertrouwen moet in de loop der maanden weer terugkomen en dat zal 123 niet zo snel gebeuren. </p><p>Maar goed ik ben benieuwd of er nog meer amazon rijders zijn die problemen hebben of gehad hebben moet de 123 ontsteking.</p><p> </p><p> </p><p> </p>