Motor plotseling te laag stationair (revsisie foto

Lees meer
13-07-2017 06:50 - 13-07-2017 06:52 #170437 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Motor plotseling te laag stationair
Ben geeft een jaar garantie op de gehele revisie. Hij schrijft inderdaad bepaalde merken olie voor en kijkt vooral naar zink gehalte (zddp).
In de jaren dat onze Volvo nieuw was werd Castrol voorgeschreven. Met Castrol heb ik contact gehad en de classic Castrol olie van nu is exact gelijk aan die van toen. Daarom ga ik na de inloop olie de Castrol gebruiken.
Johan, jou verhaal over de rubber keerring en de lekkage is een van vele die ik tegen kwam. Bij jou zit er nu vilt in probleemloos en ik ben blij ook voor vilt te hebben gekozen.
Na 400 km ga ik weer naar Ben toe en gaat hij voor mij de kopbouten natrekken, kleppen stellen en olie verversen. Weet ik zeker dat dat goed gebeurd.
Volgens het inrijvoorschrift mag ik niet boven de 3500 toeren komen, nu heb ik geen toerenteller, heeft iemand een schema waarin staat bij welke snelheid en versnelling de motor toeren maakt?

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-07-2017 11:34 #170439 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Motor plotseling te laag stationair
Dag Hr, Kosse,
Het blok laten reviseren is de beste investering voor Uw Volvo Amazon.Alleen al de betrouwbaarheid van de B18 motor
geven U voor jaren meer rijplezier.Hierbij nog wat informatie die U kunt delen met Tinustechniek.Het revisie bedrijf gaf mij de
volgende informatie, wij monteren de zuigers met 0,02MM speling dus de slotspeling van de zuigerveren is dan 0,25 MM
om gaslekken bij de zuigerveren tot een minium te beperken.De nokken van de nokkenas en de nokvolgers worden voorzien
van een soort vet wat stand houdt tot de smeerolie het overneemt. Als de motor gemonteerd is de ontsteking klepspeling en
carburateur afstellen volgens fabrieksopgave.Zij adviseerden mij er goedkope 10W-40 olie in te gebruiken merk maakt niet uit.
Ik heb toen gekozen voor Comma. Tegenwoordig gebruik ik Eurol 10W-40. Die olie heb ik op druk gebracht door een aangepaste
as die met de boormachine de oliepomp laat draaien.Daarna de ontsteking monteren. Voor het starten heb ik door de bougiegaten
olie de 10W-40 op de zuigers gespoten.De motor gestart en warmgedraaid en gelijk controleren op benzine olie koelvloeistof en
valse lucht lekken. Het koelsysteem goed ontluchten met de kachelkraan geheel open en de dop van de radiateur verwijderd.
Bijvullen met koelvloeistof tot het boven het koelblok blijft staan.De motor goed warmdraaien met een verhoogd toerental zodat de
circulatiepomp zijn werk doet, en de temperatuurmeter ongeveer in het midden stabiel blijft. Daarna heb ik de motor af laten koelen
en de cilinderkopbouten nagetrokken.Na opnieuw kleppen en ontsteking stellen kan het inrijden beginnen.Ik heb op een dag zoveel
mogelijk kilometers gereden met benzine, dat was ook een eis van het revisiebedrijf. Ik heb de motor toen niet gespaard, de motor
rustig op temperatuur brengen en bij 90KM/u in de hoogste versnelling volgas naar 120KM/u en dat een paar minuten volhouden
waar het verkeer het toestaat. dit de gehele dag afwisselend gedaan.Ook een paar keer naar topsnelheid gereden.Dit om te weten
of de afstellingen kloppen.Ik draaide toen ook enkele keren naar het maximale toerental om te zorgen dat de stootrand in de cilinder
zo hoog mogelijk komt te liggen. Bij maximaal toerental rekt het zuigerdrijfstang mechanisme tot 0,3 MM uit.

Vriendelijke Groeten. Sucses met het inbouwen van de B18.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-07-2017 19:28 - 16-07-2017 13:41 #170452 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Motor plotseling te laag stationair
Een aantal foto`s van de revisie:






Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
14-07-2017 22:26 #170464 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Motor plotseling te laag stationair
Of je hebt je foto's van photobucket gehaald en dan zien wij ze ook niet meer, of photobucket dwingt je nu tot betaling om gebruik te maken van hun diensten. Is in de usa al aan de gang en gaat hier ook gebeuren. Bij is photo Bucket bijzonder traag. Dat ligt niet aan mijn computer maar bij betaling krijg je een snelle verbinding. Kosten lopen hoog op. E.e.a. Over photobucket is na te lezen op volvolvo forum.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-07-2017 13:42 #170508 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Motor plotseling te laag stationair
Rene,

Zojuist de afbeelding grote gewijzigd en opnieuw geplaatst en volgens mij zijn ze nu wel zichtbaar.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-07-2017 19:04 #170518 door Bart Dirven
Beantwoord door Bart Dirven in topic Motor plotseling te laag stationair
ze zijn niet zichtbaar, komt door de gewijzigde voorwaarden van photobucket. Kom dit probleem ook tegen op andere fora.

Gr Bart

Volvo Amazon Combi 1967 wit
Volvo Amazon Combi groen 1966
Saab 900NG FPTurbo Cabrio 1997
Saab 93 LPTurbo Cabrio 2001

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-07-2017 19:56 #170520 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Motor plotseling te laag stationair

Bart Dirven schreef : ze zijn niet zichtbaar, komt door de gewijzigde voorwaarden van photobucket. Kom dit probleem ook tegen op andere fora.

Bart,
Heb jij toevallig ook een alternatief?

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-07-2017 20:20 #170521 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Motor plotseling te laag stationair

R. Kosse schreef : Heb jij toevallig ook een alternatief?

nl.tinypic.com/

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-07-2017 20:47 #170522 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Motor plotseling te laag stationair

R. Kosse schreef :

Bart Dirven schreef : ze zijn niet zichtbaar, komt door de gewijzigde voorwaarden van photobucket. Kom dit probleem ook tegen op andere fora.

Bart,
Heb jij toevallig ook een alternatief?


Ja, zet ze op je pc en je kunt ze middels de paperclip (bijlagen) de foto's toevoegen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-07-2017 21:55 - 16-07-2017 21:57 #170526 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Motor plotseling te laag stationair

Als bijlage werkt perfect.
Het is bijna zonde om er mee te rijden;-)

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.