Motor plotseling te laag stationair (revsisie foto

Lees meer
06-06-2017 21:17 - 06-06-2017 21:19 #169517 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Motor plotseling te laag stationair

Ed van der Zee schreef : Nee, dat bewegen van de pook komt niet van dat rubber, lekt hij nog olie dan eerst dat oplossen en vervolgens rubbers vervangen.
Heb je al aan de stationair knop gedraaid ?.
Hoe lang heb je de wagen, is er veel met LPG gereden kan de naald door het mengselLPG zijn versleten.
Waarom maar zo weinig op LPG ? Dat maakt het juist zo leuk, tankte vanmiddag voor 50,9 eurocent !

Vorige eigenaar reed veel op LPG, vervolgens kon ik de carburateur reviseren omdat deze door droogloop versleten was (bewust geen LPG rijden, auto is voor de hobby dus kost toch al geld).
Graag weer ontopic:

De motor loopt stationair laag en ook wat onrustig. De stationaire schroef heb ik wat bijgedraaid maar om het onrustige echt weg te halen zal ik de stationair schroef zeker 90 graden moeten draaien. Waar kan het van komen dat de motor opeens onregelmatig stationair begint te lopen met lage toeren? Wat is je mening van de bougie op benzine?

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-06-2017 22:17 #169521 door Hans van Buiten
Beantwoord door Hans van Buiten in topic Motor plotseling te laag stationair
Ik zou het zoeken in de bougie kabels (doorslaan)en de aansluitingen op de verdeler.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-06-2017 23:47 #169532 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Motor plotseling te laag stationair
Ik ben het met Hans eens, ik zou er eerst eens voor zorgen dat bougiekabels elkaar niet raken.
Dan kap en rotor eens goed schoonamken buitenzijde en binnen stof weghalen en contacten schoonmaken.
Indien er onstoorde kabels opzitten deze vervangen voor kabels met stalen of koperen kern.

Je zult zien een wereld van verschil.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-06-2017 21:09 #169572 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Motor plotseling te laag stationair
Er zitten rode kabels op van koper. Deze zitter er ongeveer 10000km op. De verdelerkap en rotor heb ik schoongemaakt maar ook dit biedt geen enkele verbetering. Dinsdag gaat de auto even aan de CO kast om de afstelling van de carburateur te controleren. Ook wordt dan de afstelling van de ontsteking gecontroleerd.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-06-2017 11:06 #169591 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Motor plotseling te laag stationair
Schudden van de motor geeft toch aan dat er te weinig toeren zijn. Hij blijft dus maar net aan draaien met onbalans als gevolg door wisseling. Maar dat een motor schud en zeker in een oldtimer is niet vreemd. Zoals aangegeven rubbers worden te slap door gebruik en olie sporen. Daarnaast moet je ook niet vergeten dat een pook van een amazon lang is en bij elke zijwaartse beweging van een halve centimeter van de motor en bak is misschien 4 cm bij de pookknop. Ik denk dat je bij de basis moet beginnen. Begin met de de ontsteking, staat die nog goed, loop hem na met een stroboscoop, vervang desnoods de puntjes, verdelerkap en de rotor dit zijn de kosten niet, loop alle bougie kabels na. Stel de carb goed af en doe dit allemaal op benzine. Als ie op benzine goed loopt is dat de basis voor op gas rijden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-06-2017 10:57 #169859 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Motor plotseling te laag stationair
Motor heeft op cilinder 2 maar 3 bar. Overige cilinders rond de 10 bar. Wat kan de oorzaak zijn van het druk verlies?

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-06-2017 11:46 #169860 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Motor plotseling te laag stationair
Met een compressie van 3 bar op cilinder 2 is er duidelijk wat aan de hand, het kan een doorgeslagen koppakking of een verbrande klep zijn. Wat er moet gebeuren is dat de kop er af moet voor duidelijkheid. Wanneer de kop er af is breng hem dan weg naar een koppen boer en laat hem in orde maken, misschien moeten er harde klepzittingen in, als deze er nog niet in zitten. Als de kop terug is het onder blok goed schoon maken en nieuwe
koppakking er tussen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
19-06-2017 20:41 - 19-06-2017 20:42 #169872 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Motor plotseling te laag stationair
Lekke koppakking zou ook de verklaring kunnen zijn voor de kleine walmen rook die ik af en toe bij de motor zie wegkomen.
Koppakking zit er overigens pas 20000km tussen. Kop is destijds gevlakt. Vind persoonlijk wel snel als de koppakking weer lekke is.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
19-06-2017 23:51 #169876 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Motor plotseling te laag stationair
Kan ook nog een gebroken zuigerveer zijn. Spuit wat olie in de cilinder op de zuiger en als de compressie significant hoger is, is dt de oorzaak.

Zo niet, klepzitting of klep de oorzaak evt koppakking maar dan heb je andere verschijnselen.

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
20-06-2017 00:27 #169879 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Motor plotseling te laag stationair
Of een rammelende zuiger heb ik gehad kon er gelijk een nieuw onderblok in monteren.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.