Motor plotseling te laag stationair (revsisie foto

Lees meer
04-07-2017 20:54 - 04-07-2017 21:06 #170255 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Motor plotseling te laag stationair
@Cor, ja ik ben erg benieuwd hoe het blok terug komt. Alles is besteld, nu even afwachten.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-07-2017 13:39 - 11-07-2017 20:19 #170372 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Motor plotseling te laag stationair
Donderdag kan ik de motor weer ophalen. Er komen gesmede zuigers in. Hierin gaf Ben mij keuze tussen Engels normaal of Duits gesmede zuigers. De gesmede zuigers zijn een stuk steviger en slijten minder. Daarom heb ik voor de gesmede zuigers gekozen, Was wel een meerprijs maar revisie doe ik voor jaren en niet voor dagen.
Iemand ervaring met gesmede zuigers?

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-07-2017 21:55 #170390 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Motor plotseling te laag stationair
Ik heb het wel vaker gehoord en gelezen dat men bij een revisie van een motor kist voor gesmede zuigers, zal dus wel goed zijn.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2017 00:35 #170397 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Motor plotseling te laag stationair
Het is maar net wat ben je van plan met de auto ga je nog 20000km per jaar met de auto rijden?
Ja gesemede zuigers zijn altijjd beter.
Kijk ik ben 64 de motor in mijn auto heeft ongeveer 75000km gelopen, ik rijdt er op het moment zo'n 2000km per jaar mee voor mij maakt het niet uit of het nu gesmede of niet gesmede zuigers zijn.
Wat voor mij belangrijk is, is garantie hoe lang of hoeveel km geven ze garantie ik denk dat je daar goede afspraken over moet maken.
Zeg hoeveel km je per jaar rijdt en hoe lange garantie je daar aan kan laten koppelen.
Ik heb mijn onderblok toen indertijd bij Scandcar gekocht is geen reviesie bedrijf maar die gaven op dat moment een jaar ganatie met onbeperkt aantal km en dat gaf voor mij de doorslag om daar te kopen.
Ik heb toen tweemaal een lekke keering gehad aan achterzijde motor en dat werd zonder problemen gerepareerd.

Ik geloof best dat het reviesiebedrijf waar jij je motor naar toe heb gebracht een goed bedrijf is, maar iedereen kan vergissingen maken en dan is een goede garantieafspraak belangrijk.

succes met de op en inbouw.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
12-07-2017 00:52 #170398 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic Motor plotseling te laag stationair
Johan, ik ben het helemaal met je eens.

In de Classic stond enige tijd terug dat er gemiddeld slechts 1900 kilometer per jaar met een oldtimer wordt gereden; dat betekent dat je het rendement van de revisie moet afzetten tegen het aantal kilometers wat je denkt te gaan rijden. Een ieder moet zelf die afweging maken; met mijn 145 heb ik inmiddels 6 ton gereden maar als 66-jarige inmiddels zal ik nooit meer een motor in een Volvo van mijn collectie laten reviseren.

Echter, een jongere die van plan is veel te rijden( dagelijks gebruik), is het zeker aan te bevelen een revisie gelijk goed uit te laten voeren.

Veel succes met het inbouwen en veel leuke kilometers toegewenst!

gr. Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2017 06:27 - 12-07-2017 06:32 #170399 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Motor plotseling te laag stationair
Ben Flierman geeft bij mij zowel op de standaard zuigers als op de gesmede zuigers dezelfde garantie van een jaar. Meerprijs was totaal €110, dat vond ik te verwaarlozen op zo'n revisie. Blok wordt niet opnieuw in de verf gezet omdat ik het mooier vind dat je kunt zien dat het blok ervaring heeft. Dat spaarde ook nog eens€100 uit waarbij de extra investering tegen elkaar weg valt..
Jaarlijks rijd ik ruim 5000km. Ik ben 30 jaar en wil met deze auto vele kilometers blijven kunnen rijden. Met de revisie zoals nu uitgevoerd met de sterke gesmede zuigers denk ik dat de motor mij gaat overleven.
@Johan, welke keering zat er in jou Scandcar blok, vilt of rubber?
Zelf heb ik voor vilt gekozen. Er heeft nu ook 55 jaar en 235k km vilt probleemloos in gezeten. Als vilt iets begint te lekken lost het probleem vanzelf op terwijl bij rubber het lekken veel erger is/wordt. Ook schijnt rubber in de krukas in te kunnen slijten en daar heb je bij vilt geen last van.
Vilt zweet altijd iets maar dat vind ik niet zo erg als een flinke lekkage met rubber die niet zonder demontage te stoppen is.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2017 10:55 #170410 door Albert de Leest
Beantwoord door Albert de Leest in topic Motor plotseling te laag stationair
Dag Hr. Kosse,
Het is niet van belang welk type zuiger gemonteerd wordt , als het blok mechanisch goed is met een nieuwe oliepomp gemonteerd
slijten zuigers niet. Veel belangrijker is het inloop proces van de nieuwe zuigers.Omdat het cilinderblok uit een bepaald soort gietijzer
bestaat is het inloopproces na pl/m 400 KM voltooid. De raad die het revisie bedrijf mij gaf was "stampen met dat ding" de achterliggende
gedachte was dat je tijdens deze inloop periode de maximale verbrandingsdruk op de zuigerveren probeert te bereiken.
Vergeet niet dat het inlaat traject geheel zuiver en voorzien moet zijn van een nieuw luchtfilter vanwege de grotere pompwerking.
Dit inloop proces voorkomt het verglazen van de cilinderwanden door te voorzichtig inrijden.

Vriendelijke Groeten.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2017 20:33 - 12-07-2017 20:36 #170428 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Motor plotseling te laag stationair
Ik heb nog geen ervaring met inrijden van revisie motoren van auto's maar ik kreeg bij de aanschaf van mijn nieuwe scooter de tip ook de scooter niet te sparen en bij elke rit na een paar km het gas vol open te gooien. Na 500 km is de inloop olie vervangen voor de juiste olie.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-07-2017 21:03 #170429 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Motor plotseling te laag stationair
Op de site van tinustuning is zijn inrij voorschriften te lezen.tinustuning.nl/0-informatie.html
Deze ga ik goed opvolgen en komt aardig overeen met wat jullie ook al schrijven. Inloop olie doet Ben er ook bij. Morgen de motor ophalen en volgende week inbouwen. Heb er zin in.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-07-2017 01:04 #170435 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Motor plotseling te laag stationair
Bij mij had men een rubberen keerring gebruikt deze tot tweemaal toe verwisseld totdat ik een artiekel tegenkwam dat de krukas wel eens te glad zou kunnen zijn door jaren gebruik van een vilte ring.
Ze hebben toe weer een vilte ring geplaatst tot nu toe en dat is 12 jaar verder geen problemen meer gehad.
Aan de voorzijde zit een rubberen ring maar geeft geen problemen de omtreksnelheid is daar een stuk lager dus dat de as te gald wordt is daar een stuk minder.
En inrijden ik gebruikte de auto als dat ik hem normaal gebruikte.
De motor verbruikt nu wel een beetje olie 0,5 ltr op 5000km maar dat komt omdat ik van LPG op benziene ben gaan rijden LPG is hier slecht verkrijgbaar en korte ritjes.
Ik verwissel elke twee jaar de olie en dat is wel belangrijk als je weining rijdt, ik doe er SHELL 20W50 in.
Maar Ben zal ook wel advieseren om de olie om de 5000km te wissellen en geeft misschien nog wel een merk of merken op om in te motor te gebruiken.
Maar hoe is het met de garantie bij Ben?

succes met de in en opbouw.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.