- Berichten: 278
Motor plotseling te laag stationair (revsisie foto
- Remon Kosse
- Offline
- Elite-lid
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Remon Kosse
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 278
Iemand ervaring met gesmede zuigers?
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3368
Ja gesemede zuigers zijn altijjd beter.
Kijk ik ben 64 de motor in mijn auto heeft ongeveer 75000km gelopen, ik rijdt er op het moment zo'n 2000km per jaar mee voor mij maakt het niet uit of het nu gesmede of niet gesmede zuigers zijn.
Wat voor mij belangrijk is, is garantie hoe lang of hoeveel km geven ze garantie ik denk dat je daar goede afspraken over moet maken.
Zeg hoeveel km je per jaar rijdt en hoe lange garantie je daar aan kan laten koppelen.
Ik heb mijn onderblok toen indertijd bij Scandcar gekocht is geen reviesie bedrijf maar die gaven op dat moment een jaar ganatie met onbeperkt aantal km en dat gaf voor mij de doorslag om daar te kopen.
Ik heb toen tweemaal een lekke keering gehad aan achterzijde motor en dat werd zonder problemen gerepareerd.
Ik geloof best dat het reviesiebedrijf waar jij je motor naar toe heb gebracht een goed bedrijf is, maar iedereen kan vergissingen maken en dan is een goede garantieafspraak belangrijk.
succes met de op en inbouw.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Cor Kraaijeveld
- Offline
- Platinum-lid
- Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
- Berichten: 783
In de Classic stond enige tijd terug dat er gemiddeld slechts 1900 kilometer per jaar met een oldtimer wordt gereden; dat betekent dat je het rendement van de revisie moet afzetten tegen het aantal kilometers wat je denkt te gaan rijden. Een ieder moet zelf die afweging maken; met mijn 145 heb ik inmiddels 6 ton gereden maar als 66-jarige inmiddels zal ik nooit meer een motor in een Volvo van mijn collectie laten reviseren.
Echter, een jongere die van plan is veel te rijden( dagelijks gebruik), is het zeker aan te bevelen een revisie gelijk goed uit te laten voeren.
Veel succes met het inbouwen en veel leuke kilometers toegewenst!
gr. Cor.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Remon Kosse
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 278
Jaarlijks rijd ik ruim 5000km. Ik ben 30 jaar en wil met deze auto vele kilometers blijven kunnen rijden. Met de revisie zoals nu uitgevoerd met de sterke gesmede zuigers denk ik dat de motor mij gaat overleven.
@Johan, welke keering zat er in jou Scandcar blok, vilt of rubber?
Zelf heb ik voor vilt gekozen. Er heeft nu ook 55 jaar en 235k km vilt probleemloos in gezeten. Als vilt iets begint te lekken lost het probleem vanzelf op terwijl bij rubber het lekken veel erger is/wordt. Ook schijnt rubber in de krukas in te kunnen slijten en daar heb je bij vilt geen last van.
Vilt zweet altijd iets maar dat vind ik niet zo erg als een flinke lekkage met rubber die niet zonder demontage te stoppen is.
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Albert de Leest
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 194
Het is niet van belang welk type zuiger gemonteerd wordt , als het blok mechanisch goed is met een nieuwe oliepomp gemonteerd
slijten zuigers niet. Veel belangrijker is het inloop proces van de nieuwe zuigers.Omdat het cilinderblok uit een bepaald soort gietijzer
bestaat is het inloopproces na pl/m 400 KM voltooid. De raad die het revisie bedrijf mij gaf was "stampen met dat ding" de achterliggende
gedachte was dat je tijdens deze inloop periode de maximale verbrandingsdruk op de zuigerveren probeert te bereiken.
Vergeet niet dat het inlaat traject geheel zuiver en voorzien moet zijn van een nieuw luchtfilter vanwege de grotere pompwerking.
Dit inloop proces voorkomt het verglazen van de cilinderwanden door te voorzichtig inrijden.
Vriendelijke Groeten.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Remon Kosse
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 278
Deze ga ik goed opvolgen en komt aardig overeen met wat jullie ook al schrijven. Inloop olie doet Ben er ook bij. Morgen de motor ophalen en volgende week inbouwen. Heb er zin in.
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3368
Ze hebben toe weer een vilte ring geplaatst tot nu toe en dat is 12 jaar verder geen problemen meer gehad.
Aan de voorzijde zit een rubberen ring maar geeft geen problemen de omtreksnelheid is daar een stuk lager dus dat de as te gald wordt is daar een stuk minder.
En inrijden ik gebruikte de auto als dat ik hem normaal gebruikte.
De motor verbruikt nu wel een beetje olie 0,5 ltr op 5000km maar dat komt omdat ik van LPG op benziene ben gaan rijden LPG is hier slecht verkrijgbaar en korte ritjes.
Ik verwissel elke twee jaar de olie en dat is wel belangrijk als je weining rijdt, ik doe er SHELL 20W50 in.
Maar Ben zal ook wel advieseren om de olie om de 5000km te wissellen en geeft misschien nog wel een merk of merken op om in te motor te gebruiken.
Maar hoe is het met de garantie bij Ben?
succes met de in en opbouw.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.