- Berichten: 278
Motor plotseling te laag stationair (revsisie foto
- Remon Kosse
- Offline
- Elite-lid
Zoals de titel al aangeeft loopt de B18A motor met Stromberg zenith 175cd 2 carburateur opeens veel te laag stationair.
Wanneer ik de bougies eruit haal geven die het volgende beeld:
Deze is wat aan de witte kant. De kleppen, ontsteking en carbuarateur zijn 3000km geleden afgesteld nadat de gehele ontsteking gereviseerd is (verdeler, kap rotor contactpunt, bougie enz.). De carburateur is 20000km geleden vervangen voor een nieuwe.
Iemand een idee waardoor het komt dat de motor opeens stationair te weinig toeren maakt en hoe ik dit kan oplossen? De toeren zijn zo laag dat de motor begint te schudden in de auto.
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Remon Kosse
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 278
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Eugen Wulff
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 489
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Remon Kosse
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 278
Eugen Wulff schreef : misschien is de stationairschroef wat terug gedraaid door trillingen? Olie van de carb nog op peil?
Olie is op peil. Stationair schroef, waar kan ik die vinden? Of bedoel je de aanslag van de glasklep?
Wat vinden jullie van de kleur van de bougie?
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Remon Kosse
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 278
Bij mij zitten deze rubbers tussen de motor:
Als ik bij het VKO kijk dan hebben ze alleen een motorrubber die in diameter kleiner is en in dikte dunner lijkt. Of is mijn motorrubber door ouderdom zover uit elkaar gegaan dat deze breder lijkt?
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1871
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
De grijze bougie bij LPG rijden is op zich niet verkeerd.
Ik zou eerst de wagen op benzine afstellen en dan op LPG
Het membraan checken is een goed advies, maar bij een scheur kun je niet meer accelereren, maar ff checken kan geen kwaad, net als de vloeistof in de carb, wat gebruik je voor olie hiervoor ?.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Remon Kosse
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 278
Ed van der Zee schreef : Je ziet dat het rubber is geknikt, gezien de olielekkage is dat de boosdoener, olie en rubber zijn geen vrienden.
De grijze bougie bij LPG rijden is op zich niet verkeerd.
Ik zou eerst de wagen op benzine afstellen en dan op LPG
Het membraan checken is een goed advies, maar bij een scheur kun je niet meer accelereren, maar ff checken kan geen kwaad, net als de vloeistof in de carb, wat gebruik je voor olie hiervoor ?.
De grijze bougie is van het benzine rijden (ik rijdt maar 0,1% op lpg). Membaam is goed. In de carburateur zit ATF olie.
Kan het geknikte motor rubber de oorzaak zijn van de bewegende versnellingspook bij stationaire toeren?
Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Heb je al aan de stationair knop gedraaid ?.
Hoe lang heb je de wagen, is er veel met LPG gereden kan de naald door het mengselLPG zijn versleten.
Waarom maar zo weinig op LPG ? Dat maakt het juist zo leuk, tankte vanmiddag voor 50,9 eurocent !
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.