Motor plotseling te laag stationair (revsisie foto

Lees meer
04-06-2017 10:47 - 16-07-2017 13:43 #169442 door Remon Kosse
Beste Volvo rijders,

Zoals de titel al aangeeft loopt de B18A motor met Stromberg zenith 175cd 2 carburateur opeens veel te laag stationair.
Wanneer ik de bougies eruit haal geven die het volgende beeld:



Deze is wat aan de witte kant. De kleppen, ontsteking en carbuarateur zijn 3000km geleden afgesteld nadat de gehele ontsteking gereviseerd is (verdeler, kap rotor contactpunt, bougie enz.). De carburateur is 20000km geleden vervangen voor een nieuwe.

Iemand een idee waardoor het komt dat de motor opeens stationair te weinig toeren maakt en hoe ik dit kan oplossen? De toeren zijn zo laag dat de motor begint te schudden in de auto.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-06-2017 14:31 #169446 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Motor plotseling te laag stationair
Rij je uitsluitend op benzine of ook op LPG ?.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-06-2017 15:40 #169450 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Motor plotseling te laag stationair
Uitsluitend op benzine, gisteren een klein stukje op LPG geprobeerd maar ook dan bij stationair een te laag toerental.

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-06-2017 16:16 #169451 door Eugen Wulff
Beantwoord door Eugen Wulff in topic Motor plotseling te laag stationair
misschien is de stationairschroef wat terug gedraaid door trillingen? Olie van de carb nog op peil?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-06-2017 18:00 - 04-06-2017 18:20 #169452 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Motor plotseling te laag stationair

Eugen Wulff schreef : misschien is de stationairschroef wat terug gedraaid door trillingen? Olie van de carb nog op peil?


Olie is op peil. Stationair schroef, waar kan ik die vinden? Of bedoel je de aanslag van de glasklep?

Wat vinden jullie van de kleur van de bougie?

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-06-2017 21:38 - 04-06-2017 21:40 #169456 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Motor plotseling te laag stationair
Als de motor stationair draait dan schud de motor. Dit is goed te zien aan de versnellingspook. Kan dit ook een gevolg zijn van versleten motor steun rubber?
Bij mij zitten deze rubbers tussen de motor:

Als ik bij het VKO kijk dan hebben ze alleen een motorrubber die in diameter kleiner is en in dikte dunner lijkt. Of is mijn motorrubber door ouderdom zover uit elkaar gegaan dat deze breder lijkt?

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-06-2017 22:53 #169459 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Motor plotseling te laag stationair
Membraan Stromberg carburateur gescheurd?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-06-2017 16:29 #169476 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Motor plotseling te laag stationair
Je ziet dat het rubber is geknikt, gezien de olielekkage is dat de boosdoener, olie en rubber zijn geen vrienden.
De grijze bougie bij LPG rijden is op zich niet verkeerd.
Ik zou eerst de wagen op benzine afstellen en dan op LPG
Het membraan checken is een goed advies, maar bij een scheur kun je niet meer accelereren, maar ff checken kan geen kwaad, net als de vloeistof in de carb, wat gebruik je voor olie hiervoor ?.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-06-2017 20:57 #169515 door Remon Kosse
Beantwoord door Remon Kosse in topic Motor plotseling te laag stationair

Ed van der Zee schreef : Je ziet dat het rubber is geknikt, gezien de olielekkage is dat de boosdoener, olie en rubber zijn geen vrienden.
De grijze bougie bij LPG rijden is op zich niet verkeerd.
Ik zou eerst de wagen op benzine afstellen en dan op LPG
Het membraan checken is een goed advies, maar bij een scheur kun je niet meer accelereren, maar ff checken kan geen kwaad, net als de vloeistof in de carb, wat gebruik je voor olie hiervoor ?.


De grijze bougie is van het benzine rijden (ik rijdt maar 0,1% op lpg). Membaam is goed. In de carburateur zit ATF olie.
Kan het geknikte motor rubber de oorzaak zijn van de bewegende versnellingspook bij stationaire toeren?

Volvo Amazon 1962 B18A enkele Zenith Stromberg 175-CD2 carburateur
Voor de hele geschiedenis kijkt u hier: volvoamazon.webklik.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
06-06-2017 21:06 #169516 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Motor plotseling te laag stationair
Nee, dat bewegen van de pook komt niet van dat rubber, lekt hij nog olie dan eerst dat oplossen en vervolgens rubbers vervangen.
Heb je al aan de stationair knop gedraaid ?.
Hoe lang heb je de wagen, is er veel met LPG gereden kan de naald door het mengselLPG zijn versleten.
Waarom maar zo weinig op LPG ? Dat maakt het juist zo leuk, tankte vanmiddag voor 50,9 eurocent !

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.