Uitvallen motor stationair - Amazon
- Ronald Damme (GAST)
-
- Platinum lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- jo jo (GAST)
- Elite lid
-
Heb je nog ergen een bobine liggen? Die willen ook nog wel eens deze vreemde problemen geven als ze oud en warm worden..Zeker omdat je aangeeft dat met dichte kap het probleem snel optreed.
Kan een gewone blauwe bosch (universele bobine) zijn om ff proef te draaien , + aan accu hangen , min naar puntjes , kabel van oude bobine ff op nieuwe prikken en proef draaien.
[/Ik heb op valse lucht gecontroleerd door op vele plekken remmenreiniger te spuiten: nergens bubbels. Zowel met koude als met warme motor.
quote]
Dit wel met stationair draaiende motor gedaan?
Het gaat namelijk niet om het zien van bubbels maar om te horen of je toerental , zakt of stijgt (beetje afhankelijk van welke remmenreiniger je gebruikt merkten we op een ouder,ander topic.. D)
- C. Los (GAST)
- Senior lid
-
Nee, toerental veranderde niet, draaide heel netjes stationair. Ik heb bij de carburateur en overal op het inlaatspruitstuk gespoten."Ronald Damme" schreef:
Veranderde het motortoerental bij het spuiten met de remmenreiniger? Aangezien je geen overdruk hebt in je inlaatspruitstuk, zal je ook geen bubbels zien.
Andere theorie (wishful thinking misschien):
Ergens in het systeem zorgt er voor dat gas uitvalt. Nu zat er benzine in de carburateur, elke keer als ik gas gaf kwam hij weer even bij. Wie weet draaide hij dus op de video op benzine en niet op gas en moest ik dus constant even wat benzine naar binnen pompen?! Dat zou wat zijn als het zo is. :lol:
Inderdaad, stationair draaiend uitgevoerd. Had totaal geen effect."jo jo (GAST)" schreef:
Op benzine en gas lopen gaat niet lekker tegelijker tijd.. dus eerst die vlotterkamer leeg trekken voor je op gas overschakelt.
Heb je nog ergen een bobine liggen? Die willen ook nog wel eens deze vreemde problemen geven als ze oud en warm worden..Zeker omdat je aangeeft dat met dichte kap het probleem snel optreed.
Kan een gewone blauwe bosch (universele bobine) zijn om ff proef te draaien , + aan accu hangen , min naar puntjes , kabel van oude bobine ff op nieuwe prikken en proef draaien.
[/Ik heb op valse lucht gecontroleerd door op vele plekken remmenreiniger te spuiten: nergens bubbels. Zowel met koude als met warme motor.
quote]
Dit wel met stationair draaiende motor gedaan?
Het gaat namelijk niet om het zien van bubbels maar om te horen of je toerental , zakt of stijgt (beetje afhankelijk van welke remmenreiniger je gebruikt merkten we op een ouder,ander topic.. D)
Helaas heb ik geen bobine liggen. Zal eens wat in de omgeving vragen. Bedankt voor de tip!
- Kees Vos
- Platinum lid
-
Niet starten, dan draait de motor niet rond dus geen spanning of startmotor defect. Niet aanslaan, draait de motor wel rond.
Deze twee worden wel eens door elkaar gehaald en zodoende worden we het verkeerde been gezet.
- C. Los (GAST)
- Senior lid
-

- C. Los (GAST)
- Senior lid
-
Omdat het uitlaatspruitstuk lekte bij de aansluiting naar de uitlaat toe heb ik een nieuw spruitstuk gekocht, gevlakt en gespoten. Er kwam nog wat rook af maar dat kan schoonmaakmiddel/troep/uitlaatpasta zijn. Na een tijdje zag ik dit niet meer.
Voor het eerst kreeg ik de auto aan de praat op benzine!
Hij heeft zeker een jaar of 3 niet op benzine gereden(onmogelijk met originele carb) dus het ging nog niet echt van harte(beetje met horten en stoten, oude benzine?).
Resultaat: Zelfs met de klep dicht bleef de motor 45 minuten op benzine draaien.
Teruggeschakeld op gas, resultaat: motor valt uit als je de klep dicht doet maar ook met open klep draait hij niet lekker.
Het zit dus blijkbaar in het gas systeem! Wat zou dit kunnen zijn? De gasboer heeft ooit aan de stelschroeven gezeten van de verdamper toen er overal lekken zaten in carb & uitlaatsysteem. Staat hij wellicht verkeerd?
- C. Los (GAST)
- Senior lid
-
Aan de hand van deze tip eens alles van de ontsteking doorgemeten en bekeken...jo jo (GAST) schreef : Op benzine en gas lopen gaat niet lekker tegelijker tijd.. dus eerst die vlotterkamer leeg trekken voor je op gas overschakelt.
Resultaat, misschien heb je wel gelijk?!
Dit zijn de meetwaardes, ik heb(overigens originele bobine met pantser kabel) gemeten ten opzichten van GND van de condensator.
Weerstand van de rotor is ook 4.6 kilo Ohm en zit een scheurtje langs de epoxy afgieting, is dit normaal?
Als ik het goed heb gelezen moet de totale weerstand van de secundaire spoel tussen de 8 en 15 kOhm zitten.. Dit zit dus op de ondergrens. Totaal naar kabel toe is dit echter 12.4k Ohm.
De weerstand van de primaire spoel(heb ik dat goed gemeten zo?) is dan weer aan de zeer hoge kant.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
Het vlakje waar de koolstof stift op draait moet wel goed schoon zijn dus niet zwart.
Dat is wat ik er van weet en ik gebruik bougiekabels met koperen kern 0ohm weerstand, scheelt ook een hoop.
m.vr.gr.
Johan Geers
- C. Los (GAST)
- Senior lid
-
Nu lees ik overal dat een defecte bobine vaak een weerstand aan de primaire spoel heeft van onder de 1 Ohm. Deze bobine geeft 23 Ohm aan. Is dit normaal? In schema's kan ik niets vinden over de waarde van een eventuele voorschakel/ballast weerstand.
- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
success
Johan Geers