Uitvallen motor stationair - Amazon

• Siang Phoa
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
01-05-2016 00:16 #160031 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Uitvallen motor stationair - Amazon
Ik heb ook wel eens iets soortgelijks aan de hand gehad.
Bleek uiteindelijk de bobine geweest te zijn.

The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• 13041-dummy
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
01-05-2016 21:50 #160042 door 13041-dummy
Beantwoord door 13041-dummy in topic Uitvallen motor stationair - Amazon
controleer de bekabeling van bobine en gasafsluiter in systeem, contacten kunnen los zitten

• C. Los (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
01-05-2016 22:39 #160044 door C. Los (GAST)
Beantwoord door C. Los (GAST) in topic Uitvallen motor stationair - Amazon

"Ronald Damme" schreef:
Je kan het ontstekingstijdstip afstellen (ik laat dit altijd doen) bij mij verloopt hij namelijk, zou ook goed kunnen dat dit bij jou aan de hand is.

Probeer ook eens te controleren op valse lucht (remmenreiniger)

Je zegt dat dit ook de eerste keer is sinds het reviseren van je carb. Is het dan wel een lange tijd goed gegaan? Of zijn sinds revisie deze problemen aan het licht gekomen?

Waar zou hij valse lucht kunnen aanzuigen? De carb is nu na revisie erg netjes en vlinderklep sluit goed af ook langs die vervangen as verwacht ik niet zomaar een luchtlek. Het is inderdaad sinds die tijd dat hij zomaar uit het niets uitvalt... Lastig!

"Siang Phoa" schreef:
Ik heb ook wel eens iets soortgelijks aan de hand gehad.
Bleek uiteindelijk de bobine geweest te zijn.

"Hans Slootweg" schreef:
controleer de bekabeling van bobine en gasafsluiter in systeem, contacten kunnen los zitten

Goede suggesties beiden! Ontsteking ga ik vervangen voor een 123ontsteking en ik heb gelezen dat je dan het beste ook de bobine kan vervangen.

• Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-05-2016 02:41 #160045 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Uitvallen motor stationair - Amazon
Beste Los, het verdient na het warmlopen de bouten van de carburetor op het spruitstuk eens aan te draaien,ik doe het altijd er blijkt altijd wel wat rek in te zitten.
Wat ik verneem als ik het filmpje zie is toch een vorm van valse lucht.
Ook de bouten van het spruitstuk op de cilinderkop eens natrekken/checken als de motor warm is.

En qua onsteking, als je verdeler nog goed is geen speling op de grondplaat waar de conactpunten op zitten en de rotoras ben je net zo goed uit met een HotSparks setje.
Ik rijdt daar al meer dan 10 jaar mee.

Wanneer het op bougiekabels aankomt kabels met een koperen kern nemen, merk weet ik zo 1, 2, 3 niet maar dan heb je wat.
Wel uitkijken dat je met die kabels geen sluiting maakt naar massa want dan is je bobine stuk.
Wat je ook kunt doen is een ontstoorde kabel tussen verdeler en bobine doen dan is dat gevaar er niet maar dan lever je wel iets in op de vonk.
Wanneer je met koperen kabels werkt en niet ontstoorde kappen is de weerstand naar de bougie 0ohm en heb je geen nieuwe of andere bobine nodig.
Ik kan het weten want ik heb het zelf ook gedaan.

Als je dat alles zo heb gedaan moet je hem stationair zo af kunnen stellen dat bij ongeveer 650 t/min de motor nagenoeg stil ligt dus niet schudden en dat je hem binnen in de cabine niet nagenoeg niet hoort.

success

Johan Geers

success

• C. Los (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
02-05-2016 11:31 #160049 door C. Los (GAST)
Hoe kan ik valse lucht controleren? Draaiende motor en dan iets van alcohol spuiten en kijken of het toerental omhoog gaat? Of is dat te weinig?

De draadassen van de carb lijken inderdaad te rekken. Een van de assen heb ik niet helemaal vast durven zetten omdat ik het gevoel heb dat deze echt aan het rekken is; Als in: paar slagen verder en hij breekt af.

Voor de zekerheid dan toch maar de draadassen vervangen! Er zit een nieuwe pakking op, wie weet dat die toch lekt? Is het handig om deze pakking in te smeren met olie zodat deze uit kan zetten?

• Ronald Damme (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-05-2016 12:37 #160052 door Ronald Damme (GAST)
Beantwoord door Ronald Damme (GAST) in topic Uitvallen motor stationair - Amazon
Bij draaiende motor remmenreiniger op plekken rond de luchtinlaat spuiten, ook op spruitstuk. Bij verandering toerental weet je dat je een lek hebt.

Als je problemen pas zijn ontstaan, tegelijk met revisie carb, zou ik die stappen eens goed opnieuw doorlopen. Lijkt mij heel toevallig dat andere dingen exact kapot zijn gegaan of verlopen tegelijk met de installatie van je carb.

Zorg eerst dat je weet wat je probleem is en wat het veroorzaakt, voordat je blindelings dingen ga vervangen.

Je extra vervangingen en aanpassingen zonder het probleem te weten, geven alleen maar extra variabelen.

Meten is weten, gissen is missen

• Kees Vos
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
02-05-2016 16:17 #160055 door Kees Vos
Beantwoord door Kees Vos in topic Uitvallen motor stationair - Amazon
Beste Los,
IK heb ook een zelfde probleem gehad, motor sloeg af, startte niet meer, een poosje wachten en kon weer starten en de motor liep weer, dit herhaalde zich steeds.
Uit eindelijk was de oorzaak de hoofdzekering , de pennen waar de zekering tussen zit waren in de loop der jaren los gaan zitten, ik heb de verbindingen vast gesoldeerd en het probleem was over.
Wil niet zeggen dat het bij jouw ook het geval is maar kijk er even naar, je weet nooit.

• C. Los (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
02-05-2016 17:04 #160056 door C. Los (GAST)

"Ronald Damme" schreef:
Bij draaiende motor remmenreiniger op plekken rond de luchtinlaat spuiten, ook op spruitstuk. Bij verandering toerental weet je dat je een lek hebt.

Als je problemen pas zijn ontstaan, tegelijk met revisie carb, zou ik die stappen eens goed opnieuw doorlopen. Lijkt mij heel toevallig dat andere dingen exact kapot zijn gegaan of verlopen tegelijk met de installatie van je carb.

Zorg eerst dat je weet wat je probleem is en wat het veroorzaakt, voordat je blindelings dingen ga vervangen.

Je extra vervangingen en aanpassingen zonder het probleem te weten, geven alleen maar extra variabelen.

Meten is weten, gissen is missen

Zou heel goed kunnen dat het gerelateerd is maar als er valse lucht wordt gezogen zou ik verwachten dat het toerental omhoog gaan omdat hij armer draait.

"Kees Vos" schreef:
Beste Los,
IK heb ook een zelfde probleem gehad, motor sloeg af, startte niet meer, een poosje wachten en kon weer starten en de motor liep weer, dit herhaalde zich steeds.
Uit eindelijk was de oorzaak de hoofdzekering , de pennen waar de zekering tussen zit waren in de loop der jaren los gaan zitten, ik heb de verbindingen vast gesoldeerd en het probleem was over.
Wil niet zeggen dat het bij jouw ook het geval is maar kijk er even naar, je weet nooit.

Dit is een leuke! Tijdje terug had ik al last van uitvallende verlichting omdat een van de zekering slecht contact bleek te maken. De hoofdzekering zit neem ik aan in dezelfde box bij de bestuurderskant onder de motorkap? Ik zal ze allemaal eens even bijbuigen en opschuren. Wie weet is dit het wel, kan ik ieder geval geen kwaad om te proberen!

• Ton Everaers
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
02-05-2016 17:31 #160057 door Ton Everaers
Beantwoord door Ton Everaers in topic Uitvallen motor stationair - Amazon
Ik heb eens een paar keer stil gestaan door wat corrosie in de benzine/gas schakelaar in het dashboard. De wagen viel spontaan uit en startte pas weer na overschakelen op benzine of gas.

• C. Los (GAST)
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
02-05-2016 19:23 #160059 door C. Los (GAST)
Net weer een poging gedaan, voor de zekerheid de carburateur los gehaald, bekeken en weer vast gezet. Zekeringhouder schoongemaakt en een gas relay en andere contacten gereinigd. Eerst even de klep open om het goed te kunnen horen.

Ging prima! Hij draaide een kwartier lang zelfs stationair perfect!

Totdat ik de klep er weer op deed. Binnen een minuut of 2~3 viel de motor spontaan uit.
Lijkt dus duidelijk een relatie te zijn tussen iets dat opwarmt en daardoor uitvalt.

Ik heb op valse lucht gecontroleerd door op vele plekken remmenreiniger te spuiten: nergens bubbels. Zowel met koude als met warme motor.

Omdat ik zag dat er boven de gasklep benzine in de carburateur kwam(met wat ik denk een aanzuigkanaal moet zijn) heb ik de vlotterkamer ook even los getrokken en er nog een 1mm aluminium ring tussen de naaldafsluiter geplaatst in de hoop dat hij nu niet meer overloopt.

5 secondes proberen te starten.. Geen succes(vlotterkamer te leeg?). Dan maar kijken of hij dit keer wel weer op gas wil starten, dit lukte! Maar ik kreeg de motor na 5 minuten draaien niet meer stabiel op toeren en hij valt toch weer uit.

Toen de vlotterkamer eerst overliep kreeg ik de auto uberhaupt niet meer aan totdat de benzine verdampt was, nu startte hij wel weer op gas dus we zijn een mini stapje verder.

Video van wat ik bedoel:

Ik moet heel even gas geven en dan gaat hij door. Gas er af en hij valt langzaam stil. Of ben ik de auto nu stationair aan het verzuipen als hij zowel nog wat benzine in de kamer heeft + gas toevoegt?

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD