Getik bij bepaald toerental
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Tuimerlaaras los gehaald om de staat van de tuimelaars te bekijken. Een aantal waren idd wat ingesleten. Ik had nog een oude as liggen en heb van beide assen de beste tuimelaars gebruikt. Tikje is veranderd, dus zal toch echt met de kleppen te maken hebben.
Het zou fijn zijn om eens een goede tuimelaaras te monteren en te horen of dit verbetering geeft. Heeft iemand in de buurt van almere een goed exemplaar. Liggen welke ik mag gebruiken en als dit mijn probleem oplost kan overnemen?
Groet Jeroen.
Ps ik plaats dit ook gelijk even in de onderdelen gezocht afdeling.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
Ik mijn tuimelaaras wel eens laten slijpen bij Ben Flierman. Kostte volgens mij 35 euro. Daarna inderdaad geen overmatige klepspeling meer!
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
"Boele Braaksma" schreef:
Jeroen,
Ik mijn tuimelaaras wel eens laten slijpen bij Ben Flierman. Kostte volgens mij 35 euro. Daarna inderdaad geen overmatige klepspeling meer!
Klopt heb ik voor mijn rode ook laten doen bij Ben, maar ik weet nu niet helemaal zeker hoe het zit en wil proberen om bij deze combi me aan mijn gestelde budget qua opknap kosten te houden

- Johan Geers (GAST)
- Platinum lid
-
succes
Johan Geers
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
Hopelijk wordt je daar wijzer van."Jeroen Visser" schreef:
Goed net even opnieuw kleppen gesteld en een compressietestje gedaan
12 bar op cilinders 1,3 en 4 nummer twee helaas maar 7. Compressor er even opgezet en kan absoluut geen druk houden. Laagje olie veranderde ook niets. Nu bezig om de kop eraf te halen en eens te zien wat er loos is.
Balen
Groet Jeroen
Als het een gebroken zuigerveer is ga je dit hopelijk zo nog niet kunnen zien, want in het andere geval is de cilinderwand gegroefd.
Veel succes!
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
"Ruud Reniers" schreef:
Een (harde) tik die meeloopt met het ritme van de kleppen kan ook veroorzaakt worden door een te ruim geworden klepsteelgeleider!
Ooit meegemaakt: hele blok open gemaakt door een garagist bleek uiteindelijk dat het een klepgeleider in de kop was van een paar euro.
Ruud de eer is aan jou! Eergister de boel los gehaald en er bleek idd een veeeel te ruime klepgeleider in te zitten, hij was ovaal. Deze samen met nog een verdachte geleider zijn vervangen en tijdens het proefritje vandaag geen overmatig getik meer

Erg blij.
Iedereen dank voor het meedenken.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-

Toch besloten om de combi mee te nemen naar zuid frankrijk. Eerste stuk geen last van abnormaal getik maar zo halverwege frankrijk kwam het terug. Niet helemaal hetzelfde maar toch klinkt het absoluut niet lekker.
Hij heeft ons wel weer thuis gebracht (3400 km) maar het motortje schreeuwt weer om aandacht

Hopelijk vandaag de boel weer loshalen en verder zoeken, keep you posted.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Hoe zag de nokkenas er zelf uit en hoe zijn die andere twee bussen.
Je moet de achterste vriesplug eruit halen om bij die bussen te komen.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate