B20 motor revisie
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
www.snowvalley.20m.com/bikes/dnthone.htm
Volgens mij is de set zuigerveren welke ik ga bestellen van gietijzer, honen niet nodig dus...... Zeker gezien de staat van de cilinderwanden, geen stootrand e.d.
Morgen proefdraaien met een hoontool, erg benieuwd maar ik hoop dat ik dit niet op mijn goede blok hoef te doen

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-

Vandaag de zuigers verder ontdaan van koolstof:
Erg tevreden met het resultaat, dasty is idd super spul!!
Tevens het onderblok ontdaan van alle pakkingsresten, ziet er ook weer lekker fris uit!
Zuigerveren zijn onderweg dus volgende week kan ik beginnen met opbouwen, erg veel zin in. Hopelijk draait de boel weer voor het eind van het jaar

- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
Ik ken alleen deze:
www.waspoedershop.nl/image/cache ... 00x500.jpg
Waar haal je dat spul? Ook Wibra?
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
"Erik Ciesluk" schreef:
Hey een nieuwe variant Dasty?
Ik ken alleen deze:
www.waspoedershop.nl/image/cache ... 00x500.jpg
Waar haal je dat spul? Ook Wibra?
Hoi Erik, heb deze gewoon bij de wibra gekocht idd. Is voor pro's hahaaa..
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Zit nu zo:
Ik wil hem zo dicht mogelijk tegen de voorkant plaatsen maar daarvoor zit de lpg afsluiter in de weg, als ik de hele verdamper ongeveer negentig graden draai (afsluiter komt dan bovenaan) scheelt dat weer een heel stuk.
- Marcel Jonges (GAST)
-
- Verbannen
-
Rijdt nooit harder dan uw bescherm engel kan vliegen!
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
-
Wat Marcel zegt is in principe juist, maar als je ruimtegebrek hebt kun je hem ook hoger plaatsen.
Voor de accu is nog wel plaats en dan blijven de slangen tenminste ook kort. Je moet dan alleen bij het vullen/vervangen van koelvloeistof extra goed opletten dat alle lucht uit het koelcircuit verwijderd is.
Ik heb nog nooit een bevroren verdamper gehad - ook niet na starten bij temperaturen onder 0 graden, en bij mij zit het zo :
- Jeroen Visser (GAST)
-
- Verbannen
-
Rob ik denk dat die locatie wel wat gaat worden. Ik zatin eerste instantie hieraan te denken:
Maar ziet er uit alsof de verdamper dit niet leuk gaat vinden

Dit gaat beter lijkt me:
Nog wel een mooie routing zoeken voor de koelwaterslangen maar dit gaat wel goed komen lijkt me. Vwb bijvullen koelvloeistof kan het misschien ook via een van slangen welke naar de verdamper gaan, trechtertje erin en vullen maar

Hierover gesproken.... Ik zag dat op mijn "nieuwe" cilinderkop de extra koelwateraansluiting (daar waar meestal de verdamper op wordt aangesloten) een groter formaat heeft dan de vorige, de boutgaten staan verder uit mekaar. Hierdoor past mijn huidige aansluiting niet meer en moet ik opzoek naar iets anders. Ik heb een aantal niet passende aansluitingen liggen, heeft iemand deze ook in een maatje groter?
- Rob Vijgenboom
- Platinum lid
-
Bij mij zit het LPG verdamper circuit gewoon aangesloten op de kachel aanvoer en retour ..... kortste weg.
- Hansw
-
- Platinum lid
-
Voor het monteren is het m.i. Wel belangrijk dat je de aftapplug recht naar onderen zet, en de verdamper niet gekanteld, op wat voor een manier ook, monteert.