B20 motor revisie

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
13-12-2013 18:04 #134976 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic B20 motor revisie
Vandaag even het eea opgezocht over de zin en onzin over het honen voordat er nieuwe zuigerveren geplaatst kunnen worden. Ik vond dit artikel:

www.snowvalley.20m.com/bikes/dnthone.htm

Volgens mij is de set zuigerveren welke ik ga bestellen van gietijzer, honen niet nodig dus...... Zeker gezien de staat van de cilinderwanden, geen stootrand e.d.

Morgen proefdraaien met een hoontool, erg benieuwd maar ik hoop dat ik dit niet op mijn goede blok hoef te doen ;)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
14-12-2013 14:33 #135002 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic B20 motor revisie
Dat honen is niet mijn "cup of tea" :) . Maar goed voor zover ik het begrijp uit het artikel welke ik in het vorige postje heb gezet is dit ook niet nodig. Auteur van dit artikel nog wel even gegoogeld, je weet maar nooit ;)

Vandaag de zuigers verder ontdaan van koolstof:



Erg tevreden met het resultaat, dasty is idd super spul!!

Tevens het onderblok ontdaan van alle pakkingsresten, ziet er ook weer lekker fris uit!

Zuigerveren zijn onderweg dus volgende week kan ik beginnen met opbouwen, erg veel zin in. Hopelijk draait de boel weer voor het eind van het jaar :D

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Erik Ciesluk
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
14-12-2013 22:52 #135019 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic B20 motor revisie
Hey een nieuwe variant Dasty?

Ik ken alleen deze:
www.waspoedershop.nl/image/cache ... 00x500.jpg

Waar haal je dat spul? Ook Wibra?

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2013 07:58 #135034 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic B20 motor revisie

"Erik Ciesluk" schreef:
Hey een nieuwe variant Dasty?

Ik ken alleen deze:
www.waspoedershop.nl/image/cache ... 00x500.jpg

Waar haal je dat spul? Ook Wibra?


Hoi Erik, heb deze gewoon bij de wibra gekocht idd. Is voor pro's hahaaa..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2013 09:12 #135036 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic B20 motor revisie
Ik zit ook nog steeds met het lpg-verdamper-waar-ga-ik-hem-plaatsen-vraagstuk. Maakt het voor de verdamper uit hoe (onder welke hoek) hij/zij geplaatst is??

Zit nu zo:




Ik wil hem zo dicht mogelijk tegen de voorkant plaatsen maar daarvoor zit de lpg afsluiter in de weg, als ik de hele verdamper ongeveer negentig graden draai (afsluiter komt dan bovenaan) scheelt dat weer een heel stuk.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Marcel Jonges (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2013 11:01 #135040 door Marcel Jonges (GAST)
Beantwoord door Marcel Jonges (GAST) in topic B20 motor revisie
Om ophoping van lucht en bevriezing te voorkomen moet hij onder het koelwater niveau van het Blok geplaatst worden.


Rijdt nooit harder dan uw bescherm engel kan vliegen!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Vijgenboom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-12-2013 13:05 #135054 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic B20 motor revisie
LPG verdamper moet min-of-meer verticaal in de lengterichting van de auto geplaatst worden (dus zoals je hem nu hebt zitten).

Wat Marcel zegt is in principe juist, maar als je ruimtegebrek hebt kun je hem ook hoger plaatsen.

Voor de accu is nog wel plaats en dan blijven de slangen tenminste ook kort. Je moet dan alleen bij het vullen/vervangen van koelvloeistof extra goed opletten dat alle lucht uit het koelcircuit verwijderd is.

Ik heb nog nooit een bevroren verdamper gehad - ook niet na starten bij temperaturen onder 0 graden, en bij mij zit het zo :


Bijlagen:

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
15-12-2013 13:53 #135062 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic B20 motor revisie
Heren dank!

Rob ik denk dat die locatie wel wat gaat worden. Ik zatin eerste instantie hieraan te denken:



Maar ziet er uit alsof de verdamper dit niet leuk gaat vinden :)


Dit gaat beter lijkt me:






Nog wel een mooie routing zoeken voor de koelwaterslangen maar dit gaat wel goed komen lijkt me. Vwb bijvullen koelvloeistof kan het misschien ook via een van slangen welke naar de verdamper gaan, trechtertje erin en vullen maar :)


Hierover gesproken.... Ik zag dat op mijn "nieuwe" cilinderkop de extra koelwateraansluiting (daar waar meestal de verdamper op wordt aangesloten) een groter formaat heeft dan de vorige, de boutgaten staan verder uit mekaar. Hierdoor past mijn huidige aansluiting niet meer en moet ik opzoek naar iets anders. Ik heb een aantal niet passende aansluitingen liggen, heeft iemand deze ook in een maatje groter?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rob Vijgenboom
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-12-2013 14:02 #135064 door Rob Vijgenboom
Beantwoord door Rob Vijgenboom in topic B20 motor revisie
Waar je hem nu vasthoudt wordt wel krap met motorkap ..... even controleren. Bij mij zit ie iets meer naar binnen.

Bij mij zit het LPG verdamper circuit gewoon aangesloten op de kachel aanvoer en retour ..... kortste weg.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-12-2013 14:17 #135067 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic B20 motor revisie
Om ruimte te winnen kun je ook de afsluiter los van de verdamper monteren, en hier een korte koperen leiding tussen zetten?
Voor het monteren is het m.i. Wel belangrijk dat je de aftapplug recht naar onderen zet, en de verdamper niet gekanteld, op wat voor een manier ook, monteert.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD