B20 motor revisie

  • Ramon van Dijk (GAST)
  • Junior lid
  • Junior lid
Meer
15-01-2014 19:47 #136341 door Ramon van Dijk (GAST)
Beantwoord door Ramon van Dijk (GAST) in topic B20 motor revisie
Klopt, maar Ed vroeg of er iemand was die er ervaring mee had, dus vandaar :roll:

Volvo Amazon, 1965 // DAF 55 Coupe, 1970 // Vespa 125 Primavera, 1974

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Kevin de Leuw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
15-01-2014 20:18 #136342 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic B20 motor revisie
Ik doelde niet op jouw reactie maar de gehele discussie dus, on-topic?
Al verbeteringen/ meer nieuws Jeroen?

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-01-2014 00:43 #136363 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic B20 motor revisie
Het is net wat ik al eerder heb gezegd wanneer je de history van de bouten weet en je heb nooit een kokende motor gehad, dan is voor een tweede maal gebruiken verantwoord.
Als ik nu bij mijn auto de koppakking zou moeten vervangen zou ik ook voor nieuwe bouten gaan omdanks dat ze misschien nog aan de specificaties voldoen.
Het is maar net wat voor risico wil je nemen en is het een verantwoord risico.

m.vr.gr.

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-01-2014 06:28 #136364 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic B20 motor revisie

"Kevin de Leuw" schreef:
Ik doelde niet op jouw reactie maar de gehele discussie dus, on-topic?
Al verbeteringen/ meer nieuws Jeroen?



Hele leuke discussie over de kopbouten, maar ik heb arp jongens en dat is een heel ander ander verhaal. Misschien af splitsen? Laten staan is ook ok maakt mij niet zoveel uit iig.

Nog niet veel kunnen doen, hopelijk morgen weer aan de slag en weer eens een flink eind rijden. Iig moet ik eerst de snelheidsmeter opnieuw aansluiten. Deze doet het niet op het moment.

Ik heb inmiddels drie keer geprobeerd een nippel op een bougie te lassen maar deze blijven een beetje lucht lekken. Ik moet het helaas met elektroden doen, wat is de truuk?? Ik gebruik vrij dikke lasstaven iig, misschien te dik?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Rademaker
  • Senior lid
  • Senior lid
Meer
16-01-2014 09:10 #136365 door Rademaker
Beantwoord door Rademaker in topic B20 motor revisie
Misschien vastlassen, goed schoonmaken en dan met S-39 en tin luchtdicht maken?

VOLVO 142 SAAB 96

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-01-2014 09:14 #136367 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic B20 motor revisie
Waar koop je zo'n luchtnippel?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-01-2014 11:18 #136371 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic B20 motor revisie
Hi Boele,

Midlock ML-14-L ( www.midlock.nl ) moet je hebben. Niet duur, geen gedoe met lassen.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
19-01-2014 13:09 #136475 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic B20 motor revisie
Zo'n nippel moet je CO2 lassen, booglassen, met een elektrode, is een aparte kunst, kan wel, maar minder geschikt. Als de raakvlakken goed schoon zijn, en een beetje netjes passen moet het lukken. Boele, en Jeroen, ik weet niet of je een nippel / lege bougie hebt, anders wil ik het ook wel voor je lassen?

Hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2014 14:44 #136481 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic B20 motor revisie

"Hans Wassink" schreef:
Zo'n nippel moet je CO2 lassen, booglassen, met een elektrode, is een aparte kunst, kan wel, maar minder geschikt. Als de raakvlakken goed schoon zijn, en een beetje netjes passen moet het lukken. Boele, en Jeroen, ik weet niet of je een nippel / lege bougie hebt, anders wil ik het ook wel voor je lassen?

Hans


Mooi aanbod Hans! Ik waag zelf nog een poging, ik heb geleerd dat je nooit het materiaal mag laten winnen ;) Mocht dit niet lukken neem ik nog even contact op. Ik kom binnenkort zowiezo even de motorbok terug brengen.

Je hoort nog even van me.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Jeroen Visser (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
19-01-2014 14:45 #136482 door Jeroen Visser (GAST)
Beantwoord door Jeroen Visser (GAST) in topic B20 motor revisie

"Boele Braaksma" schreef:
Waar koop je zo'n luchtnippel?



Losse luchtnippels hebben ze bij de bouwmarkt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD