Onrustig lopen gereviseerde B18(A-D?)

  • M. Bouhuis (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
11-10-2013 19:33 #132926 door M. Bouhuis (GAST)
Beantwoord door M. Bouhuis (GAST) in topic Onrustig lopen gereviseerde B18(A-D?)
Hallo Ivo,
Ik moet je daar in gelijk geven,wat de oude verdeler betreft,dat heb ik al geprobeerd en dat had geen resultaat.
Dus eerst maar de nieuwe bobine uit proberen.
Bedankt voor je suggestie.

Mvg Mart.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • M. Bouhuis (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
16-10-2013 19:47 #133082 door M. Bouhuis (GAST)
Beantwoord door M. Bouhuis (GAST) in topic Onrustig lopen gereviseerde B18(A-D?)
Beste allemaal,

Een hele dag sleutelen heeft het volgende opgeleverd:

Distributiedeksel verwijderd om te controleren of de timing goed was.
Stond echt goed, en dan baal je want weer geen fout ontdekt.
Het is niet helemaal voor niets geweest want de kering was 12 jaar geleden onjuist gemonteerd.
De krukas-poelie had de kering al aardig opgevreten.
Maar nu verder......???????
Alles weer correct gemonteerd, nieuwe bobine aangesloten starten....nog precies het zelfde.
Elk cilinder afzonderlijk laten draaien,,, helemaal goed geen verschil.
Kap dicht gegooid koffiedrinken we weten het niet meer, ik haal de nieuwe carburateur er af en stuur hem op naar Martens (Frans), die is zo vriendelijk om deze te testen.
We hebben nog nooit zo'n vreemde motorafstelling meegemaakt, niet goed te krijgen.

Groet,
Mart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Gert Vegter
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
16-10-2013 22:17 #133084 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic Onrustig lopen gereviseerde B18(A-D?)
Er zijn in dit topic diverse mogelijke oorzaken genoemd. Lees het nog eens na, zijn die allemaal kortgesloten?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Lars Weffers
  • Elite lid
  • Elite lid
Meer
17-10-2013 07:44 #133088 door Lars Weffers
Beantwoord door Lars Weffers in topic Onrustig lopen gereviseerde B18(A-D?)
Meet nou eerst eens de compressie. Bij een gereviseerde motor hoort deze echt veel hoger te zijn!
Sluit dit eerst uit, dan weet je of je in de motor of daarbuiten moet zoeken..

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-10-2013 08:00 #133089 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Onrustig lopen gereviseerde B18(A-D?)
Ik weet dat o.a. lekkende kleppen een onrustig stationnair opleveren. Je kunt overwegen om de kop eraf te halen?
Wie heeft de motor trouwens gereviseerd? Er is reviseren en "reviseren" namelijk....zo'n verkeerd gemonteerde keerring geeft geen vertrouwen.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • M. Bouhuis (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-10-2013 16:58 #133098 door M. Bouhuis (GAST)
Beantwoord door M. Bouhuis (GAST) in topic Onrustig lopen gereviseerde B18(A-D?)
Hallo allemaal,

Vandaag de nieuwe carburateur en de 123 ontsteking naar Martens autoparts opgestuurd.
Ik ben benieuwd of Frans iets kan ontdekken ?
Als dat niet zo is,dan ga ik eerst maar eens rijden misschien gaat het blok dan beter lopen?
Heeft dat geen resultaat,dan ga ik resoluut de kop eraf halen.
Mvg Mart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Hansw
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-10-2013 19:02 #133099 door Hansw
Beantwoord door Hansw in topic Onrustig lopen gereviseerde B18(A-D?)
Mart, als ik je een advies mag geven, (laat) alles doormeten, en dan pas wat doen scheelt tijd en geld, denk ik.
hans

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • M. Bouhuis (GAST)
  • Verbannen
  • Verbannen
Meer
17-10-2013 19:35 #133101 door M. Bouhuis (GAST)
Beantwoord door M. Bouhuis (GAST) in topic Onrustig lopen gereviseerde B18(A-D?)
Ter aanvulling:

Ik heb met frans(Martens) natuurlijk over de cilinderdruk gehad,en dat ik ook bezorgd ben over de cilinderdruk van 8,2tot8,5.
Frans is daar niet zo bang voor,ondanks een wat lagere druk moet deze b18 gewoon rustig kunnen draaien.Na revisie van de motor,heeft de auto(nog niet helemaal klaar) ook nog geen meter gereden.
Goed,eerst even wachten over het onderzoek carburateur/123 ontsteking.

Mart

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
17-10-2013 23:17 #133108 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Onrustig lopen gereviseerde B18(A-D?)
Het komt er minder op aan dat je een hoge compressie hebt, dan wel een min of meer gelijke compressie over alle cilinders.
Bij een gereviseerd blok gaat de compressie met het inlopen altijd nog omhoog, maar 8.2 / 8.5 is wel aan de lage kant (voor een revisie blok).
Desalniettemin zou je blok ook met een gelijke compressie van +/- 8.5 mooi moeten kunnen lopen.
De B18-B20 blokken staan er voor bekend hoe meer sleet er op zit, hoe mooier ze soms lijken te lopen, zegt dus niks over de staat.
Omdat je van de ontsteking al zowat alles hebt gehad (je hebt al verschillende curve's geprobeerd, ik neem aan dat je ook al met de voorontsteking hebt gespeeld) zou ik nu afwachten of er iets uit het onderzoek van de carburator komt.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

  • Johan Geers (GAST)
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
18-10-2013 02:33 #133111 door Johan Geers (GAST)
Beantwoord door Johan Geers (GAST) in topic Onrustig lopen gereviseerde B18(A-D?)
Mart, ik zou er eerst eens een 1000km mee rijden.
De compressie die je nu meet is met een draaiende startmotor je weet niet wat de compressie doet wanneer de motor draait.
Ik denk dat wanneer het blok wat ingelopen is hij wel beter gaat lopen.
Ik denk wanneer het blok een totale revisie heeft gehad er ook running in olie in moet dit om het inlopen wat te bevorderen.
Met deze olie moet je 1000km rijden.
Houd wel rekening met olieverbruik tijdens deze 1000km.

succes

Johan Geers

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Over de vereniging

Social

  • Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD