kunststof distributie tandwiel verpulverd
- Tom Steverink
-
- Platinum lid
-
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Waar kan ik intekenen

Ik denk dat "de clubshop" niet op het forum zit."Teun van Popta" schreef:
Komt er respons van de clubshop op mijn voorstel?
Het beste werkt denk ik om Wilbert Verhoeven (de shopmanager) even een mailtje te sturen met het voorstel.
We hebben dit destijds ook zo in gang gezet voor de allereerste serie RVS bumpers. We hebben doen ook een group-buy gedaan en nam de shop er ook een aantal om meteen voorraad te hebben. Zij hebben toen ook de logistiek geregeld.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- J Serraris
- Premium lid
-
Ga ik toch zelf alvast even bestellen in de states en de fiber set van Nordicar weer retourneren, kan ik eind deze week hopelijk weer rijden!
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Sorry, maar ik kan niet altijd iedere dag lezen. Het set is gecombineerd staal (klein) en aluminium (groot). Daarom is het zo mooi stil.
Ik zal het mailtje aan de webshopmaster versturen. Als de club niet geïnteresseerd is wil ik het best op mij nemen om een aantal sets te bestellen.
Teun
"a restoration is a triumph of vision over economics"
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
"Teun van Popta" schreef:
Hi Guys,
Sorry, maar ik kan niet altijd iedere dag lezen. Het set is gecombineerd staal (klein) en aluminium (groot). Daarom is het zo mooi stil.
Ik zal het mailtje aan de webshopmaster versturen. Als de club niet geïnteresseerd is wil ik het best op mij nemen om een aantal sets te bestellen.
Teun
Al een reactie gehad?
Bij een eventuele groupbuy ben ik ook wel geïnteresseerd. Nog niet nodig gehad, maar voor dit geld kan ik er wel 1 op voorraad houden.
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Ik ben net terug van verweggeweestistan. Dit set is een combinatie van een aluminium nokkenastandwiel en een stalen krukastandwiel. De combinatie maakt het mooi stil en natuurlijk de kwaliteit van de firma Cloyes.
Teun
- Teun van Popta
-
- Platinum lid
-
Sorry Martin, het zal de jetlag wel zijn, maar ik had jouw vraag al beantwoord.
Met Wilbert heb ik gemailed en het is zijn intentie om een aantal sets te bestellen voor de clubshop en natuurlijk te proberen om er nog wat korting uit te slaan. Ik trek mij hierbij dus uit deze zaak terug. Het is ook beter als de club dit soort zaken organiseert. Het blijft natuurlijk weer veel geld, maar ik denk dat Boele zijn idee verstandig is. Als je een keer een defect wiel hebt (zoals mijn vriend Michiel midden in Frankrijk had met zijn 164 en hem twee dagen vacantie scheelde) zet er dan gelijk dit set in.
Zo, dat is dan dat. Ik ga weer door met mijn drie projecten: voortrein, achteras en dashboard.
Teun
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
- J Serraris
- Premium lid
-
Het grote tandwiel heb ik losgekregen met wat rukwerk en een oversized poelietrekker. Het kleine tandwiel (op de krukas) krijg ik niet los. Althans, ik zie nog niet hoe ik dit moet doen. In de motor manual lijkt het makkelijk als je het officiele gereedschap hebt, maar dat heb ik niet. Is er een alternatieve manier (mogelijk met iets meer geweld)? Omdat ik dat officiele gereedschapje niet heb en het verhaal in de manual daarmee erg kort beschreven is, snap ik ook nog niet hoe het tandwiel uberhaupt los te krijgen is. Opheldering over de bevestiging is misschien dus al voldoende om inzicht te krijgen hoe ik het met mijn gereedschap los kan halen. Heb wel een aantal maten poelietrekkers.
Verder heb ik ook nog zitten stoeien met de 2 laatste boutjes van de carter. Deze zitten achter de ophanging, waardoor ik er met geen sleutel/tang/dop bij kan, iemand daar nog een goed idee voor? Deze zitten er namelijk nog als enige in.
De onderste boutjes kun je alleen losmaken door de motorsteuen los te maken en het blok op te tillen. Ik heb daar een tool voor gemaakt: zie Zelfgemaakt gereedschap
Met een motortakel of zo lukt het natuurlijk ook. Volgens de overlevering moet je dan net het carter kunnen verwijderen, al zit de oliepomp behoorlijk in de weg. Anders de vooras losmaken en iets laten zakken.