kunststof distributie tandwiel verpulverd

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-05-2012 17:43 #113811 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic kunststof distributie tandwiel verpulverd
Teun had het steeds over aluminium, dus...ik neem aan...

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

• Lars Rengersen
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
20-05-2012 20:36 #113825 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic kunststof distributie tandwiel verpulverd
Mooi plan! Dit loont zich inderdaad dan wel voor een group-buy al dan niet ondersteund door de onderdelenshop van de club.
Waar kan ik intekenen ;)

"Teun van Popta" schreef:
Komt er respons van de clubshop op mijn voorstel?

Ik denk dat "de clubshop" niet op het forum zit.
Het beste werkt denk ik om Wilbert Verhoeven (de shopmanager) even een mailtje te sturen met het voorstel.

We hebben dit destijds ook zo in gang gezet voor de allereerste serie RVS bumpers. We hebben doen ook een group-buy gedaan en nam de shop er ook een aantal om meteen voorraad te hebben. Zij hebben toen ook de logistiek geregeld.

• J Serraris
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
20-05-2012 23:29 #113835 door J Serraris
Beantwoord door J Serraris in topic kunststof distributie tandwiel verpulverd
Neem aan dat het nog wel even zal duren voordat de group-buy rond is?

Ga ik toch zelf alvast even bestellen in de states en de fiber set van Nordicar weer retourneren, kan ik eind deze week hopelijk weer rijden!

• Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
22-05-2012 21:41 #113909 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic kunststof distributie tandwiel verpulverd
Hi Guys,

Sorry, maar ik kan niet altijd iedere dag lezen. Het set is gecombineerd staal (klein) en aluminium (groot). Daarom is het zo mooi stil.
Ik zal het mailtje aan de webshopmaster versturen. Als de club niet geïnteresseerd is wil ik het best op mij nemen om een aantal sets te bestellen.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

• Boele Braaksma
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
29-05-2012 14:34 #114087 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic kunststof distributie tandwiel verpulverd

"Teun van Popta" schreef:
Hi Guys,

Sorry, maar ik kan niet altijd iedere dag lezen. Het set is gecombineerd staal (klein) en aluminium (groot). Daarom is het zo mooi stil.
Ik zal het mailtje aan de webshopmaster versturen. Als de club niet geïnteresseerd is wil ik het best op mij nemen om een aantal sets te bestellen.

Teun

Al een reactie gehad?

Bij een eventuele groupbuy ben ik ook wel geïnteresseerd. Nog niet nodig gehad, maar voor dit geld kan ik er wel 1 op voorraad houden.

• Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-05-2012 17:31 #114144 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic kunststof distributie tandwiel verpulverd
Dag Martin,

Ik ben net terug van verweggeweestistan. Dit set is een combinatie van een aluminium nokkenastandwiel en een stalen krukastandwiel. De combinatie maakt het mooi stil en natuurlijk de kwaliteit van de firma Cloyes.

Teun

• Teun van Popta
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-05-2012 17:42 #114145 door Teun van Popta
Nog een nagekomen bericht

Sorry Martin, het zal de jetlag wel zijn, maar ik had jouw vraag al beantwoord.
Met Wilbert heb ik gemailed en het is zijn intentie om een aantal sets te bestellen voor de clubshop en natuurlijk te proberen om er nog wat korting uit te slaan. Ik trek mij hierbij dus uit deze zaak terug. Het is ook beter als de club dit soort zaken organiseert. Het blijft natuurlijk weer veel geld, maar ik denk dat Boele zijn idee verstandig is. Als je een keer een defect wiel hebt (zoals mijn vriend Michiel midden in Frankrijk had met zijn 164 en hem twee dagen vacantie scheelde) zet er dan gelijk dit set in.
Zo, dat is dan dat. Ik ga weer door met mijn drie projecten: voortrein, achteras en dashboard.

Teun

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
31-05-2012 20:03 #114148 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic kunststof distributie tandwiel verpulverd
Mooi Teun, dank! En succes met je project! Ik zou "even" de 144 APK klaar maken, maar het begint toch erg op een restauratie te lijken!

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)

• J Serraris
  • Premium lid
  • Premium lid
Meer
04-06-2012 23:52 #114276 door J Serraris
Beantwoord door J Serraris in topic kunststof distributie tandwiel verpulverd
Set van Cloyes is binnen, ziet er prima uit! Ook nieuwe carterpakking is binnen, dus ik heb de boel vanavond weer herstart.

Het grote tandwiel heb ik losgekregen met wat rukwerk en een oversized poelietrekker. Het kleine tandwiel (op de krukas) krijg ik niet los. Althans, ik zie nog niet hoe ik dit moet doen. In de motor manual lijkt het makkelijk als je het officiele gereedschap hebt, maar dat heb ik niet. Is er een alternatieve manier (mogelijk met iets meer geweld)? Omdat ik dat officiele gereedschapje niet heb en het verhaal in de manual daarmee erg kort beschreven is, snap ik ook nog niet hoe het tandwiel uberhaupt los te krijgen is. Opheldering over de bevestiging is misschien dus al voldoende om inzicht te krijgen hoe ik het met mijn gereedschap los kan halen. Heb wel een aantal maten poelietrekkers.

Verder heb ik ook nog zitten stoeien met de 2 laatste boutjes van de carter. Deze zitten achter de ophanging, waardoor ik er met geen sleutel/tang/dop bij kan, iemand daar nog een goed idee voor? Deze zitten er namelijk nog als enige in.

• Tom Steverink
  • Platinum lid
  • Platinum lid
Meer
05-06-2012 07:58 #114279 door Tom Steverink
Voor het kleine tandwiel heb ik een langwerpig staeln plaatje genomen van zo'n 8 mm dik, er op de plaats van de twee schroefgaten in het tandwiel gaten in geboord en als je nu het plaatje met twee boutjes op het tandwiel draait en de ruimte tussen plaatje en tandwiel-as opvult met een dop, kun je door de boutjes aan te draaien het tandwiel eraf halen. Niet gaan slaan ofzo hoor!

De onderste boutjes kun je alleen losmaken door de motorsteuen los te maken en het blok op te tillen. Ik heb daar een tool voor gemaakt: zie Zelfgemaakt gereedschap
Met een motortakel of zo lukt het natuurlijk ook. Volgens de overlevering moet je dan net het carter kunnen verwijderen, al zit de oliepomp behoorlijk in de weg. Anders de vooras losmaken en iets laten zakken.

Over de vereniging

Social

• Facebook
  • Flickr
  • YouTube

De VolvoKV is lid van

FEHAC
KNAC
NCAD
Fehac
KNAC
NCAD