- Berichten: 536
B18 bij starten hoog toerental en slaat dan af.
- Daan van Oosten Slingeland
- Platinum lid
-
Als dat niks opleverd:
Helemaal opnieuw beginnen.
Eventueel beginnen met vervangen van de naalden en de sproeierbuizen, carburateurs naar de basisinstelling terugbrengen volgens Haynes en beginnen met afstellen. Je geeft aan dat er met afstellen weinig te bereiken is, dat betekent dus dat dat ding waarschijnlijk uberhaupt niet goed is afgesteld. Mijn advies is dus simpel: vanuit de absolute basis beginnen.
Controleer ook even je ontstekingstijdstip.
'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Hoogeveen (GAST)
- Verbannen
-
- Berichten: 32
Speling op gasklepas was toch wel aanzienlijk.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Hoogeveen (GAST)
- Verbannen
-
- Berichten: 32
Na terugplaatsen van de carburateurs, met choke uitschakelt, gelijk 5000 toeren, motor slaat niet meer af, maar toerental gaat niet omlaag.
Beide moeren onder de carburateur nog verder ingedraaid (was 2 1/2 slag uitgedraaid) sproeierzitting dus omhoog, geen resultaat.
De beide zuigers staan onderaan als het toerental hoog is.
Ik weet het niet meer.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Ik verdenk nog steeds valse lucht, maar nu ergens rondom het inlaatspruitstuk.
Remmenreiniger test al gedaan?
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Murre (GAST)
- Verbannen
-
- Berichten: 211
Kan anders zijn dat die kleppen niet goed open of dicht gaan of blijven steken waardoor je de afstelling van de carburateur daar op aanpast en dus helemaal niet goed staat.
Gr Mark
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Hoogeveen (GAST)
- Verbannen
-
- Berichten: 32
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2147
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Peter Hoogeveen (GAST)
- Verbannen
-
- Berichten: 32
Wat wel is dat het uitlaatspruitstuk dikker is dan het inlaatspruitstuk, zodat het inlaatspruitstuk op 2 bouten niet goed vastzit.
Zie echter nergens dat deze niet goed aansluit.
Zal binnenkort gaan testen met remmenreiniger
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 1286
"Boele Braaksma" schreef:
Heb je inmiddels al een valse lucht test gedaan met remmenreiniger? Dit is al zo vaak geadviseerd, dus wellicht zit er een mogelijke kern van waarheid in!
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mark Murre (GAST)
- Verbannen
-
- Berichten: 211
Wat wel is dat het uitlaatspruitstuk dikker is dan het inlaatspruitstuk
Nou dan heb je daar zeker een vacuum lek, je moet dan iets van halvemaan ringetjes tussen het spruitstuk en de bout doen zodat ze op gelijke hoogte komen en je het in- en uitlaatspruitstuk tegelijk kan aandrukken !
Gr Mark
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.