Volvo Amazon '71: Upgrades

  • Arend-Jan van Hilten
  • Arend-Jan van Hilten's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
02-01-2021 15:29 #191800 door Arend-Jan van Hilten
Volvo Amazon '71: Upgrades is gemaakt door Arend-Jan van Hilten
Ik ben geen Volvo purist en zeker ook niet zo'n grote fan van lassen en bodywork als sommigen anderen van deze vereniging, maar ben meer van de interne techniek en dan vooral (digitale) elektronica. Ik studeer Embedded Systems(software), dus dat past er wel een beetje bij. Mijn auto is dus ook geen glimmende perfecte Amazon, maar meer een rijdend project, waar ik steeds iets aan repareer of upgrade.
Om mijn (gelukte en gefaalde) upgrades een beetje te documenteren wil ik hier dat hier een beetje bijhouden en zo nu en dan een update plaatsen.

De eerste upgrade die ik heb gedaan is de verlichting. Ik heb alle lampen, behalve koplampen, vervangen voor LED lampjes. Alle lampjes via AliExpress besteld. Voor de knipperlichten BAY15S(1156) en voor de achterlichten BAY15D(1157), gewoon de lampjes uitgekozen met de meeste led's en hoogste score. De achterlichten konden zo verwisseld worden, voor de knipperlichten moest er ook een ander knipperlichtrelais( AliExpress ) bij komen en een viertal diodes om te zorgen dat het verklikkerlampje het bleef doen en voor alarmlichten, zie www.volvokv.nl/forum/elektrische-install...azon?start=10#183084 .
Ook een derde remlicht leek mij een goed idee, dus deze 60 led balk(46cm) gemonteerd. Omdat de achterruit gekromd is, vielen de plakkers er natuurlijk na een paar dagen al vanaf. Hiervoor dus twee pootjes geprint om op de hoedenplank te maken. Dit van PLA gemaakt, waardoor ze na een paar maanden krom waren door de warmte. Samen met een mechanische rem schakelaar ipv de hydraulische in het remsysteem was dit een fijne upgrade voor de veiligheid.

3e remlicht(met nieuwste pootjes):