LED achterlichten / remlichten / knipperlichten Amazon

Lees meer
26-04-2019 12:25 - 26-04-2019 13:39 #183036 door Han Misdom
Beantwoord door Han Misdom in topic LED achterlichten / remlichten / knipperlichten Amazon
Tja Pieter, verchromen is natuurlijk wel heel erg mooi. Veel mensen kiezen ervoor om de reflector te laten verzinken. Zelf ga ik alijd voor de "poor men solution", ik schilder ze gewoon wit. Dat werkt ook uitstekend. Leg maar eens een verzinkte plaat in de zon en een wit vel papier en kijk er maar eens in...…. wat doet het meeste zeer aan de ogen.

Voor diegene die toch voor een LED oplossing willen gaan, realiseer je dan wel het volgende. Bij het ontwerp van (achter)-lichten is de reflector dusdanig ontworpen dat de gloeidraad van het lampje in het centrum van de reflector zit. Op deze manier wordt een optimale spreiding van het licht gerealiseerd. Zodra je een gloeilampje gaat vervangen door een LED wordt het effect van de reflector teniet gedaan. Diegene die achetr je rijdt ziet dan alleen nog maar het direct uitgestraalde licht.
Omdat sommige leveranciers van LED lampen een "optimale" uitstraling van het licht willen hebben wordt het licht erg sterk gebundeld (lees recht naar achteren). Zodra iemand een beetje schuin achter je staat komt er haast geen licht meer vanaf. Dit kan er in resulteren dat iemand die in de andere rijbaan staat jouw knipperlicht niet meer ziet.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-04-2019 14:20 #183048 door Marijn de Koning
Beantwoord door Marijn de Koning in topic LED achterlichten / remlichten / knipperlichten Amazon
Bedankt Arend-Jan! Zo'n filmpje helpt zeker om een goed beeld te krijgen. Knipperlichten zijn inderdaad erg goed zichtbaar zo! Eerlijk gezegd vind ik het 3e remlicht niet zo opvallen in het filmpje, ik denk dat ik daar toch ga zoeken naar een model met meer lichtopbrengst. Misschien met een dubbele rij LEDs ipv een enkele?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
27-04-2019 17:31 #183050 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic LED achterlichten / remlichten / knipperlichten Amazon
Ik heb de achterlichten en de knipperlichten verbeterd met aluminiumfolie. Werkt uitstekend. De remlichten heb ik voorzien van een derde remlicht (na een aanrijding op de achterkant). Niet zo'n goedkoop chinees led ding (hoort niet bij de klassieker), maar een ouderwetse Hella met gloeilampjes. Het spreekt vanzelf dat die niet mag dienen als derde achterlicht.
Omdat ik altijd achteruit mijn garage inrijd heb ik in de achteruitrijlichten wel sterke ledlampjes zitten.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arend-Jan van Hilten
  • Arend-Jan van Hilten's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
29-04-2019 20:27 #183084 door Arend-Jan van Hilten
Beantwoord door Arend-Jan van Hilten in topic LED achterlichten / remlichten / knipperlichten Amazon
Op mijn Amazon en op mijn vaders Katterug zat nog geen alarmlichten, dat hebben we er gisteren erin gezet + indicatielampje weer aangesloten.
Omdat beide auto's al led knipperlichten en 'digitale' knipperlichtrelais hadden, was dit makkelijk te maken.

Hiervoor zijn 4 diodes en een enkele schakelaar nodig. Als je geen alarmlichten wilt, is 2 diodes genoeg.
Voor de montage hoef je alleen het signaal van het relais af te takken en indicatielampje afknippen, hier de diodes + aftakking van alarmlichten tussen maken en aarde aansluiting.



Hoe het origineel zit:

Als je het origineel houd met led-lampen, dan gaan beide richtingen knipperen bij links en rechts, stroom loopt door indicatielampje naar de andere kant.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2019 11:26 #183122 door Ruud Reniers
Beantwoord door Ruud Reniers in topic LED achterlichten / remlichten / knipperlichten Amazon
Hoewel niet origineel is het derde remlicht volgens mij inmiddels een must in (onze) auto's.
Ik zie erg veel foto's van kopstaart aanrijdingen waarbij onze klassiekers het vaakst de voorste zijn. Oftewel men reageert op een derde remlicht en niet op onze kleine remlichten.
Bij mij zit er ook een derde in. Kan ik ook mooi in mijn spiegel controleren of mijn remlichtschakelaar (hydraulisch) goed werkt.
Een beetje aantikken en mijn remlicht gaat al aan. Er hoeft dus geen verschil te zijn tussen een hydraulische en de nieuwere mechanische uitvoering.

Gammal karlek rostar inte.... ik hou nog zoveel van mijn Amazon, maar O2 vind ze toch lekkerder, om over de gulzigheid van mijn 145E maar te zwijgen.
Fluidfilm!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2019 13:05 #183123 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic LED achterlichten / remlichten / knipperlichten Amazon

Er hoeft dus geen verschil te zijn tussen een hydraulische en de nieuwere mechanische uitvoering.

De trage hydraulische remlichtschakelaar heeft mij wel genoodzaakt om een mechanishe schakelaar op het rempedaal erbij te zetten. Dat werk als een speer.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2019 21:20 #183127 door Wijnand Wijers
Beantwoord door Wijnand Wijers in topic LED achterlichten / remlichten / knipperlichten Amazon
Hallo Marijn,

Ik heb helaas pas nu je bericht gelezen. Ik heb begin januari '19 mijn Amazon 123 GT voorzien van Led. Althans de parkeer/stadslichten, de achter- en remlichten, achteruit rijlicht en knipperlicht. Ik ben er enthousiast over, zelfs Dries Bakkenes vindt het een giga verbetering. Het monteren steld niets voor, je moet wel een andere clignoteur erbij hebben. Ik heb een goed adres voor je NL makelij, en geen Chinees spul. Ik was voor € 95,00 klaar. En ben perfect zichtbaar en ,, HEEL BELANGRIJK , HET DOET GEEN AFBREUK AAN ONZE MOOIE AMAZONE,, . Uiteraard in de koplampen geen Led geplaatst ! Dat ziet er niet uit. Kijk maar op www.harrieabc.nl Deze man weet waar hij over praat. En bel hem maar. Ik heb ik een stukje geschreven voor het verenigingsblad maar dat is helaas nog niet geplaatst. Wil je meer weten stuur maar een berichtje. Zijn ook doende om een info avond met deze man bij Dries Bakkenes te houden.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
01-05-2019 21:21 #183128 door Wijnand Wijers
Beantwoord door Wijnand Wijers in topic LED achterlichten / remlichten / knipperlichten Amazon
Sorry, AMAZON

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-05-2019 16:27 #183147 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic LED achterlichten / remlichten / knipperlichten Amazon
Interessant Wijnand! Hopelijk komt er zo'n avond. Ik wil er graag nog meer over weten.
Voor de rem/achterlichten heeft hij verschilllende soorten www.harrieabc.nl/BAY15D-lamp-12-volt
Welke heb jij? Die met 30 SMD LEDs?
Dat lijken overigens wel dezelfde als deze www.superbrightleds.com/moreinfo/tail-br...d-retrofit-car/4191/
En ze lijken als twee druppels water op deze van Aliexpress nl.aliexpress.com/item/4014smd-car-Brake...uto/32771200142.html
Prijs uiteenlopend van 18,95 euro, $9,95 tot 6,19 euro
Ik ben dan dus na heel even zoeken de draad al kwijt, hoe herken je nou het echte goede spul?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
02-05-2019 16:43 #183148 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic LED achterlichten / remlichten / knipperlichten Amazon
Interessante optie. Wat achterlicht/remlicht aangaat, neem ik aan dat bij de Amazon wit licht nodig is achter het rode glas. Er zijn ook rode lampjes, maar dat zou met rood achter rood minder lichtopbrengst betekenen

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.