Volvo Amazon '71: Upgrades

Lees meer
11-06-2021 21:03 #194448 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo Amazon '71: Upgrades
Bij LED verlichting heb je een ander relais nodig en moet een diode (soort eenrichting elektrische klep) worden geplaatst, je moet even wat investeren maar dan heb je wel je stroomverbruik met 90% terug gebracht én je bent goed zichtbaar in het donker...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arend-Jan van Hilten
  • Arend-Jan van Hilten's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
13-06-2021 12:14 #194462 door Arend-Jan van Hilten
Beantwoord door Arend-Jan van Hilten in topic Volvo Amazon '71: Upgrades
@Stijn: Gelukkig heb ik al een 3e remlicht, dus deze is extra en meer RGB is meer beter!

@Ed: Ik heb inderdaad al rondom LED verlichting, behalve koplampen ivm apk eisen en iets moeilijker monteren, heb ze al wel liggen.
Via AliExpress is het voor een paar tientjes te doen.
 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Arend-Jan van Hilten
  • Arend-Jan van Hilten's Profielfoto
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
11-04-2023 21:43 - 11-04-2023 21:45 #202787 door Arend-Jan van Hilten
Beantwoord door Arend-Jan van Hilten in topic Volvo Amazon '71: Upgrades
Na een jaartje iets minder modificeren aan mijn auto, door mijn eindproject bij ZF in Friedrichshafen, ben ik weer druk bezig!

Het eerste knutselproject was een andere zekeringhouder, met steekzekeringen en indicatie als er eentje stuk is. De oude zekeringen werden een beetje matig en wilde ik hier iets voor maken. Met KiCad een printplaat gemaakt en die gesoldeerd. De eerste versie paste natuurlijk niet onder het randje, dus een tweede gemaakt met afgezaagde kantjes. Doosje 3D geprint en gemonteerd.

   



Daarnaast een voortrein gekocht en opgeknapt. Die ga ik deze week onder de auto monteren en dan moet de auto weer wat beter veren en sturen. Mogelijk ga ik het remsysteem nog ombouwen naar dubbel systeem zoals op de latere Amazons.

 

Vorige week een nieuwe rembekrachtiger erop gezet, omdat de oude zo lek als wat was (rubber bij uitgaande pookje gewoon verdwenen). Dat heeft de remkwaliteit heel erg verbeterd.

Gisteren tijdens de mooie Heuvelrugtour, in erg bekend gebied, wel erachter gekomen dat ik de bekrachtiger niet goed had afgesteld, waardoor die continu iets op de hoofdremcilinder drukte en dus de voorremmen iets te heet zijn geworden, met lekkend wiellagervet als resultaat. Vanochtend gelijk het pedaal beter afgesteld en van de week zal ik de lagers controleren en mogelijk vervangen.


Op de parkeerplaats voor de tour kreeg ik al (leuk) commentaar op mijn nieuwe koplampen. Ik wilde mijn auto beter zichtbaar maken en ook aan de buitenkant wat upgraden, dus heb ik via AliExpress LED koplampen gekocht. Deze, en dan de “45w Halo light Black” variant.

Ze passen perfect in de originele potten, de kunststof en metalen potten, en hebben zelfs de goede nokjes om ze direct recht te monteren. Om ze te monteren hoef je alleen de grote chromen ring los te maken (vervelend schroefje onderaan), dan de 3 schroefjes om de chromen ring om de originele koplampen los te maken. De lampen zijn in die ring geklemd en de nieuwe passen daar ook perfect in. Stekkertje ompluggen en dan weer alles vastschroeven.

Voor de extra knipper- en dagrijlichten is wel wat geknutsel nodig om die af te takken van de kabelboom.

Savonds dimlicht, voordat ik ze lager had afgesteld:
 
Groot licht:
 

Van de zijkant, is niet verblindend oid:
 

Alarmlichten aan overdag:
 

Dagrijverlichting aan, andere lichten uit:
 


Video met dagrijverlichting en alarmlichten aan: 

In de foto's en video is het matig te zien, maar het valt wel beter op. 

Ik weet dat het niet origineel is, dat het geen goedgekeurde lampen zijn, zelfs met een E9 en DOT SAE keurmerk erop, maar betere zichtbaarheid en beter zicht is ook belangrijk.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-04-2023 01:49 #202790 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Volvo Amazon '71: Upgrades
Op de parkeerplaats voor de tour kreeg ik al (leuk) commentaar op mijn nieuwe koplampen. Ik wilde mijn auto beter zichtbaar maken en ook aan de buitenkant wat upgraden, dus heb ik via AliExpress LED koplampen gekocht.  Deze, en dan de “45w Halo light Black” variant.

Zitten bij mij er al jaren op en zijn inderdaat niet goedgekeurt in Nederland, maar ja ik woon op de Filippijnen weinig last van.
Uitkijken in Duitsland, daar zijn ze Pietje precies, daar gaat een keurmerk boven veiligheid, ik denk dat Lars ik ben zijn achternaam kwijt een stel goed gekeurde heeft gekocht maar die waren behoorlijk aan de prijs.

m.vr.gr.

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.