'67 123GT 55-78-DU
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
De meeste stuurhuizen slijten doordat er onvoldoende olie in zit, vanwege lekkage staat ze vaak droog.
Deze zag er nog prima uit en met het revisiesetje kon ik vernieuwen wat nodig was, natuurlijk de beide oliekeerringen vervangen.
Wortel zag er nog goed uit
ook de bussen waren nog goed
Ook de pitmanarm bus van het hulpstuurhuis vernieuwd
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Maar afgelopen dagen de achteras en de voortrein onder de wagen geplaatst en als je een beetje doorwerkt kan dat in één weekeind
alles klaar gelegd ..
Zeker weten
Eronder
Dat ziet er goed uit
Zo snel als op de foto's lijkt is het natuurlijk niet, de achteras is topzwaar naar voren en heeft altijd de neiging te kantelen.
Maar hij zit er nu onder ... verder met de voortrein
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frank van de Luijtgaarden
- Offline
- Expert lid
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Kan dit prima in mijn eentje doen en je beschadigt veel minder, een 2e handje is wel handig voor de laatste correcties als de brug naar beneden komt.
En zakken maar
Die zit erin
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 428
Lekker gevoel dat alles fris in elkaar gezet kan worden.
Succes met het verder opbouwen.
Mocht je een keer extra handjes nodig hebben moet je het maar laten weten.
Gr. Maikel
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frank van de Luijtgaarden
- Offline
- Expert lid
Ik sta op het punt om het subframe voor te gaan monteren.
Het viel me op dat de Nyloc moeren van de draagarmen (6x) nog niet vast gedraaid zijn.
Heb je daar een specifieke reden voor?
gr Frank
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Die nylocs kun je maar één keer gebruiken, dat is de 2e reden.
Goed we zijn weer een stukje verder, valt iedere keer toch weer tegen hoe lang ik er over doe.. maar de voortrein is helemaal klaar, alle remleidingen, stuurhuis, Pitman arm en hulp arm, stuurstangen en stabilisator stang van één inch dik, die bij het VKO verkrijgbaar is en zwart gespoten .... je moet goed kijken om het verschil te zien met de originele.
Ja, en die spoorstang wordt ook zwart, deze was echt goedkoop 34 euro bij het VKO, is die met de dunne schroefdraad tot '67
Kijk maar eens
Wat meer in detail
En in overzicht
Geeft weer frisse moed om door te gaan
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 17081-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 11
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Niek de Boer
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1877
Niek de Boer.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.