Welkom, Bezoeker

Onderwerp '67 123GT 55-78-DU

'67 123GT 55-78-DU 16 juni 2019 14:32 #183838

• Ed van der Zee
  • Ed van der Zee's Profielfoto Onderwerp Auteur
  • Platinum Member
  • Platinum Member
Verder met de behandeling van de bodem, dit is de situatie nu

je kijkt tegen epoxy aflak aan van de bodem Re voor

Hier gaan we de laatste gaatjes kitten en komt nog een laag aflak epoxy over, dan heb je een aantal mogelijkheden.
Allereerst PVC direct over de epoxy, dit is mijn 1800Erestauratie in '92 voltooid en ca 40.000 miles gereden...nu 27 jaar geleden...

Detail foto's leggen alles vast, ik heb de wagen de laatste jaren nauwelijks gebruikt en wat zie ik op het dwarse balkje...roest

Daar ga ik binnenkort mee aan de gang.... wordt eerst RX5 en RX10 worden gezien de roest

Bij een project waar je helemaal de bodem kaal maakt, en/of laswerkzaamheden verricht zodat er geen roest meer is kun je 2K primer en aflak gebruiken. Wel de primer goed laten uitharden alvorens de aflak aan te brengen.
Dan heb je een harde en daardoor voor steenslag kwetsbare onderzijde, er zijn een aantal mogelijkheden om de bodem verder af te werken.
Wat je wil is een relatief zachte laag die contrasteert met de onderlaag zo dat je goed kunt zien wat er gebeurt.
Bij een witte body kan zwarte PVC een goede keuze zijn, het is licht, elastisch en gemakkelijk aan te brengen.
Ook zie je ev. beschadigingen goed door de witte ondergrond.

Dan de RX5 op roestige plekken met RX10 eroverheen, zoals de bodem van deze 142 die we vrijwel klaar hebben

Je kunt mooi het eerste randje van het scherm meenemen, daar zit door steenslag vaak beschadigingen

Wat we bij een eerdere restauratie van een Amazon hebben gedaan is heldere tectyl, de eigenaar wilde ook in de winter rijden en zie het resultaat na twee jaar.

Kortom er zijn meerdere wegen die naar Rome leiden.
Overigens hebben we bij de laatste Amazon RX5 2 lagen gebruikt voor kleine roestplekjes in hoekjes van de bodem en goed laten uitharden, ca. 2 maanden.
Normaal kun je niet epoxy en RX5 combineren, maar als het tijd krijgt om uit te harden en alle thinner eruit is kun je er een epoxy primer overheen doen, dit doen we uitsluitend op de bodem.

Overigens alle holle delen, zeker na laswerk Fluid Film en ik monteer de chroom delen met Waxoil, dan de waxoil weg poetsen van de zicht plaatsen en hou je een goed beschermde binnenzijde.
Tot zover
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Laast bewerkt: door Ed van der Zee.