'67 123GT 55-78-DU
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Met name voor de onderste is dit belangrijk want de Nyloc borgt pas aan het einde en dan is het sturen te zwaar.
Ik moet nog een kanaaltje boren in de onderste, als jullie nog een tip hebben hoe dit te doen .... ga in ieder geval goede boortjes kopen om in twee stappen het gat te boren.
Als originele moeren nog goed zijn , d.w.z. niet zwart, kan je ze reinigen en polijsten .... kost veel tijd maar resultaat is prachtig.
Overigens werk ik al deze bouten af met Clear Varnish, een doorzichtige coating, die er voor zorgt dat het mooi blijft.
Heb het stuurhuis met de rest van de stuurinrichting gemonteerd, bezig met hoofdremcilinder, koppelingscilinders en pedalen, maak nog wat plaatjes....
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 17081-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 11
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Frank van de Luijtgaarden
- Offline
- Expert lid
Bestaande bouten en moeren schoonmaken (ontvetten, ontroesten stralen of borstelen) en opnieuw elektrolitsch laten verzinken gaat ook goed. (zie het forum bijgaand in de link).
Er zijn natuurlijk meerdere wegen naar Rome.
RVS zou ik niet doen. RVS bouten en moeren willen nog wel eens op elkaar invreten. Krijg je met geen mogelijkheid meer los (een beetje vet gebruiken werkt overigens wel).
Als RVS tegen blanke staal delen komen te liggen, dan zie je het onder ongunstige omstandigheden het staal onder je handen weg roesten.
Wat ook goed gaat is verzinkte delen inspuiten met TECTYL Multi Purpose Transparent. Droogt mooi droog, hard en transparant op.
gr Frank.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Dit laatste is minder 'mooi' en heb ik bewust niet gedaan, ik denk dat ik wel van drie Amazons de boutjes heb geordend en gereinigd.
Helaas zijn de originele bouten en moeren niet meer verkrijgbaar, daarmee bedoel ik de opdruk op het boutje, bv voor de UMC Buffo 80 en die geeft ook de sterkte aan ... is wel een klus maar deze moet zo origineel als mogelijk.
Ik noem dat mijn 'autistisch' werkje en geeft mij veel ruimte en tijd om te denken, wat me ontspant.
Ook monteer ik alles met kopervet en/of multipurpose vet, met die Clear Varnish erover heen zodat het niet gaat roesten.
RVS gebruik ik ook maar met mate en daar gaat ook Clear Coat overheen.
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 17081-dummy
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 11
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Bij Jacco weer een stukje vakwerk ....
Ik wilde de handrem monteren ... eh ... geen opening, zoekplaatje
Hier is een nieuw vloerdeel geplaatst en 'vergeten' de opening en onderdoosje van de handrem te monteren, odl 653580 gelukkig was deze te krijgen bij ... Nordicar en niet bij het VKO, nou ja het moet niet gekker worden.
Gelukkig heb ik nog een combi om vanaf te kijken, bleek er toch een verschil tussen de combi en de 2-deurs....ca. 3 cm
Handremdoorvoer rep. plaat Volvo Ama 653580 Nordicar
Maar met wat goed pas en tekenwerk gaanwe hier ook weer uit komen, eerst nog het beugeltje met een knikje zoeken waar die zaagtand aan vast zit (zie advertentie te koop gevraagd)
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- M. van Esch
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 20
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Na bijna 30 jaar is de wagen weer voorzien van alle plaatwerkdelen en begint er weer als een auto uit te zien, mooi moment.
Dit zijn de leuke momenten en geeft weer energie om door te gaan, wel tijd nemen om alles netjes af te hangen en sierstrips polijsten
Probeer alle originele boutjes te gebruiken en deze te polijsten
Ook de deuren hangen er goed in
Achterzijde, eerst rubber plaatsen
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Bijlagen:
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3369
Maar nu we/ik het over spuiten heb, heeft iemand wel eens aam dit www.carblogger.nl/auto-tuning/carwrapping-het-nieuwe-spuiten/ gedacht?
Lijkt me net zoiets als ruiten tinten maar dan iets moeilijker.
m.vr.gr.
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.