'67 123GT 55-78-DU

Lees meer
08-06-2021 06:21 - 08-06-2021 06:23 #194376 door P. Hanot
Beantwoord door P. Hanot in topic '67 123GT 55-78-DU
Prachtig resultaat tot in alle zichtbare en onzichtbare details, valt in de categorie 'nieuw of beter dan nieuw'
Bijna te mooi om later als auto te gebruiken, dit snoepje.
Met respect,
Peter

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Sjef van Giersbergen
  • Offline
  • Expert lid
  • Expert lid
Lees meer
08-06-2021 11:41 #194377 door Sjef van Giersbergen
Beantwoord door Sjef van Giersbergen in topic '67 123GT 55-78-DU
Woorden schieten tekort, Ed. In antwoord op je vraag hoe assen te doorboren voor montage van splitpennen: er bestaan bout- en moerboormallen (spreek dit maar eens snel achter elkaar uit), o.a. te zien bij Blankers Unusual Classics onder het kopje "draadborging". Je kunt natuurlijk ook een moer of een van schroefdraad voorzien blokje precies in het midden doorboren en als geleiding gebruiken. 
NB. Herhaaldelijk valt de term RVS. Pas daar mee op. Is ongeschikt voor de wielophanging, omdat treksterkte en ook de rek- of vloeigrens van het veelgebruikte RVS type A2-70 minder zijn dan van een stalen 8.8 bout. 

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
08-06-2021 23:01 #194393 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic '67 123GT 55-78-DU
Ik ben me bewust van de nadelen van RVS, heb dit uitsluitend gebruikt bij sommige onderdelen altijd op lak en afgeschermd door Clear coat. 
Gebruik voornamelijk originele boutjes die ik polijst.... denk niet dat hij veel in vocht of pekel zal komen, ga er alleen in de zomer mee rijden... en dat moment komt snel naderbij...

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.