- Berichten: 54
1800ES restauratie
- 14652-dummy
- Offline
- Senior lid
De voorkant is hierna aan de beurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 3349
Is dit een dubbelle poelie een voor een aircon?
Waar haal je zo een peolie vandaan?
Ik wil mettertijd ook een aircon in mijn amazone laten bouwen i,p,v. de kachel dus zo een poelie zou goed van pas komen.
succes
Johan Geers
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Sander Noordervliet
- Offline
- Junior Lid
- Berichten: 39
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 14652-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 54
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 14652-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 54
ik heb er wel een aantal stukken zelfklevend klittenband achterop genaaid zodat alles goed op zijn plaats blijft zitten.
[IMG_1687.JPG[/attachment]
voor de afwerking zitten er een aantal repen kunstleer bij.
De 2 rubber dopjes die in de bekleding zitten zijn zeker niet genoeg om alles mooi op zijn plek te houden ik heb er daarom een paar stukken zelfklevend klittenband achter genaaid
nu gaat de nieuwe kabelboom erin, die heb ik van de winter al uitgezocht en gelabeld. Ik hoop dat alle relais nog werken, ik heb ze in ieder geval even opgeknapt.
De auto staat nu op as-steunen.. anders kun je echt niet onder de auto liggen. ik kan nu de wielen eraf halen om de remmen te ontluchten, de laatste benzineleiding aan te sluiten, de handrem te monteren en zometeen de uitlaat die nog in bestelling is.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 14652-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 54
nu de wagen op as-steunen staat kan ik de bak opkrikken en er de juiste bracket voor de trildemper op schroeven. cardan zit nu ook op zijn plek.
Om de electra af te kunnen maken moet het dashboard erin. Het demonteren was al niet simpel dus ik zit er wel een beetje tegenaan te hikken. nu ik een paar weken vakantie heb ga ik dit varkentje wassen.
Bij demontage heb ik niet over reparatie van het gescheurde dashboard nagedacht en heb ik de hele handel van het kale frame getrokken. Een nogal voorbarige actie waar ik achter kwam toen ik de prijs van nieuwe dashboard covers zag. Vorig jaar heb ik daarom een tweede hands dashboard gekocht. Een ongescheurd exemplaar maar zeker niet optimaal. er zit roest onder en het ziet er allemaal een beetje krom getrokken en uitgedroogd uit. Het plan is nu om het kale frame opnieuw te bekleden en ik wil de montage vergemakkelijken zodat ik het bovenste gedeelte van het dashboard later kan monteren als de onderkant al in de auto zit. zo kan ik de bedrading en instrumenten veel netter monteren en ik heb geen moeilijkheden met het installeren en waterdicht monteren van de voorruit.
de meeste schroeven om de onderkant en de bovenkant van het dashboard te monteren zijn prima bereikbaar behalve de twee boutjes op de uiteinden van het bovenste deel. ze zitten akelig in de hoek en zijn eigenlijk alleen bereikbaar bij een uitgemonteerd dashboard.
op de achterkant heb ik een bruggetje gelast waar een draadeind doorheen kan die oplijnt met een nieuw geboord gat in de bovenste helft van het dashboard.
Ik heb een moertje op een stukje metaal gelast en daar draait het draadeind in. het plaatje met het moertje heb ik op de rand van het bovenste dashboard vastgelast. nu het draadeind strak aangedraaid. het moertje trekt zich strak en het metaal vervomt en blijft in die positie zitten als de draadeind eruit gedraaid wordt. nu zit het moertje keurig uitgelijnd en kan ik de moer blind aandraaien met een pijpsleutel 10. Op het draadeind zitten twee moertjes om de twee helften goed tegen elkaar aan te drukken
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 14652-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 54
Proefpassen...
Wordt vervold...
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Vroeg me twee dingen af
1. als je de voortrein en achteras hebt gemonteerd op de brug, zou je de bouten van de triangels en reactie stangen pas moeten aantrekken als de wagen op zijn wielen staat, dit om te voorkomen dat de rubbers onder spanning staan. Heb je hier aan gedacht ?.
2. Om alle nephouten dashboard delen zit een chromen strip, heb je die nog ?. vergeet ze niet er weer op te doen dat maakt het dash helemaal af.
Ik zie wel eens dat bij restauratie die nepdingen worden vervangen door fineer, kersen of mahoniehout, ids weer ff meer werk maar het resultaat is geweldig en geeft de ES ook een ' Personal touch'
3. De instrumenten/klokken kun je demonteren, op de ringen zit een bajonetsluiting, als je die voorzichtig demonteert kan je de glaasjes reinigen (die zijn vaak stoffig of vies van condens)
Dan nog een advies; Als je de strips, ringen, grille en chromen onderdelen gaat monteren op de carrosserie, adviseer ik je deze aan de binnenzijde en de randen in te kwasten met waxoil.
Dit is als beste uit de langjarige testen gekomen, voor roestpreventie.
Lekker vet en na montage alles afnemen met een doek en dan zit er nog in de naden en aan de binnenzijde een film van waxoil.
Kun je ookgebruiken voor de holle ruimtes en kokerbalken, bij verwarming wordt het vloeibaar en laat zich dus ook verspuiten.
Heb niet mee gekregen of je de holle ruimtes al behandeld hebt. Fluid Film is vergelijkbaar voor de holle ruimtes, maar heeft als nadeel dat het als de wagen in de zon staat gaat lopen dat vinden medepassagiers (echtgenote ??) niet prettig vanwege de vlekken op de kleding.
Tenslotte, lees graag het vervolg en hoop dat je dit project voor de zomer klaar hebt, succes
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 14652-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 54
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- 14652-dummy
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 54
Ik was voor mijn werk in India,daar heb ik in een sloppenwijk voor een prikkie een mooie stierenhuid gekocht bij een leerlooierij.
Als je het leer met een sopje van zeep,alcohol en water natmaakt kun je het als een zeemlederen lap in de goede vorm spannen. Na een avondje drogen kun je het plakken zonder spanning op het leer,
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.