- Berichten: 237
Amazon 1966 met 67 Techniek
- Arco Ruighaver (GAST)
- Offline
- Elite-lid
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Bij het VOD 2 bruine deurpanelen gekocht, zwart 2 deurs was nergens voor het juiste geld te krijgen. Ik ga de kaartenzak overzetten en de panelen zwart verven met HG verf.
Alle raamgeleiders vervangen en voorzien van nieuwe vilt-strips. Deurrubbers en sloten weer teruggeplaatst. Daarnaast maakte de dynamo herrie, beide lagers vervangen.
To do:
- Deurpanelen.
- Koplampen.
- Claxon.
- RallyStuur.
- Richtingaanwijzers voor.
- Raamlijst binnen voorruit.
- Bumpers (twijfel tussen deze zo mooi mogelijk maken en terughangen of RVS, moet ook de balans nog opmaken, dus hangt ook beetje van de financiën af)
- Velgen
- Sierstrips en letters op motorkap
Al met al nog een klein weekje werk, dan kan ik mooi nog een paar honderd kilomter gereden hebben alvorens ik 4 juni de eerst tourrit gepland heb staan.
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Ondertussen wil ik jullie met de onderstaande foto's nog even het werkzaamheden tussen 2 weken geleden en nu in vullen.
- De zwarte deurpanelen waren erg slecht, hierom had ik bij het VOD nieuwe board-panelen gekocht. Zwarte 2-deurs is slecht te verkrijgen, voor een normaal bedrag. Bij het VOD een setje bruine gekocht. Hierbij de kaartzak uitgesneden en de panelen zwart geverfd. Resultaat is perfect.
- Gordels achterin gemaakt, zodat het kinderzitje vast kan. De schop-panelen voor opnieuw gemaakt van hardboard en dit overtrokken met hetzelfde skai als waar ik het Dashboard met heb gedaan.
- RVS Bumpers geplaatst
- Alle bouten van de achterklep, motorkap, zijschermen in de lak gezet. (had deze op voorhand geprimerd) zodat alles 1 kleur is.
- Middenconsole vast gezet
- Velgen geschuurd en gespoten (deze worden later dit jaar gestraald en gepoedercoat, maar wegens tijdsgebrek nu even niet)
To Do:
- Velgen
- Voorwielophanning
- Dasboardplankje voorzien van nieuw board, deze is nu doorgehangen
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Voorwielophanning verdient nog wat aandacht. Bij het in-veren vanaf drempels bonkt hij. (deed hij in het verleden ook al, dus was bekend) het lijkt alsof de veerringen langs elkaar schieten. De auto is 35mm verlaagd met veren van TinusTechniek. De bumpstops zijn ingekort. Mogelijk zijn de schokbrekers aan vervanging toe. 1e stap is de bumpstops vervangen en kijken wat hij dan doet, die liggen al klaar. 2e stap is de schokbrekers. Daarnaast schaven de spatlappen met het miste of geringste over de grond bij een drempel/kuil. Maargoed, dat kun je verwachten als je gaat verlagen.
Volgende project is de motorfiets carburateurs (4x Keihin) op het blok bouwen en kijken of dat af te stellen is.
/me is happy
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Ben heel benieuwd naar het tune verhaal met de 4 carb's
Heel veel rij plezier, de eerste zonnige rit nemen ze je in elk geval niet meer af
Super werk
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Afwezig
- Platinum-lid
Die hoek nog aangepast ?
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Evengoed ken ik amazon's waarbij de passing nog vele malen beroerder is. Je ziet het alleen vanaf de achterkant omdat hij dan onder een fractie ruimer staat.
Passing van de voorschermen, motorkap, front en de aansluiting op de voordeuren is helemaal goed. overal dezelfde naad. Ondanks dat beide dwarsbalken waar de voorschermen op liggen vervangen zijn en platen waar de radiator aan hangt vervangen zijn. De voorschermen zelf is niet aan gelast. De motorkap was geknikt over de volle breedte, niet veel, maar had net een tik gehad waardoor de ronding niet mooi aansloot bij de voorschermen. Dat is allemaal weer recht/passend gemaakt. Rechts zit het 3e motorkap schanier op om eindelijk een passende te hebben zonder speling. Alles uitlijnen/afhangen heeft dus nog wel wat voeten in aarde gehad. Maar zeker bij een lichte kleur, waardoor de kieren/naden extra opvallen is dit wel belangrijk.
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jan van Bochove
- Offline
- Platinum-lid
- '66 combi
- Berichten: 1253
Het is echt een beauty, van harte gefeliciteerd met behaalde resultaat.
Grappig ook dat Ed begon over de pasvorm, ook dat is een terecht compliment.
Motorkapscharnier-gedoe ken ik, daar heb ik ook al wat hoofdbrekers over gehad maar is inmiddels opgelost.
Groet, Jan
Na 10 jaar in mijn 245-D24TIC te hebben gereden voelt het nu alsof de resteauratie van de combi ook 10 jaar duurt
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Afwezig
- Platinum-lid
Prachtig hoe je dit hebt gedaan, ik ben ook zo'n type en bij mijn 123GT is de motorkap ontdaan van de verstevigingstrips aan de binnenzijde voordat hij gestraald werd.
Vaak is het probleem dat hij te hoog komt, door krachten die met open doen spelen én roestvorming gaat hij bol staan.
Ook een nieuw rubber op de paravan kan hem te hoog doen staan, maar dat gaat vanzelf over.
Op de foto zie je de boorgaten die het mogelijk maken om de pasvorm van de motorkap perfect te maken als de wagen straks wordt opgebouwd, hij staat al in de epoxyprimer
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arco Ruighaver (GAST)
- Offline
- Elite-lid
- Berichten: 237
Om in het traject naar de Keihin's te testen heb ik een Setje SU HIF6 carburateurs klaar gemaakt. Ik heb dit type ondanks niet 100% origineel voor de Amazon altijd de beste SU gevonden. Mijn oude set (van een USA 142 met B20B) heb ik een aantal jaar geleden verkocht. Nu had ik nog 2 "voorste" carburateurs liggen, en een stangenset. De rest miste ik.
Na een kleine zoektocht op Ebay een Hif6 voor een Morris/Mini/Iets Engels kunnen kopen welke als body te gebruiken was als "achterste" carburateur. (body's zijn immers gespiegeld) . Deze voorzien van de juiste choke en gasbediening. Pakkingen, bussen, naalden, assen, seals, o-ringen etc. allemaal vervangen en door de ultrasoon gehaald. Een Aluminium B18B inlaatspruitstuk gevonden en alles samen gebouwd.
Eerste paar ritjes op de klok, met als resultaat dat hij veel soepeler loopt. Minder "aan/uit" als met de Weber. Top-End kan ik nog niets over zeggen. maar gas response is soepel en goed.
Volgende stap wordt hiermee op de rollenbank om te kijken wat het vermogen is.
Volvo P130 MY'67, B20B, M41+OD, 4x 40mm Keihin CVK40 Carbs, TT6 Camshaft, 123Tune+, 4-1 Header, Wolfrace Rims
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.