- Berichten: 1424
Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Mathieu van den Bosch
- Platinum lid
-
- Berichten: 364
Voor zover ik weet zijn er ook cilinderkoppen voor carburateur motoren met grotere kleppen. Die zouden zijn te herkennen aan de platte vlakken op de kop waar bij een E versie de gaten zitten voor de injector en de bevestegings bout daarvan. Kwam net een leuke site tegen: www.v-performance.com/articles/v ... ation.html
Misschien handing om eens door te lezen.
Groet,
Mathieu.
www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 144GL 1973.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 142E 1971.
Citroen DS21 1970.
Mercedes W115 1969.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 491
Als je die prijs er voor wil betalen wel"Thomas Lesger" schreef:
"Thomas Lesger" schreef:
De reden dat ik een B20E cilinderkop zou willen gebruiken is met het oog op evt ooit een dubbele carburateur of een andere nokkenas te plaatsen. Is het dan slim om nu een B20A of B20E kop te laten reviseren?
Is dit een goed idee?
volvoonderdelen.com/MotorPenta/B ... 0000-1722/

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas Lesger
-
- Senior lid
-
- Berichten: 46
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas Lesger
-
- Senior lid
-
- Berichten: 46
- Een klepstoter de eerste van cilinder 1 was gebroken... Beetje vreemd (had goede compressie op cil 1)
- De krukas schalen waren koperkleurig.
Ik kon de onderkant van de cilinders niet meten met een schuifmaat, past er niet in.
Nu wil ik morgen naar een revisie bedrijf rijden en vragen of het blok te honen is en de krukas te slijpen is. Vooral wat het kost.
Aan onderdelen (pakkingen, zuigers, lagers (nokken, krukas), stoters, etc) kom ik op iig € 840 ,-
Dan moet de kop gereviseerd worden (of gereviseerd gekocht worden) iig € 250,-
Dan nog de kosten van het revisie bedrijf... En dingen die ik nog niet gezien heb of vergeten ben...
Dus komt iig over de € 1200,-
Beetje tegenvaller, misschien is een gereviseerd blok toch een beter idee...
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Thomas Lesger
-
- Senior lid
-
- Berichten: 46
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Je kunt ze gereviseerd kopen bij Scandcar, Nordicar, VolvoKlassiekers etc. voor rond de 2000 en dat is niet duur doordat men dan een aantal blokken tegelijk laat doen.
Koperkleurige lagerschalen wijzen al op een netjes egaal versleten blok...vaak zegt het in ieder geval veel over de rest.
Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 SportsEdition 1997(+MY'2022 XC60 Recharge)
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Dick . Peters (GAST)
- Senior lid
-
- Berichten: 46
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Rudi
-
- Platinum lid
-
- Berichten: 2152
- nokvolgers alleen compleet met nokkenas wisselen
- koprevisie duurder (je link ging naar Scandcar, dus de daar genoemde revisieprijs € 350 is EX BTW, en je noemt nu € 250)
- alleen even honen van de cylinders is verwacht ik niet het geval
- krukas slijpen zal ook wel enige € kosten
Maar nakijken en navragen is de goede weg voordat er geld uitgegeven wordt, ik ben benieuwd.
succes, Rudi
Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Jeroen Reuvers
- Premium lid
-
- Berichten: 107
succes
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.