Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)

Lees meer
13-12-2013 23:55 #134989 door Rob Baeten
Kun je doen Thomas maar waarschijnlijk zul je een "E" kop moeten inleveren om een gereviseerde terug te krijgen :cry:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
14-12-2013 08:01 #134991 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)
Hoi,

Voor zover ik weet zijn er ook cilinderkoppen voor carburateur motoren met grotere kleppen. Die zouden zijn te herkennen aan de platte vlakken op de kop waar bij een E versie de gaten zitten voor de injector en de bevestegings bout daarvan. Kwam net een leuke site tegen: www.v-performance.com/articles/v ... ation.html
Misschien handing om eens door te lezen.

Groet,

Mathieu.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Ivo Van Antwerpen
  • Ivo Van Antwerpen's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
14-12-2013 20:28 #135012 door Ivo Van Antwerpen
Beantwoord door Ivo Van Antwerpen in topic Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)

"Thomas Lesger" schreef:

"Thomas Lesger" schreef:


De reden dat ik een B20E cilinderkop zou willen gebruiken is met het oog op evt ooit een dubbele carburateur of een andere nokkenas te plaatsen. Is het dan slim om nu een B20A of B20E kop te laten reviseren?


Is dit een goed idee?
volvoonderdelen.com/MotorPenta/B ... 0000-1722/

Als je die prijs er voor wil betalen wel :) ik zou gewoon een goeie A kop zoeken voor een paar tientjes en zorgen dat je rijden kan. Een E kop is ook met een andere nokkenas en of carburator absoluut geen must tenzij je er makkelijk aan kunt komen voor een goeie prijs. Grotere kleppen kan je ook in elke andere kop steken. De latere 'A' koppen hadden ze standaard (inderdaad die met de platte vlakken). De andere nokkenas zelf zal veel meer verschil maken. Als je niets aan je blok gaat doen zou ik alvast niet beginnen met (dure) upgrades voor de staat van het blok grondig te kennen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-12-2013 13:24 #135100 door Thomas Lesger
Beantwoord door Thomas Lesger in topic Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)
Motor is eruit!

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-12-2013 21:34 #135114 door Thomas Lesger
Beantwoord door Thomas Lesger in topic Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)
Nou, ik heb de hele motor uit elkaar gehaald. Alles bekeken.
- Een klepstoter de eerste van cilinder 1 was gebroken... Beetje vreemd (had goede compressie op cil 1)
- De krukas schalen waren koperkleurig.

Ik kon de onderkant van de cilinders niet meten met een schuifmaat, past er niet in.

Nu wil ik morgen naar een revisie bedrijf rijden en vragen of het blok te honen is en de krukas te slijpen is. Vooral wat het kost.

Aan onderdelen (pakkingen, zuigers, lagers (nokken, krukas), stoters, etc) kom ik op iig € 840 ,-
Dan moet de kop gereviseerd worden (of gereviseerd gekocht worden) iig € 250,-
Dan nog de kosten van het revisie bedrijf... En dingen die ik nog niet gezien heb of vergeten ben...

Dus komt iig over de € 1200,-

Beetje tegenvaller, misschien is een gereviseerd blok toch een beter idee...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
16-12-2013 23:39 #135124 door Thomas Lesger
Beantwoord door Thomas Lesger in topic Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)
Weet iemand een goed revisie bedrijf in Brabant?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-12-2013 08:33 #135134 door Tom Steverink
Beantwoord door Tom Steverink in topic Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)
Ik ben benieuwd....mijn blok kostte aanmerkelijk meer dan jouw 1200 euro... :oops:
Je kunt ze gereviseerd kopen bij Scandcar, Nordicar, VolvoKlassiekers etc. voor rond de 2000 en dat is niet duur doordat men dan een aantal blokken tegelijk laat doen.
Koperkleurige lagerschalen wijzen al op een netjes egaal versleten blok...vaak zegt het in ieder geval veel over de rest.

Ama Combi 1967- 144DL Overdrive 1972- 1800ES 1973- 780 V6 B280E 1986- 244 1988- 940 LPT SE 1997(+MY'2022 XC60 Recharge
BLOG op klassiekevolvo.jouwweb.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Dick . Peters (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
17-12-2013 11:10 #135137 door Dick . Peters (GAST)
Beantwoord door Dick . Peters (GAST) in topic Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)
Fa Broos op de Aardenhoek in Breda. Veel ervaring met B18 en B20.Succes Dick.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-12-2013 11:47 #135142 door Rudi Dortangs
Beantwoord door Rudi Dortangs in topic Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)
Reken er maar op dat het duurder wordt (als ik je lijstje goed begrepen heb):
- nokvolgers alleen compleet met nokkenas wisselen
- koprevisie duurder (je link ging naar Scandcar, dus de daar genoemde revisieprijs € 350 is EX BTW, en je noemt nu € 250)
- alleen even honen van de cylinders is verwacht ik niet het geval
- krukas slijpen zal ook wel enige € kosten
Maar nakijken en navragen is de goede weg voordat er geld uitgegeven wordt, ik ben benieuwd.
succes, Rudi

Liever zelf ermee rijdend op de weg als door vandalen vernield in de loods.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-12-2013 12:20 #135143 door Jeroen Reuvers
Beantwoord door Jeroen Reuvers in topic Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)
In Breda ken ik Keers Motoren Revisie.

succes

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.