Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)

Lees meer
11-12-2013 10:03 #134879 door Thomas Lesger
Beantwoord door Thomas Lesger in topic Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)

"Frank Rijst" schreef:
Hi Thomas,

Hier nog iemand die aan Kevers en Amazons werkt (voor de hobby dan).
Betreffende de Civic veren:
Bestel deze via Ebay.co.uk. Dan kosten ze rond de 75 euro. Gewoon een setje schroefsetveren met stelringen van een CRX of Civic

... 20b83bbea7

Achter zet je ze er zo tussen. Schaaltje van de originele veer op je as weghalen, boven past hij zo over de 'cone' heen.
Dan je "straps" inkorten zodat je veren nooit los komen te hangen.
Vooras is iets meer werk. Uiteraard alles loshalen en de veer incl. alu stelring en schokdemper(stelring aan de bovenkant doen) weer terug zetten. Ik heb wel de onderste draagarmen gedemonteerd en de schotels waar de originele veer in zit (ik heb een 65er dus met 1 bout) losgehaald en aan de onderkant er weer onder gelast. Zo heb je een paar cm meer werkgebied op je originele schokdempers. Laat je de schotels zitten zoals origineel zul je op zoek moeten naar kortere shocks, bijv van een Le Baron. Ook moet de de bumpstop van je onderste draagarm inkorten, anders zit hij direct vast.

De Dodge velgen gaat ook mits je de velgharten naar binnen laat verplaatsen( of buitenranden naar buiten) of spoorverbreders monteren. Voor heb je meestal wel wat plaats, achter zit je al snel tegen de kuip van de schokdemper.

Succes!


Goedemorgen,

Heel hartelijk bedankt voor je bericht! Ik heb zitten zoeken op internet en heb mooie fora gevonden op stanceworks en met deze info komt het goed!

Vandaag ga ik de auto naar mijn werkplek slepen en de motor bekijken! Dus dan ga ik kijken hoeveel werk dat is!
Links die ik gevonden heb:

www.stanceworks.com/forums/showt ... hp?t=47197
www.stanceworks.com/forums/showt ... 653&page=1
www.stanceworks.com/forums/showt ... 268&page=1

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2013 20:16 #134892 door Thomas Lesger
Beantwoord door Thomas Lesger in topic Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)
Nou de kop is eraf!!!





























Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2013 20:18 #134893 door Thomas Lesger
Beantwoord door Thomas Lesger in topic Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)
Ik had een gat verwacht, in de kleppen of in een zuiger... Koppakking was ook nog heel...

Nu weet ik eigenlijk niet wat er mis kan zijn... Waarom heb ik nou geen compressie op de 2e en de 3e cilinder hebben?
Hoe kom ik daar achter? ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2013 21:14 #134895 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)
kopbouten misschien te los?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2013 21:25 #134897 door Thomas Lesger
Beantwoord door Thomas Lesger in topic Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)

"Arno Pfennings" schreef:
kopbouten misschien te los?


Nee, die zaten goed vast. Kwamen met goed kracht zetten los. :D

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2013 21:44 #134898 door Arno Pfennings
Beantwoord door Arno Pfennings in topic Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)
Check de vlakheid van blok en kop eens, misschien staal er iets hol (Vlakke metalen liniaal met de kopse kant erop)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2013 21:46 #134899 door Thomas Lesger
Beantwoord door Thomas Lesger in topic Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)

"Arno Pfennings" schreef:
Check de vlakheid van blok en kop eens, misschien staal er iets hol (Vlakke metalen liniaal met de kopse kant erop)


Goede tip, ga ik morgen gelijk doen!

Alle tips zijn welkom!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2013 22:05 #134900 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)
overduidelijk versleten kop, uitlaatkleppen liggen veeeel te diep.
Leg er maar een plasje benzine op die zal er niet snel op blijven liggen ivm lekkage.
van cilinder 3 lijkt de klep ook al verbrand, zie de kleur.

en cilinder 2 lijkt een goed lekke klepgeleider/zuiger te hebben.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
11-12-2013 23:33 #134908 door Thomas Lesger
Beantwoord door Thomas Lesger in topic Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)
Dat lijkt me dus duidelijk, de kop moet gereviseerd worden en lpg klaar. B20E kop zou leuk zijn, maar ik zie er geen te koop...

Nou weet ik alleen niet goed wat ik met het onderblok aan moet... Ik wil hem er sowieso uithalen, maar of ik alles moet demonteren (zuigers eruit ed.).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-12-2013 00:11 #134913 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)
Beste Thomas, voordat je het blok eruit haalt zou ik eerst eens de cilinderwanden bekijken en zie of je geen grote stootrand aan de bovenzijde van de cilinder heb.
Tevens zou ik ook de cilinders eens opmeten boven en beneden kijken wat het verschil is (kun je doen met een micrometer zijn soms wel eens te huur bij verhuurbedrijven mocht je er zelf geen hebben).
Verbruikte het blok veel olie?
Je zou eens wat sloperijen af kunnen bellen voor een sloopkop of blok en wat reviesie bedrijven voor het revieseren van de kop.

Wat ik wil zeggen zet zaken eens goed op een rijtje voordat je onnodig veel geld uit gaat geven.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.