Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)

Lees meer
12-12-2013 00:25 #134914 door Thomas Lesger
Beantwoord door Thomas Lesger in topic Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)

"Johan Geers" schreef:
Beste Thomas, voordat je het blok eruit haalt zou ik eerst eens de cilinderwanden bekijken en zie of je geen grote stootrand aan de bovenzijde van de cilinder heb.
Tevens zou ik ook de cilinders eens opmeten boven en beneden kijken wat het verschil is (kun je doen met een micrometer zijn soms wel eens te huur bij verhuurbedrijven mocht je er zelf geen hebben).
Verbruikte het blok veel olie?
Je zou eens wat sloperijen af kunnen bellen voor een sloopkop of blok en wat reviesie bedrijven voor het revieseren van de kop.

Wat ik wil zeggen zet zaken eens goed op een rijtje voordat je onnodig veel geld uit gaat geven.

succes

Johan Geers


Hij verbruikte idd veel olie... Wat zegt dat?
Ik zou graag zien of de zuiger ringen nog goed zijn. En natuurlijk de krukas en lagers...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-12-2013 01:01 #134915 door Rob Baeten
Thomas, volgens mij gaat er inderdaad wat mis in cilinder #2. Wat Johan zegt klopt, eerst meer weten over de motor voordat je gaat investeren. Je heb helaas geen plaatsnaam bij je gegevens staan, misschien is er wel iemand bij jou in de buurt die een kop heeft liggen die je er even op kunt zetten zodat je compressie kunt meten. Het maakt dan niet uit of het een B18 of B20 kop is, als hij maar afsluit. Je weet dan in elk geval al in welk deel van de motor je moet kijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-12-2013 01:11 #134916 door Thomas Lesger
Beantwoord door Thomas Lesger in topic Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)

"Rob Baeten" schreef:
Thomas, volgens mij gaat er inderdaad wat mis in cilinder #2. Wat Johan zegt klopt, eerst meer weten over de motor voordat je gaat investeren. Je heb helaas geen plaatsnaam bij je gegevens staan, misschien is er wel iemand bij jou in de buurt die een kop heeft liggen die je er even op kunt zetten zodat je compressie kunt meten. Het maakt dan niet uit of het een B18 of B20 kop is, als hij maar afsluit. Je weet dan in elk geval al in welk deel van de motor je moet kijken.


Dat is idd een slim idee! Ik woon in Maren-kessel. Dat ligt bij Den Bosch. Is er iemand in de buurt? Hopelijk met een compressie testen, want die heb ik nog geen...

Allen bedankt

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
12-12-2013 12:47 #134923 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)
Hoi,

Helaas woon ik hoog in het noorden, anders had je graag even geholpen. Het lijkt haast dat men met LPG gereden heeft zonder de kop aan te passen voor LPG gebruik. Deze kop kun je laten reviseren en gelijk harde klep zittingen laten zetten. Denk dat je dat ongeveer 500 euries gaat kosten. Mocht je dat willen laten doen moet je eigenlijk gelijk de klep geleiders laten vervangen. Als doe versleten zijn gaat je olie verbruik ook aardig omhoog. Cilinder 2 hoef je denk ik niet echt bang voor ze zijn dat ie zoveel slechter is dan de rest. Als je een slechte verbranding hebt met veel olie erbij krijg je ook zo'n troep. Wat je nog wel kunt doen is gewoon koelvloeistof op alle vier zuigers gooien en kijken of 2 zoveel sneel leegloopt in het karten.

Groet,

Mathieu.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-12-2013 14:43 #134926 door Thomas Lesger
Beantwoord door Thomas Lesger in topic Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)
Net koelvloeistof in de cilinders gezet. Begin waren er een paar kleine belletjes bij 1 en 2. Dus niveau daalde een heel klein beetje. Maar na 15 minuten stond alles op hetzelfde niveau als na 2 minuten...

Goed nieuws?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
12-12-2013 17:46 #134932 door Kevin de Leuw
Beantwoord door Kevin de Leuw in topic Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)
Een motor loopt op benzine en niet op koelvloeistof, dus probeer eens met benzine.
de kleppen liggen gewoon te diep onbruikbaar, het kan zijn dat hij statisch niet veel lekt maar dynamisch wel.
een ding is zeker, deze kop mag een retourtje revisie bedrijf.

en mathieu er moet wel degelijk gekeken worden waarom cilinder 2 zoveel met troep zit, de olie komt ergens vandaan en dat is niet uit de brandstof.

Goedkoop lpg uitbouwen, laswerk en onderhoud? www.kdlautomotive.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Mathieu van den Bosch
  • Offline
  • Elite-lid
  • Elite-lid
Lees meer
12-12-2013 19:42 #134938 door Mathieu van den Bosch
Beantwoord door Mathieu van den Bosch in topic Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)
@Kevin,

De meeste vuiligheid die ik ben tegengekomen in cilinderkopen kwam altijd door kapote klepsteel afdichting i.c.m. versleten klepgeleiders. Daardoor komt veel olie in de verbrandingsruimte en krijg je die vuiligheid. Dat de vloeistof nu op alle vier cilinders op de zelfde manier blijft staan/zakt geeft wel aan dat het zuigerveren pakket/cilinder 2 niet veel slechter zal zijn dan de andere 3. Je kan natuurlijk voor de zekerheid een platen plaat met een stuk rubber op cilinders 2 zetten en luchtdruk erop en kijken/luisteren wat er gebeurd.

Groet,

Mathieu.

www.nederlandseluchtvaart.nl/forums
Volvo 142E 1971.
Volvo 144DL 1972.
Volvo 144GL 1973.
Citroen DS21 1970.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-12-2013 00:20 #134944 door Johan Geers
Beantwoord door Johan Geers in topic Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)
Beste Thomas, ga eerst eens meten boven en onder kijken of de cilinders niet ovaal zijn en van boven nog dezelfde maat hebben als onder.
Tevens zou je de bovenzijde van de cilinder wand eens schoon moeten maken en kijken of je een (flinke) stootrand heb, plaats desnoods een paar closeup foto's, kunnen wij van hieruit ook wat concusie rekken.

succes

Johan Geers

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-12-2013 00:41 #134946 door Thomas Lesger
Beantwoord door Thomas Lesger in topic Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)
Wat zou ik moeten doen om een B20E kop te monteren? Die past er zo op, toch? Alleen de injector gaten pluggen.
Maar als ik die dan laat reviseren moet er dan nog iets gedaan worden om deze LPG geschikt te maken?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
13-12-2013 00:45 #134948 door Thomas Lesger
Beantwoord door Thomas Lesger in topic Re: Volvo Amazon 1969 (Actief: Motor erin, remmen revisie)
Vandaag de kachel eruit gehaald en kleine dingen uit de motorruimte gehaald.
Morgen gaat de versnellingsbak eraf en dan kijken we weer verder!

Ik wil zo veel mogelijk checken voor ik iets ga aanschaffen, dus heel erg bedankt voor de tips en het meedenken, ga vooral zo door ;)

Tot morgen!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.