- Berichten: 1950
Volvo Amazon B30E / 2.0 DOHC N9A project
- 05703-dummy
- Platinum lid
En vanaf welke hoogte heb je die 1550 kg er op laten vallen?Wessel Renken schreef : Aangezien er wat 'onduidelijkheid' was over mijn constructie in het subframe, hier een foto waar 1550 kilo volledig op het subframe rust.
Geintje, gave testopstelling
Maar het is natuurlijk wel een statische belasting zo, bij gebruik in je auto krijg je meer te maken met dynamische belastingen en dan hoop ik van harte dat met name alle haakse hoeken die aanwezig zijn heel blijven en niet gaan (in-)scheuren. Aan de andere kant heb je inmiddels zo veel ervaring opgedaan dat het waarschijnlijk wel goed zit. Hopelijk vind de keurmeester dat ook!
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G. Los
- Premium lid
- Berichten: 146
Kun je uitleggen hoe en wat mbt de versteviging?
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wessel Renken
- Elite lid
- Berichten: 265
Bedankt voor je idee!
Maar ik ben bang dat die tunnel niet overeen komt met de wand tussen de motor en het interieur, wat weer veel meer werk op zou leveren. Ik hoef in principe alleen m'n pedaal 2cm naar links te verplaatsen, die ruimte heb ik nog wel gelukkig
@ Jacob, Hans en Gideon,
Bij deze wat meer informatie over wat ik heb gebruikt voor mijn subframe.
Ik heb 8mm dik s700 staal gebruikt in mijn constructie in het midden. S700 staal word voornamelijk gebruikt in zware constructies. Ik heb 2 stukken tegen beide kanten van de open delen van het orginele stuk subframe vast gelast. En in het midden heb ik een hoeklijn gebruikt.
Deze hoeklijn is gezet met een 300 ton machine en er is 46 ton voor nodig geweest om er een 90 graden hoek in te maken.
Dit stuk zou nooit door de krachten die in het subframe zouden komen kapot gaan.
Bij de test heb ik ook gekeken of het subframe nog veerde. Gemeten vanaf het gatenpatroon wat in de chassisbalken gaat, zakte hij 15mm in. Nadat ik het gewicht er af haalde veerde hij netjes weer terug naar het orginele gatenpatroon.
Gezien mijn ervaring met metaalbewerking en die van collegas die me hiermee hebben meegeholpen durf ik met alle zekerheid te zeggen dat dit subframe nooit zal breken of scheuren.
Instagram @wess.gt
www.rollhard.co.uk/blogs/news/saving-the-amazon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
- Berichten: 1950
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wessel Renken
- Elite lid
- Berichten: 265
Precies, gelukkig ga ik niet meer zo te werk als een aantal jaar geleden haha
Instagram @wess.gt
www.rollhard.co.uk/blogs/news/saving-the-amazon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- 05703-dummy
- Platinum lid
- Berichten: 1950
Groet, Hans
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Ivo Van Antwerpen
- Platinum lid
- Berichten: 490
Bij mij past het allemaal inclusief een dikke intercooler, nipt welliswaar .Wessel Renken schreef : Als ik het blok erin zou hangen zou ik inclusief de aanpassingen aan de tunnel maar 10cm overhouden voor een radiator en koelfan tot ik de chassisbalk bereik.
De orginele radiator van de B230 gaat nooit passen vanwege de breedte. En mocht die wel passen zou ik geen ruimte overhouden voor de fan, aangezien die al 8cm dik is.
Nu zat ik te denken om de orginele Amazon radiator te gebruiken en die op de chassisbalk te zetten, zodat ik die 10cm over hou voor de fan en nog genoeg ruimte over hou om voor de radiator een intercooler te plaatsen.
amazon-combi-b230t
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Johan Geers
- Platinum lid
- Berichten: 3455
succes
Johan Geers
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Wessel Renken
- Elite lid
- Berichten: 265
Zekers ik ga dat nog allemaal aanpakken, eerst alles pasklaar maken enzovoord
Afgelopen dagen druk bezig geweest met de motor passend maken.
De tunnel afgelast en de motorsteunen gemaakt.
De versnellingsbak steun heb ik anders ontworpen zodat deze niet over de grond heen kan schrapen en op de orginele draagpunten bevestigd kan worden. Deze word nog wat verstevigd.
Instagram @wess.gt
www.rollhard.co.uk/blogs/news/saving-the-amazon
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- G. Los
- Premium lid
- Berichten: 146
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.