- Berichten: 428
Volvo Amazon - 1966
- Maikel Groener
- Offline
- Platinum-lid
succes verder.
244 GLE '79 als dagelijks vervoer, Ama '68 project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- k den Besten
- Offline
- Expert lid
- Berichten: 149
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ton van der Knijff
- Offline
- Nieuw lid
- Berichten: 1
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Jeroen Visser (GAST)
- Offline
- Gebruiker is geblokkeerd
- Berichten: 831
"Ton van der Knijff" schreef:
Hoi Ik zag je velgen op een van de foto. Echt gaaf. Waar kan ik deze verkrijgen en wat zijn de bestelgegevens
Volgens mij zijn dat velgen van Mangel, even googelen en er is vast een leverancier te vinden.
Erg leuk om dit topic even door te lezen, erg mooi om te zien hoe grondig je alles aanpakt.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Rob Baeten
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1421
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- cyclinglievens lievens (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 65
de velgen zijn inderdaad Mangel Modular velgen. Die van mij waren afkomstig van een Ford Mustang en zijn een direct fit.
Bedankt voor de reacties, altijd leuk om te horen dat je goed bezig bent :P
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- cyclinglievens lievens (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 65
deze zat er eigenlijk al op voor het vriesweer... moet nog 1x opgeschuurd worden voor een 2de deklaag.
Hierop komt dan over de volledige wagen een steenslag beschermlaag (zwart)
Alle naden zijn afgekit met nadenkit , hierover nog een grondlaag en daarop het kleur.
dus: Gezandstraald, grondlaag, nadenkit,grondlaag, 2x eindlak en steenslagbescherming. Die blijft nog wel enkele jaartjes mooi
Van zodra de onderkant afgewerkt is gaat de achteras er terug onder.
Hiermee ben ik nu bezig en het ziet er goed uit. Er zit op deze as zo goed als geen speling.
De tanden vertonen ook geen teken van slijtage. Een likje verf en nieuwe dichtingen en deze kan terug onder de wagen :P
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Arno Pfennings
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1726
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- cyclinglievens lievens (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 65
Omdat het weer niet echt wil meezitten wacht ik liever met het spuitwerk. Koud en nat weer lijken mij niet echt een goede combinatie om te spuiten. De onderkant staat inmiddels opgeschuurd en klaar voor de bodembeschermer.
Hierna gaat hij EINDELIJK terug op zijn pootjes zodat de carrosserie 'in rust' is om de laswerken aan het achterste kofferpaneel uit te voeren. Foto's volgen zodra dat hij terug op z'n wielen staat
Ik neem er mijn tijd voor
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- cyclinglievens lievens (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 65
Even tussendoor wat onderdelen terug netjes gemaakt en het stuurhuis voorzien van nieuwe dichtingen en een laagje verf.
Het stuurhuis volledig uit elkaar gehaald, alles leek in orde te zijn. Lagers en lagerschalen waren nog netjes.
Nieuwe boutjes mochten ook niet ontbreken. Voor het stuurhuis heb ik 80W90 GL4 (geen GL5) versnellingsbak olie gebruikt, wat blijkbaar de vervanger is van de niet meer leverbare SAE80 hypoide olie. 0.25l is voldoende
De stuurstang kon ook wel wat TLC gebruiken met nieuw vet en wat verf.
fototjes!
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.