Volvo Amazon - 1966

  • cyclinglievens lievens (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
10-10-2011 12:54 #106670 door cyclinglievens lievens (GAST)
Beantwoord door cyclinglievens lievens (GAST) in topic Volvo Amazon - 1966
Als ik een steeksleutel op de moeren zet blijft de oppervlaktelaag intact. Bouten die je nieuw koopt zijn ook op deze manier gegalvaniseerd dus ik zou niet weten waarom deze beter zouden zijn dan mijn 'originele' 8-) bouten en moeren...
warm galvaniseren:
upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... urface.jpg

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2011 14:53 #106671 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Volvo Amazon - 1966
Zo! Dat klinkt interessant dan. Goeie kwaliteit voor weinig geld. Die ga ik onthouden! :)

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • cyclinglievens lievens (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
30-10-2011 14:37 #107335 door cyclinglievens lievens (GAST)
Beantwoord door cyclinglievens lievens (GAST) in topic Volvo Amazon - 1966
Gedaan met rugpijn! De volvo hangt op een spit 8-)
Enkele dagen tijd om te zandstralen en het chassis in grondverf te zetten. Langzaam maar zeker, we raken er wel :mrgreen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
03-11-2011 05:51 #107493 door p
Beantwoord door p in topic Volvo Amazon - 1966
beter te traag dan te rap,!! dat word eentje uit de duizend, ik zie dat( als je de moed niet laat zakken)
ikzelf lig weer wat stil, ben nu in behandeling met de rug, alles ligt hier beetje stil, volgende zomer weer vollen bak!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-12-2011 23:23 #108598 door Teun van Popta
Beantwoord door Teun van Popta in topic Volvo Amazon - 1966
Ik stuitte vanavond toevallig op dit deel van het forum. Heerlijk, dat optimisme en doorzettingsvermogen om een Amazon zo rigoureus aan te pakken met prachtig resultaat.
De laatste post bijna 2 maanden oud, maar wat mij trof was het slaapstoelbeslag. Ik moest het ook opnieuw laten verchromen waartoe wij de geklonken centrale as op een freesbank afgedraaid hebben. In de resterende as is een M6-draad getapt.
Daarna moet je ook nog 3 klinknagels verwijderen om het lagerhuis weg te nemen en dan zijn er nog 2 grote klinken waarvan er een voor de handel is.
Het chroomwerk heb ik in Engeland laten doen. Mocht het jou lukken om een goed adres in Nederland te vinden dan hoor ik het graag.
Als je alles al achter je hebt gebracht dan is dit bericht uiteraard overbodig.

Teun

"a restoration is a triumph of vision over economics"

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • cyclinglievens lievens (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
05-12-2011 19:29 #108628 door cyclinglievens lievens (GAST)
Beantwoord door cyclinglievens lievens (GAST) in topic Volvo Amazon - 1966
Hallo Teun, bedankt voor je reactie. ik zat ook al te denken om ergens draad in de as te tappen om zo de boel weer op te kunnen spannen. Opnieuw verchromen laat ik hier in de buurt doen (voor mij dan toch) Bellchroom in Roeselare. Al héél wat positieve commentaren gehoord over dat bedrijf dus is de keuze snel gemaakt.

Ondertussen heb ik een heteluchtkanon op gas gekocht om mn werkplaats te verwarmen. Op een kwartier stook ik de boel naar 25° :mrgreen: Ik ben nog steeds bezig met het chassis te zandstralen en in grondverf te zetten. Mijn luchtcompressor is wat klein dus kan ik niet constant stralen :|

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
05-08-2012 21:34 #116339 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Volvo Amazon - 1966
En hoe is met dit project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-08-2012 20:17 #116555 door 13589-dummy
Beantwoord door 13589-dummy in topic Volvo Amazon - 1966
Ja ik ben ook benieuwd hoe is het met dit sprookje !!!!!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • cyclinglievens lievens (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
10-12-2012 12:59 #121084 door cyclinglievens lievens (GAST)
Beantwoord door cyclinglievens lievens (GAST) in topic Volvo Amazon - 1966
UPDATE:

project gaat langzaam maar zeker verder.
Ondertussen is het chassis vernieuwd waar nodig, vloerplaten zijn hersteld, reservewielbak vernieuwd, 2 ribbelplaten achteraan vernieuwd door originele volvo examplaren. De bodem was eerst geschilderd in rode menie maar ik heb alles er terug afgewassen.
De volledige bodem werd gestraald, staat nu in 2K epoxy primer en is afgekit. Omdat het nu te koud is wacht ik nog wat om de bodem in kleur te zetten.
Foto's volgen ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • cyclinglievens lievens (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
12-12-2012 12:46 #121147 door cyclinglievens lievens (GAST)
Beantwoord door cyclinglievens lievens (GAST) in topic Volvo Amazon - 1966
Ondertussen had ik ook al een heel aantal losse onderdelen gezandstraald en in kleur gespoten.


Volgende producten werden gebruikt:
kler + vernis in één. Handig


passagiersvloer terug nieuw, bestuurderskant is ook vernieuwd samen met de dwarsbalkjes.


de nieuwe vloerplaat achteraan werd uitgewerkt. Veel properder als je onder de wagen kijkt.


beide ribbelplaten achteraan werden ook vernieuwd.


Daarna de volledige onderkant gestraald (en de eerdere rode menie + bodembeschermer eraf gedaan omdat deze niet bestand was tegen benzine) en in de epoxyprimer gezet.
Nu ben ik de onderkant aan het nadenkitten. Hiervoor schuur ik de grondverf wat ruw om een goede hechting te bekomen met de kit. Omdat ik op sommige plaatsen (vooral hoeken) door de verf heen schuurde moest ik enkele keren kleine hoeveelheden grondverf heraanbrengen, laten drogen, schuren en dan pas kitten. Trage vooruitgang...



Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.