Volvo Amazon - 1966

  • cyclinglievens lievens (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
21-08-2011 20:23 #105591 door cyclinglievens lievens (GAST)
Volvo Amazon - 1966 is gemaakt door cyclinglievens lievens (GAST)
hallo, hierbij stel ik ook even mijn project voor.
Aangekocht in november 2009 en een project van lange duur... ik werk er aan als ik tijd en zin heb ;)
De wagen werd voor het laatst gekeurd en ingeschreven in 1986 Tot 5 jaar terug werd er af en toe met de wagen gereden met garagenummerplaten. Sindsdien stond hij stil... buiten...
Ik was op zoek naar een leuk project, en deze wagens spreken mij al langer aan dus de keuze was snel gemaakt.
Momenteel staat hij droog weggestald in een schuur.
De bedoeling is om de wagen volledig te strippen en stukje voor stukje te herstellen.

Hier enkele foto's van de werken tot nu toe...
















De accubak was helemaal doorroest, dus hier moest er een andere in komen. De donorwagen kwam goed van pas...




Niet echt bruikbaar meer :roll:


En de bak van de donorwagen, moet wel nog gelast worden...


V

kachelmotortje uit elkaar gehaald, kooltjes gekuist, beetje olie aan de lagertjes,nieuwe boutjes en een likje verf.


De remmen worden ook vernieuwd vooraan, niet besparen op veiligheid :)


Verder een nieuw chroom kofferhandvat en schutbordbekleding gescoord...




nieuwe simons sportuitlaatset ligt ook al klaar..


Ik ga de vooras van de donorwagen gebruiken, deze zat onder een laag vet van 1 cm dus zal wel het best bewaard gebleven zijn. Alleen dat ontvetten is een rotwerkje..


Straks gaat alles naar de straler en krijgt het een mooi zwart laklaagje. Behalve het middenste gedeelte. Weet iemand de kleurencode hiervan? en de kleurencode van de stalen velgen?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • cyclinglievens lievens (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
21-08-2011 20:29 #105592 door cyclinglievens lievens (GAST)