Volvo Amazon - 1966
- Gerben Polder
- Offline
- Platinum-lid
Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van je voortgang. Houd de moed er in en geniet vast in gedachten van de wagen als hij klaar is
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Ed van der Zee
- Offline
- Platinum-lid
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- cyclinglievens lievens (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 65
De binnenvloer achteraan is geschuurd en werd voorzien van een laag epoxyprimer, ziet er weer netjes uit, terug een afgewerkt stukje
Ook de binnenschermen werden helemaal gestraald en voorzien van een laag epoxyprimer. Voor alle zekerheid besloot ik toch om wat roestomvormer tussen de naden te laten lopen. Enkele uren later stond het geheel volledig in de primer.
Omdat het makkelijker werken is zonder de assen heb ik besloten om mijn gereviseerde achteras er maar terug vanonderuit te halen en de volledige body op een kar te plaatsen. Een gelast kader uit 50x50x3 buizen met twee zwenkwielen met rem. nu kan ik tenminste overal aan
Dit is trouwens mijn radiator: Klopt het dat dit een 'tropenradiator' is ?
Hij zou het blok dus vlot koel moeten kunnen houden?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- cyclinglievens lievens (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 65
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
- Afwezig
- Platinum-lid
- Berichten: 2144
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- cyclinglievens lievens (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 65
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XNKKGPJG.jpg
Ondertussen heb ik ook een nieuwe bestelling ontvangen van SCANDCAR, ik was niet tevreden met de kwaliteit van het plaatwerk (ribbelplaat linksachter) en heb een origineel volvo exemplaar gevraagd. Inlevering van het oude onderdeel is geen probleem zeiden ze. Goeie service Kostprijs: 100 euro ofzo, maar dan heb je wel een proper stukje om mee te starten.
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-64ZKHKTT.jpg
Tussen al het bodywerk door knap ik enkele losse onderdelen op zodat als de wagen eenmaal gespoten is ik alles direct kan monteren. Ik heb zo ook een overzicht van wat ik nog dien te zoeken/bestellen...
nieuwe klemmen, en een opnieuw gegalvaniseerd klemmetje voor de bevestiging aan de kachel
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-N3PD8XVF.jpg
Ik heb nog enkele rotte plekjes weggeslepen zodat ik achter het rotte plaatwerk de chassisbalken kan zandstralen en voorzien van een nieuwe laag verf. De wagen staat nu dus op een verrijdbaar chassis. Verplaatsen van de kas is een fluitje van een cent geworden
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GQDHRRET.jpg
Ondertussen is de achterplaat er ook al aan moeten geloven, deze was hier en daar rot dus heb ik er maar de slijpschijf ingezet. Een nieuwe exemplaar ligt te wachten maar eerst ga ik alles grondig zandstralen en opnieuw in de primer zetten.
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-Q4BV4WDW.jpg
Gebruikte producten:
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HNIRTWYF.jpg
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HOPOZH84.jpg
Als laatste: Heeft iemand tips om het slaapbeslag uit elkaar te kunnen halen?
De onderdelen zijn aan elkaar geflensd. Ik wil alles uit elkaar halen om te laten herchromen.
Reacties / tips zijn welkom
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- cyclinglievens lievens (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 65
Kan deze optie niet ingeschakeld worden zodat ik mn eigen spellingsfouten eruit kan filteren of foto's kan linken?
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- René Minnebo
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 2284
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- Erik Ciesluk
- Offline
- Platinum-lid
- Berichten: 1287
Resultaat van 't galvaniseren ziet er goed uit! Paar vraagjes daarover:
- Welke soort galvaniseren is dit, is dit verzinken?
- En, als ik vragen mag, hoeveel kost het om dit te laten doen, bijvoorbeeld voor de hoeveelheid onderdelen zoals op je foto's? ( www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XNKKGPJG.jpg )
Ik ben niet bepaald expert in chemie, maar begrijp dat je door te galvaniseren een dun laagje metaal over het materiaal aanbrengt. Hoe 'stevig' is dat.. Loop je geen risico dat als je straks een steeksleutel op de boutjes zet dat het dunne laagje weer loslaat?
Leuk en interessant verslag verder, ga zo door!!
Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.
- cyclinglievens lievens (GAST)
- Offline
- Senior lid
- Berichten: 65
Er werd nadien nog een extra behandeling uitgevoerd om de onderdelen te laten glanzen, maar daar weet ik niet zoveel van..
kostprijs: kleine 50 euro ofzo
Je kan koud en warm galvaniseren. Koud galvaniseren zoals ik gedaan heb zorgt voor een mooie effen oppervlak, het warm galvaniseren zorgt voor 'vlekken' zoals je kan zien op vangrails langs de autostrade ofzo... (zie link hieronder)
upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... surface.jp
Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.