Volvo Amazon - 1966

Lees meer
24-08-2011 23:41 #105680 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Volvo Amazon - 1966
Wow man, goed werk. En inderdaad, je concentreren op stukken en die afmaken helpt om zo'n project af te maken en niet halverwege (of eerder zelfs) de moed te verliezen.

Ik moet zeggen dat ik onder de indruk ben van je voortgang. Houd de moed er in en geniet vast in gedachten van de wagen als hij klaar is :)

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
25-08-2011 10:12 #105688 door Ed van der Zee
Beantwoord door Ed van der Zee in topic Volvo Amazon - 1966
Als je kunt stralen dan heb je ook een compressor, zet hem flink hoog en gebruik een luchtpistool, ev met een stukje slang erop en s[uit de boel gewoon door, dan krijg je het meeste er wel uit.

Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • cyclinglievens lievens (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
18-09-2011 16:01 #106132 door cyclinglievens lievens (GAST)
Beantwoord door cyclinglievens lievens (GAST) in topic Volvo Amazon - 1966
UPDATE:

De binnenvloer achteraan is geschuurd en werd voorzien van een laag epoxyprimer, ziet er weer netjes uit, terug een afgewerkt stukje 8-)


Ook de binnenschermen werden helemaal gestraald en voorzien van een laag epoxyprimer. Voor alle zekerheid besloot ik toch om wat roestomvormer tussen de naden te laten lopen. Enkele uren later stond het geheel volledig in de primer.


Omdat het makkelijker werken is zonder de assen heb ik besloten om mijn gereviseerde achteras er maar terug vanonderuit te halen en de volledige body op een kar te plaatsen. Een gelast kader uit 50x50x3 buizen met twee zwenkwielen met rem. nu kan ik tenminste overal aan 8-)


Dit is trouwens mijn radiator: Klopt het dat dit een 'tropenradiator' is ?
Hij zou het blok dus vlot koel moeten kunnen houden?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • cyclinglievens lievens (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
18-09-2011 19:55 #106134 door cyclinglievens lievens (GAST)
Beantwoord door cyclinglievens lievens (GAST) in topic Volvo Amazon - 1966
Ook enkel onderdelen opgekuist en klaargezet om te laten galvaniseren :)
Wat een werk om alle bouten en moeren proper te moeten schuren met een boormachine+staalborstel. :shock:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
18-09-2011 23:29 #106142 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Volvo Amazon - 1966
Radiateur heeft 3rijen, dus dit is een goede radiateur!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • cyclinglievens lievens (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
09-10-2011 20:31 #106651 door cyclinglievens lievens (GAST)
Beantwoord door cyclinglievens lievens (GAST) in topic Volvo Amazon - 1966
Onderdelen terug van galvanisatie, en ik moet zeggen, op enkele boutjes na ziet het er allemaal zeer proper uit! :D
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XNKKGPJG.jpg

Ondertussen heb ik ook een nieuwe bestelling ontvangen van SCANDCAR, ik was niet tevreden met de kwaliteit van het plaatwerk (ribbelplaat linksachter) en heb een origineel volvo exemplaar gevraagd. Inlevering van het oude onderdeel is geen probleem zeiden ze. Goeie service :) Kostprijs: 100 euro ofzo, maar dan heb je wel een proper stukje om mee te starten.
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-64ZKHKTT.jpg

Tussen al het bodywerk door knap ik enkele losse onderdelen op zodat als de wagen eenmaal gespoten is ik alles direct kan monteren. Ik heb zo ook een overzicht van wat ik nog dien te zoeken/bestellen...
nieuwe klemmen, en een opnieuw gegalvaniseerd klemmetje voor de bevestiging aan de kachel 8-)
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-N3PD8XVF.jpg

Ik heb nog enkele rotte plekjes weggeslepen zodat ik achter het rotte plaatwerk de chassisbalken kan zandstralen en voorzien van een nieuwe laag verf. De wagen staat nu dus op een verrijdbaar chassis. Verplaatsen van de kas is een fluitje van een cent geworden 8-)
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GQDHRRET.jpg

Ondertussen is de achterplaat er ook al aan moeten geloven, deze was hier en daar rot dus heb ik er maar de slijpschijf ingezet. Een nieuwe exemplaar ligt te wachten maar eerst ga ik alles grondig zandstralen en opnieuw in de primer zetten.
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-Q4BV4WDW.jpg

Gebruikte producten:
www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HNIRTWYF.jpg

www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HOPOZH84.jpg

Als laatste: Heeft iemand tips om het slaapbeslag uit elkaar te kunnen halen?
De onderdelen zijn aan elkaar geflensd. Ik wil alles uit elkaar halen om te laten herchromen.


Reacties / tips zijn welkom :)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • cyclinglievens lievens (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
09-10-2011 20:34 #106652 door cyclinglievens lievens (GAST)
Beantwoord door cyclinglievens lievens (GAST) in topic Volvo Amazon - 1966
:x Wat is dit HEEL vervelend dat ik mn eigen berichten niet kan aanpassen éénmaal ze gepost zijn! :evil:
Kan deze optie niet ingeschakeld worden zodat ik mn eigen spellingsfouten eruit kan filteren of foto's kan linken? :roll:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
09-10-2011 22:43 #106658 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Volvo Amazon - 1966
Je bent niet de enige, ik heb dat ook maar er zijn nog meer dingen die niet helemaal goed werken of missen die andere weer wel hebben.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
10-10-2011 09:05 #106660 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic Volvo Amazon - 1966
Goed bezig hoor!

Resultaat van 't galvaniseren ziet er goed uit! Paar vraagjes daarover:
- Welke soort galvaniseren is dit, is dit verzinken?
- En, als ik vragen mag, hoeveel kost het om dit te laten doen, bijvoorbeeld voor de hoeveelheid onderdelen zoals op je foto's? ( www.mijnalbum.nl/GroteFoto-XNKKGPJG.jpg )

Ik ben niet bepaald expert in chemie, maar begrijp dat je door te galvaniseren een dun laagje metaal over het materiaal aanbrengt. Hoe 'stevig' is dat.. Loop je geen risico dat als je straks een steeksleutel op de boutjes zet dat het dunne laagje weer loslaat?

Leuk en interessant verslag verder, ga zo door!!

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • cyclinglievens lievens (GAST)
  • Offline
  • Senior lid
  • Senior lid
Lees meer
10-10-2011 12:49 #106667 door cyclinglievens lievens (GAST)
Beantwoord door cyclinglievens lievens (GAST) in topic Volvo Amazon - 1966
Galvaniseren is het metaal voorzien van een laagje zink.
Er werd nadien nog een extra behandeling uitgevoerd om de onderdelen te laten glanzen, maar daar weet ik niet zoveel van..
kostprijs: kleine 50 euro ofzo
Je kan koud en warm galvaniseren. Koud galvaniseren zoals ik gedaan heb zorgt voor een mooie effen oppervlak, het warm galvaniseren zorgt voor 'vlekken' zoals je kan zien op vangrails langs de autostrade ofzo... (zie link hieronder)
upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... surface.jp

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.