Volvo Amazon 1961

Lees meer
21-03-2011 21:50 #101632 door Vandeperre
Beantwoord door Vandeperre in topic Volvo Amazon 1961
even tussendoor nog een vraagje.
ik moet sowieso het plaatwerk aan de bestuurdersplaats vervangen, en ook de balk eronder.
best gewoon zo'n plaat en balk kopen in de webshops dan?
de plaat gaat niet alles kunnen oplossen omdat het gat ook nog naar boven verder gaat voor een stuk, dus dat zal
met een gewoon zelf gemaakte plaat moeten gok ik

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2011 15:37 #101646 door Boele Braaksma
Beantwoord door Boele Braaksma in topic Volvo Amazon 1961

" Vandeperre" schreef:
even tussendoor nog een vraagje.
ik moet sowieso het plaatwerk aan de bestuurdersplaats vervangen, en ook de balk eronder.
best gewoon zo'n plaat en balk kopen in de webshops dan?
de plaat gaat niet alles kunnen oplossen omdat het gat ook nog naar boven verder gaat voor een stuk, dus dat zal
met een gewoon zelf gemaakte plaat moeten gok ik


Zo'n balkje kost 2 tientjes uit mijn hoofd. Lijkt me niet de moeite om hem zelf na te maken!

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2011 18:46 #101652 door Vandeperre
Beantwoord door Vandeperre in topic Volvo Amazon 1961
het tweede bericht snap ik niet helemaal :P ,
die balken zal inderdaad het minste probleem zijn, gaat vooral om de platen,
als ik toch sowieso een stuk zelf moet maken kan ik mss beter alles gewoon zelf maken.
of wel zou ik ergens een kas zonder papieren moeten kunnen vinden waar ik voor niet te veel geld een deel van het plaatwerk kan afslijpen enzo

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2011 19:55 #101656 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Volvo Amazon 1961
Hey Maarten.

Kijk hier maar eens
www.volvo-parts.nl/index.php?mai ... 20a&page=1
Zat plekken om je geld kwijt te kunnen, maar ook om te dromen over wat theoretisch in ieder geval kan. Een heleboel plaatwerk was er niet eens toen ik aan de mijne begon (20 jaar geleden).
Success

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2011 20:44 #101659 door Vandeperre
Beantwoord door Vandeperre in topic Volvo Amazon 1961

"Gerben Polder" schreef:
Hey Maarten.

Kijk hier maar eens
www.volvo-parts.nl/index.php?mai ... 20a&page=1
Zat plekken om je geld kwijt te kunnen, maar ook om te dromen over wat theoretisch in ieder geval kan. Een heleboel plaatwerk was er niet eens toen ik aan de mijne begon (20 jaar geleden).
Success

die had ik al eens goed bekijke,
gaat wel snel op lopen natuurlijk. zou het dan niet realistischer zijn om gewoon een goede kas ergens te kopen zonder kenteken ofzo?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2011 22:26 #101661 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic Volvo Amazon 1961

Gerben Polder schreef:
Hey Maarten.

Kijk hier maar eens
www.volvo-parts.nl/index.php?mai ... 20a&page=1
Zat plekken om je geld kwijt te kunnen, maar ook om te dromen over wat theoretisch in ieder geval kan. Een heleboel plaatwerk was er niet eens toen ik aan de mijne begon (20 jaar geleden).
Success
die had ik al eens goed bekijke,
gaat wel snel op lopen natuurlijk. zou het dan niet realistischer zijn om gewoon een goede kas ergens te kopen zonder kenteken ofzo?


Wil je dan het plaatwerk van de goede kas zonder kenteken overzetten op je eigen amazon of ga je iets doen wat niet mag (omkatten)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
22-03-2011 22:29 #101662 door Gerben Polder
Beantwoord door Gerben Polder in topic Volvo Amazon 1961
Het gaat inderdaad snel oplopen, en een casco lijkt aantrekkelijk. Maar weet dat de meeste delen die bij jou slecht zijn ook bij een 'afdankertje' slecht zijn. Zoals de balkjes onder de voor spatborden, de dwarsbalkjes voor, de balken onder de dorpels, de vloerplaat voor waar hij gaat oplopen, de A-paneeltjes voor. Het zijn allemaal notoire plekken en de kans dat die bij een sloper nog goed zijn is klein. Wat je wel waarschijnlijk uit een sloper zou kunnen halen zijn de deurstijlen voor. Maar dat is dan weer niet het geld waard.

Als je las ervaring hebt zou ik aanraden de vloer en A-panelen te restaureren met zelf gevormd plaatwerk. Ook de deurstijl is goed te doen maar is van wat dikker plaat. De balkjes onder de voor spatborden zou ik kopen. de balk onder de dorpels?. ligt aan de staat maar is een essentieel onderdeel van de draag constructie. Dus als je hem zelf vouwt/last, zorg dat het dik genoeg is.

Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-03-2011 00:10 #101664 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Volvo Amazon 1961
Hoi Maarten,
Ik ben bezig aan een wagen voor mijn zoon, niet zo veel werk als jouw wagen maar wel met vergelijkbare schade. Zal er even wat foto's bij doen. Er is inderdaad veel zelf te maken. Voor de grote chassisbalk heb ik een " U " profiel laten buigen, een ronde hoek ingezaagd en afgelast. Het dwars balkje moet je inderdaad kopen, voor de vloer is er zeker een stuk plaatwerk te vinden.

Groeten, Rob









Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-03-2011 08:53 #101668 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Volvo Amazon 1961
Ter ondersteuning van de hierboven al genoemde adviezen: Ga uit van nieuwe plaat!
Om lekker te kunnen lassen heb je roest en tectiel vrij materiaal nodig. Uit een donor ga je dat zeker niet halen. Daar komt bij dat het erg veel werk is om het netjes uit een donor te halen, zodanig dat het weer groot genoeg is om in je eigen auto te zetten. Ik zou dus ook zeker de balkjes en vloerplaat, etcetera nieuw kopen en dan het voorste deel van de vloer zelf maken.
Pas als het niet meer als inzetdelen beschikbaar is, zou ik gaan nadenken over zelf maken of uit een donor halen.
Gelukkig zijn zelfs de randjes boven de ribbelplaat achter de achterwielen nieuw te krijgen (als je al niet aan de beurt bent voor een compleet nieuw achterscherm). Helaas is het achterpaneel op dit moment niet verkrijgbaar. Welicht goed om daar dus alvast naar uit te kijken (of hopen dat die weer gemaakt gaat worden).

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
23-03-2011 10:01 #101671 door Vandeperre
Beantwoord door Vandeperre in topic Volvo Amazon 1961
owkey,
dan wordt het nieuw plaatwerk :)

rob, die schutborden, van welke webshop komen die, want zien er wel goed uit, of is de kwaliteit van alle webshops nagenoeg hetzelfde?

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.