Volvo Amazon 1961
- Vandeperre
- Junior lid
-
ik moet sowieso het plaatwerk aan de bestuurdersplaats vervangen, en ook de balk eronder.
best gewoon zo'n plaat en balk kopen in de webshops dan?
de plaat gaat niet alles kunnen oplossen omdat het gat ook nog naar boven verder gaat voor een stuk, dus dat zal
met een gewoon zelf gemaakte plaat moeten gok ik
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Boele Braaksma
-
- Platinum lid
-
" Vandeperre" schreef:
even tussendoor nog een vraagje.
ik moet sowieso het plaatwerk aan de bestuurdersplaats vervangen, en ook de balk eronder.
best gewoon zo'n plaat en balk kopen in de webshops dan?
de plaat gaat niet alles kunnen oplossen omdat het gat ook nog naar boven verder gaat voor een stuk, dus dat zal
met een gewoon zelf gemaakte plaat moeten gok ik
Zo'n balkje kost 2 tientjes uit mijn hoofd. Lijkt me niet de moeite om hem zelf na te maken!
- Vandeperre
- Junior lid
-

die balken zal inderdaad het minste probleem zijn, gaat vooral om de platen,
als ik toch sowieso een stuk zelf moet maken kan ik mss beter alles gewoon zelf maken.
of wel zou ik ergens een kas zonder papieren moeten kunnen vinden waar ik voor niet te veel geld een deel van het plaatwerk kan afslijpen enzo
Kijk hier maar eens
www.volvo-parts.nl/index.php?mai ... 20a&page=1
Zat plekken om je geld kwijt te kunnen, maar ook om te dromen over wat theoretisch in ieder geval kan. Een heleboel plaatwerk was er niet eens toen ik aan de mijne begon (20 jaar geleden).
Success
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
- Vandeperre
- Junior lid
-
die had ik al eens goed bekijke,"Gerben Polder" schreef:
Hey Maarten.
Kijk hier maar eens
Zat plekken om je geld kwijt te kunnen, maar ook om te dromen over wat theoretisch in ieder geval kan. Een heleboel plaatwerk was er niet eens toen ik aan de mijne begon (20 jaar geleden).
Success
gaat wel snel op lopen natuurlijk. zou het dan niet realistischer zijn om gewoon een goede kas ergens te kopen zonder kenteken ofzo?
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
Gerben Polder schreef:
Hey Maarten.
Kijk hier maar eens
Success
die had ik al eens goed bekijke,
gaat wel snel op lopen natuurlijk. zou het dan niet realistischer zijn om gewoon een goede kas ergens te kopen zonder kenteken ofzo?
Wil je dan het plaatwerk van de goede kas zonder kenteken overzetten op je eigen amazon of ga je iets doen wat niet mag (omkatten)
Als je las ervaring hebt zou ik aanraden de vloer en A-panelen te restaureren met zelf gevormd plaatwerk. Ook de deurstijl is goed te doen maar is van wat dikker plaat. De balkjes onder de voor spatborden zou ik kopen. de balk onder de dorpels?. ligt aan de staat maar is een essentieel onderdeel van de draag constructie. Dus als je hem zelf vouwt/last, zorg dat het dik genoeg is.
Visit polderamazon.wordpress.com for high resolution pictures of my restoration project
- Rob Baeten
-
- Platinum lid
-
Ik ben bezig aan een wagen voor mijn zoon, niet zo veel werk als jouw wagen maar wel met vergelijkbare schade. Zal er even wat foto's bij doen. Er is inderdaad veel zelf te maken. Voor de grote chassisbalk heb ik een " U " profiel laten buigen, een ronde hoek ingezaagd en afgelast. Het dwars balkje moet je inderdaad kopen, voor de vloer is er zeker een stuk plaatwerk te vinden.
Groeten, Rob
Om lekker te kunnen lassen heb je roest en tectiel vrij materiaal nodig. Uit een donor ga je dat zeker niet halen. Daar komt bij dat het erg veel werk is om het netjes uit een donor te halen, zodanig dat het weer groot genoeg is om in je eigen auto te zetten. Ik zou dus ook zeker de balkjes en vloerplaat, etcetera nieuw kopen en dan het voorste deel van de vloer zelf maken.
Pas als het niet meer als inzetdelen beschikbaar is, zou ik gaan nadenken over zelf maken of uit een donor halen.
Gelukkig zijn zelfs de randjes boven de ribbelplaat achter de achterwielen nieuw te krijgen (als je al niet aan de beurt bent voor een compleet nieuw achterscherm). Helaas is het achterpaneel op dit moment niet verkrijgbaar. Welicht goed om daar dus alvast naar uit te kijken (of hopen dat die weer gemaakt gaat worden).
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Vandeperre
- Junior lid
-
dan wordt het nieuw plaatwerk

rob, die schutborden, van welke webshop komen die, want zien er wel goed uit, of is de kwaliteit van alle webshops nagenoeg hetzelfde?