Volvo Amazon 1961

Lees meer
28-02-2011 18:43 #101005 door Vandeperre
Beantwoord door Vandeperre in topic Volvo Amazon 1961
bedankt voor de reacties!
Ik heb 4 goede deuren liggen, dan ga ik die gewoon gebruiken en de binnepanelen gewoon overzetten,
met het doorlopende dashboard. Ik heb geluk dat het dashboard zelf nog in goede staat is zonder scheuren ofzo.
Hoe ik de stoffen stukken van de deuren moet gaan redden moet ik nog eens bekijken.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-02-2011 19:00 #101007 door Niek de Boer
Beantwoord door Niek de Boer in topic Volvo Amazon 1961
Inderdaad hadden de oude portieren gelijmde deurrubbers.

Deze portieren zaten op:

alle b 16 amazons
B18 4deurs tot chassisnummer 103200
2drs modellen tot chassisnummer4286

De rubbers die gelijmd moeten worden zijn te koop aan de meter onder nummer 654115

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bob Bocken (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
28-02-2011 19:24 #101014 door Bob Bocken (GAST)
Beantwoord door Bob Bocken (GAST) in topic Volvo Amazon 1961
Amai den maarten ook al verdwaald ier 8-)

Kga strakkes wel ens alles van u doorleze eh ;)

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
28-02-2011 23:40 #101029 door Siang Phoa
Beantwoord door Siang Phoa in topic Volvo Amazon 1961
Kennis is er om te delen. Het getoonde kleppendeksel is van een B16, niet van een B18.
De metalen bovenrand op het portier is gewoon geschroefd en kan zondermeer overgezet worden op een andere deur, vermits van dezelfde afmeting. Dat is een probleem minder, behalve als het paneel opnieuw gespoten moet worden.
In de afwerking van de deurbekleding heeft Volvo evenwel gespeeld met de uitvoering.
Hieronder twee foto's, van 1960 en van 1962, van 1961 heb ik geen voorbeeld.






The all is a question of mind over matter,
but if you do not mind, it does not matter.
Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Daan van Oosten Slingeland
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
Lees meer
15-03-2011 11:38 #101457 door Daan van Oosten Slingeland
Beantwoord door Daan van Oosten Slingeland in topic Volvo Amazon 1961
Ik vind dit een zeer interessant topic, ik hoop dan ook dan ook dat Vandeperre ons via deze weg op de hoogte houdt van de vorderingen. Een iets uitgebreidere fotoreeks met wat meer details van de auto zou natuurlijk erg leuk zijn en vooral erg nuttig om wat lopende discussies over motor e.d. te beslechten!

Hopelijk is Vandeperre nog te vinden op het forum en kan hij nog wat bevindingen delen!

'65 Combi - B20 LPG
'08 V50 B2.4

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-03-2011 18:06 #101478 door Vandeperre
Beantwoord door Vandeperre in topic Volvo Amazon 1961
bedankt voor de reacties nog!
ik graakte nietmeer op het forum, maar das nu dus weer opgelost.
heb al wat zitten schuren aan de amazon, wat kabeltjes verwijderd en de voorruit en de achterruit eruit gehaald.
voor foto's kan je best op men blog terecht, daar staan er wel redelijk wat, en ik zet er zo nog wat bij.
Het is blijkbaar wel een b16, ik vind het wel vreemd dat de eigenaar dan echt dacht dat het om een b18 ging, en er ook een embleem van op staat, dus die gaat eraf :P
momenteel paar weken sparen (als student betekent dat dus minder drinken gewoon) voor een motortakel, en dan kan het blok eruit en kan het echte werk beginnen.

en ik noem Maarten trouwens :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
15-03-2011 20:29 #101485 door Lars Rengersen
Beantwoord door Lars Rengersen in topic Volvo Amazon 1961
Dat gaat nog een hele klus worden, petje af!
Als ik je foto's en de voortgang zie, heb ik nog wel een tip voor je.
Persoonlijk zou ik de auto in dit stadium niet tot op het blanke metaal kaal halen. Op het moment dat je dan klaar bent, zit er nog veel meer roest op. Je wilt er namelijk pas weer een coating op hebben zodra het omliggende laswerk klaar is. Anders heb je er alleen maar weer last van en gaat het door de hitte toch weer los.
In mijn ogen kun je nu beter met een hamertje en eventueel beitel op zoek naar de echt rotte plekken.
Die dan eruit slijpen en kijken of je het nog steeds aan durft.
Is de vorm te lastig om te behouden, dan niet in een keer eruit slijpen, maar in stapjes.
Doe dit uitslijpen een beetje ruim, maar zodanig dat je het wel weer goed in vorm krijgt. Op/aan roest of dunne plaat lassen wil niet.
Zodra je je laswerk af hebt, kun je hem dan kaal maken (als je dit wilt / nodig vindt) en meteen in de coating zetten.

Het is aan te bevelen om eerst goed te inspecteren hoeveel laswerk eraan zit (dus ook dorpels, achterkant, etcetera).
Ik heb nu al een aantal keer gehad dat ik dapper was begonnen en er na het afhebben van de ene kant achter kwam dat de andere kant zelfs nog slechter was (ook al zag je dat op het eerste gezicht niet).

Plaatjes voor inspiratie
Amazon: www.oudevolvo.nl/volvo/rijdende_ ... ina_1.html
1800ES: www.oudevolvo.nl/volvo/rijdende_ ... ina_3.html

Keep up the good work! Het blijft een mooi oud model.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-03-2011 00:36 #101532 door Rob Baeten
Beantwoord door Rob Baeten in topic Volvo Amazon 1961
Wouw Maarten wat een project, geweldig dat je hier aan begint ik ga je zeker volgen via je blog. Je gaf eerder aan dat je nog studeerd en een biertje laat staan voor deze wagen. Als je in de buurt van Geleen (75km) komt dan wil ik graag een achterklep doneren, ik vind dat een project als dit gewoon beloond moet worden en kun je toch dat pilsje gaan drinken want dat verdien je ook.
Groeten, Rob

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
17-03-2011 13:40 #101545 door Vandeperre
Beantwoord door Vandeperre in topic Volvo Amazon 1961
hoi Lars,
is inderdaad een goede tip, het was een beetje uit enthousiasme dat er in een keer zoveel blank metaal tevoorschijn kwam.
ik was misschien van plan om gewoon wat goedekope primer te halen en dan op het blanke metaal te zetten, die is er dan wel weer snel af te krijgen als hij echt gespoten wordt gok ik.

en Rob, bedankt voor het aanbod :D , als ik in de buurt kom laat ik zeker iets weten, ik kan je wel gerust stellen, ik moet niet alle biertjes laten staan hoor :P

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Bob Bocken (GAST)
  • Offline
  • Gebruiker is geblokkeerd
  • Gebruiker is geblokkeerd
Lees meer
17-03-2011 18:26 #101553 door Bob Bocken (GAST)
Beantwoord door Bob Bocken (GAST) in topic Volvo Amazon 1961
Hejj Maarten kom je naar de limburg rit?

Anders gaan we dan ffkes langs geleen das naast de deur voor mij :)
Dat kan wel makkelijk, en mooi om te weten dat er iemand zo vlakbij woont van et forum. :o

Grts

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.