Volvo Amazon 1961
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
- Vandeperre
- Junior lid
-

der zijn twee redenen waarom ik er toch aan begin, hij was gratis, dus momenteel nog altijd geen geld ingestoken,
en het is toch best wel zeldzaam type

Ben wel benieuwd wat voor motor er nou in zit.
Wat staat er op de zijkant van de motor aan nummers?
(Lijkt me iets betrouwbaarder dan een embleem, dat kan er altijd op gemaakt worden).
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Vandeperre
- Junior lid
-
Een vraagje, de sleutel is spijtig genoeg in de loop der jaren verloren gegaan, en de kans dat die nog opduikt is vrij klein,
kan ik bij volvo hier een sleutel voor aanvragen, of is dat onmogelijk?
Mail je een foto van deze op je emailadres
Ed
foto's ontvangen
Ed van der Zee
'67 123GT
'70 164
'71 P1800 E
'72 1800ES
'73 145 Express
geniet maar nooit met mate
- René Minnebo (GAST)
-
- Platinum lid
-
zal morgen eens kijken, auto staat bij men zus, dus elke week een dag of twee daar gaan sleutelen.
Een vraagje, de sleutel is spijtig genoeg in de loop der jaren verloren gegaan, en de kans dat die nog opduikt is vrij klein,
Je bent enthousiast :lol: maar denkje dat het contactslot en zo nog goed werkt na al die tijd buiten te hebben gestaan, gewoon nieuw of 2e hands kopen scheelt een hoop tijd.

Veel succes!
Mijn Volvo projecten: www.volvo142-deluxe.blogspot.com
Volgens mij is dat vrij onmogelijk. Ik zou niet weten op basis van welk kenmerk Volvo een sleutel zou kunnen verstrekken." Vandeperre" schreef:
Gelukkig is een nieuw contactslot sinds kort weer te verkrijgen.
Daarvoor was het alternatief een startknop of duur betaalde tweedehands cilinder.
Wel even het oude contactslot uitboren, dusdanig dat je het borg pinnetje in kunt drukken en je de oude eruit krijgt.
Blog: www.oudevolvo.nl | EVcreate ( ombouw naar elektrisch onderdelen en ondersteuning )
- Rene Brandt
-
- Platinum lid
-
ik neem aan dat je zelf gaat lassen??

is er in Belgie ook een soort van apk keuring en denk je dat dat gaat lukken

er komt natuurlijk een moment dat je onderdelen zult moeten gaan aanschaffen en heb je al gekeken wat een setje spatborden en interieurdelen gaat kosten :mrgreen:
ik hoop voor je dat je de motivatie die je nu toont ook kan volhouden
ik zal dit topic blijven volgen en veel succes :roll:
- Vandeperre
- Junior lid
-
"Lars Rengersen" schreef:
Volgens mij is dat vrij onmogelijk. Ik zou niet weten op basis van welk kenmerk Volvo een sleutel zou kunnen verstrekken." Vandeperre" schreef:
Gelukkig is een nieuw contactslot sinds kort weer te verkrijgen.
Daarvoor was het alternatief een startknop of duur betaalde tweedehands cilinder.
Wel even het oude contactslot uitboren, dusdanig dat je het borg pinnetje in kunt drukken en je de oude eruit krijgt.
Bij Yamaha ging het op basis van chasisnummer en bouwjaar, maar dan zal het een nieuw contactslot worden

vandaag nummer op blok nagekeken, is wel degelijk b18.
ook nog een beetje verder gedaan met demonteren, front, en radiotor zijn eraf, deur gedemonteerd en nog wat opgekuisd.
het laswerk waar ik mee van plan ben te beginnen is vanvoor aan de bestuurdersplaats, is ondertussen een groot gat geworden,
zijn daar complete panelen voor te koop en zijn die betaalbaar?
anders ga ik gewoon met verschillende stukken plaat het zo proper mogelijk dicht maken.
en daarna de dorpels, dat wordt een echte uitdaging!
ik begin stillekes aan een idee van de prijzen te krijgen

ik heb al twee nieuwe polyestere spatborden liggen, en een heel nieuw interieur, maar ik ben erover aan het denken om het orginele interieur terug te laten oplappen