5 blads koelfan voor Amazon??

Lees meer
12-04-2018 13:27 #176393 door Joop van Putten
Beantwoord door Joop van Putten in topic 5 blads koelfan voor Amazon??
Interessant, maar voor ons klimaat niet echt nodig denk ik. Ik heb een 5-blads, maar dan wel met afstandhouders ertussen zodat de vin dichterbij de radiator draait. Minder valse lucht en aan mijn meter te zien denk ik dat het effect heeft.

In 1976 reed ik 'm als oude auto, nu als klassieker, de Amazon
www.ruilof-images.nl

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2019 10:07 #181202 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic 5 blads koelfan voor Amazon??
Ik heb een tijdje terug een 5 blads koelfan gekocht. Er staat nummer 463821 op wat orginaal van een 240 is.

Ik wil deze bij mij erop zetten naar deze steekt verder uit als de huidige fan en daardoor heb ik niet genoeg plek tussen de poulie en radiator.

Ik heb het idee dat deze fan ooit al eens is aangepast.

Hopelijk heeft hier iemand ervaring mee.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2019 10:49 #181205 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic 5 blads koelfan voor Amazon??
Heb je de vijfblads al eens gemonteerd? Afgaande op de foto's trek je je conclusie alleen op basis van een optische vergelijking...

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2019 11:01 #181206 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic 5 blads koelfan voor Amazon??

Gert Vegter schreef : Heb je de vijfblads al eens gemonteerd? Afgaande op de foto's trek je je conclusie alleen op basis van een optische vergelijking...


Ik heb gemeten. Het 5 blad is 2,5 cm breder terwijl ik maar 1,5 cm tussen de huidige blad en de radiator heb.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2019 11:47 #181208 door Gert Vegter
Beantwoord door Gert Vegter in topic 5 blads koelfan voor Amazon??
Je moet hem eerst monteren, dan zul je zien dat de ruimte tussen radiateur en fan juist nog iets groter zal worden. Ik heb er daarom nog een spacer tussen gezet, zie ook mijn eerdere bericht hier in dit topic.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2019 12:44 #181211 door René Minnebo
Beantwoord door René Minnebo in topic 5 blads koelfan voor Amazon??

Gert Vegter schreef : Je moet hem eerst monteren, dan zul je zien dat de ruimte tussen radiateur en fan juist nog iets groter zal worden. Ik heb er daarom nog een spacer tussen gezet, zie ook mijn eerdere bericht hier in dit topic.


Ik zie zo al dat het niet gaat passen. De 240 fan is veel dikker dan de stalen fan die er nu op zit. De 240 fan is een viscofan geweest de visco zit er niet meer op zie ik. Als je meer ruimte in het hart van de 240 fan heb zitten dan kan de 240 fan ook meer naar het blok toe. Maar op de foto waarbij je de 240 fan erboven houd is vanuit het hart een verdikking te zien als die eraf is zou het misschien passen.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2019 16:30 #181221 door Bob Marcelis
Beantwoord door Bob Marcelis in topic 5 blads koelfan voor Amazon??
Bij mij zat de binnenste ring ,die bij jou op de 2e foto te zien is, er los/licht geklemd op. deze heb ik er tussen uit gehaald en dan past hij zo.

www.mostardyvonneregister.nl
instagram : @mostardyvonne
Bijlage:

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

  • Cor Kraaijeveld
  • Cor Kraaijeveld's Profielfoto
  • Offline
  • Platinum-lid
  • Platinum-lid
  • Collectie van PV444 1956 tot 264 1975
Lees meer
04-01-2019 17:30 #181225 door Cor Kraaijeveld
Beantwoord door Cor Kraaijeveld in topic 5 blads koelfan voor Amazon??
Beste Chris; de steek van de gaten in de waterpomp zijn bij een B21 en B23 motor anders dan bij een waterpomp voor de B18-20. Volvo heeft dan ook 2 typen 5 blad fans gemaakt en wil je een nieuwer type fan gebruiken moet je nieuwe gaatjes boren.
Als je dat niet aandurft kan bij de Shop een 5-bladige fan kopen die op alle waterpompen past; de extra gaatjes zijn hier voorgeboord.
Bestelnummer 80463820 en kost maar 37 euro en deze past prima en wordt ook veel verkocht ivm de hogere koelopbrengst.

Succes, Cor.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2019 19:27 #181228 door Chris Caenen
Beantwoord door Chris Caenen in topic 5 blads koelfan voor Amazon??
Dat blok zat inderdaad vast geplakt en deze heb ik nu los. Alleen de gaten in de fan zijn uitgesleten. Is dit erg?

Bijlagen:

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.

Lees meer
04-01-2019 20:53 #181231 door Erik Ciesluk
Beantwoord door Erik Ciesluk in topic 5 blads koelfan voor Amazon??
Nee, dat is niet erg, de fan wordt gecentreerd door middel van het middelste grote gat.

Ama '66 (deze moet 't worden - tigjarenproject), Ama '69 (daily; megasquirt injectie met ITB's), Duett '68 (daily), PV60 ca '49. Vroeger: 145S, Ama '67, Ama '69, 164E '74.

Gelieve Inloggen of een account aanmaken om deel te nemen aan het gesprek.